Gå til innhold

Hvordan avslutter man ett vennskap på best mulig måte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har planer om å avslutte ett venskap og ønsker gjerne tilbakemeldinger på om det jeg har tenkt er en god måte å gjøre det på.

Jeg har en venninne som jeg har kjent siden jeg begynte på ungdomsskolen. Vi har hatt varierende kontakt gjennom årene, men jeg ser på henne som en av mine beste venninner. Av ulike årsaker som jeg ikke ønsker å oppgi her ønsker jeg å avslutte vennskapet vårt. Planen min er å la vennskapet vårt fade ut av seg selv, ikke ta mer kontakt eller ta initiativ til å finne på noe, men svare henne kort de gangene hun tar kontakt med meg. Jeg tenker ikke å si til henne at jeg tenker å gjøre dette eller å si til henne hvorfor med mindre hun spør. 

Høres dette greit ut?

Anonymkode: c39ab...ec9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åååå vet hvor vanskelig slikt er å gjøre,hun kommer nok til å spørre hvorfor.. Finn ut hva du skal si og vær ærlig.selvsagt kan du prøve å la det skli ut først.lykke til.ikke ha dårlig samvittighet, noen mennesker er ikke sunne å omgås.

Anonymkode: f861a...d4c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare sagt det som det er. Jeg har ikke problemer med det, men jeg hadde en venninne som bare helt ut av det blå blokkerte meg på facebook og jeg ANER IKKE hvorfor. Grubler på det enda, og det er bare slitsomt. Hadde jeg visst hadde jeg gitt faen, for hun var litt av en type :P 

Anonymkode: 4b8f6...fce

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Planen min er å la vennskapet vårt fade ut av seg selv, ikke ta mer kontakt eller ta initiativ til å finne på noe, men svare henne kort de gangene hun tar kontakt med meg. Jeg tenker ikke å si til henne at jeg tenker å gjøre dette eller å si til henne hvorfor med mindre hun spør. 

Høres dette greit ut?

Ja, det er det som er det vanlige. 

Det er vennskap ikke et ekteskap eller en jobb

Anonymkode: ad756...a65

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gjorde det på den måten med en venninne. Og hun sluttet å ta kontakt etter hvert. Hun spurte aldri hvorfor da, feig som hun var. Men greit for meg å slippe å måtte si det.

Anonymkode: 38103...c84

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åååå vet hvor vanskelig slikt er å gjøre,hun kommer nok til å spørre hvorfor.. Finn ut hva du skal si og vær ærlig.selvsagt kan du prøve å la det skli ut først.lykke til.ikke ha dårlig samvittighet, noen mennesker er ikke sunne å omgås.

Anonymkode: f861a...d4c

Ja, det er vanskelig. Men hun har gjort noe som jeg ser på som utilgivelig så å fortsette vennskapet er ikke noe alternativ. Jeg skal være ærlig med henne om hun spør, men jeg tror nok hun skjønner det av seg selv hvorfor. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville bare sagt det som det er. Jeg har ikke problemer med det, men jeg hadde en venninne som bare helt ut av det blå blokkerte meg på facebook og jeg ANER IKKE hvorfor. Grubler på det enda, og det er bare slitsomt. Hadde jeg visst hadde jeg gitt faen, for hun var litt av en type :P 

Jeg har ingen planer om å blokkere henne eller ikke svare når hun tar kontakt, jeg skal bare slutte å være den som tar kontakt. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg gjorde det på den måten med en venninne. Og hun sluttet å ta kontakt etter hvert. Hun spurte aldri hvorfor da, feig som hun var. Men greit for meg å slippe å måtte si det.

Unnskyld, men du virker som et veldig ekkelt menneske. "Feig som hun var"... Kanskje hun rett og slett skjønte at du ikke ønsket å være venn med henne lenger, og derfor heller ikke så verdien i å skulle være venn med deg, så derfor lot hun det dø ut selv?

Anonymkode: 9791b...92c

• Liker 18
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som du var mener du!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det kommer an på hvor gode venner dere er/har vært. Er. Hun egentlig litt perifer, kan du bare la det dø ut. Men har du vært veldig nær over flere år (barndomsvenn), ville i alle fall jeg satt pris på en forklaring. 

Anonymkode: 63dc9...b91

• Liker 1
Skrevet
På 10.6.2018 den 2.19, AnonymBruker skrev:

Håper dette var ironi!

Skrevet

Men du var ikke feig?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det kommer an på hvor gode venner dere er/har vært. Er. Hun egentlig litt perifer, kan du bare la det dø ut. Men har du vært veldig nær over flere år (barndomsvenn), ville i alle fall jeg satt pris på en forklaring. 

Anonymkode: 63dc9...b91

Før det som gjør at jeg ønsker å avslutte vennskapet skjedde var hun en av mine beste venner og vi var veldig nær. Jeg tenker at hun egentlig skjønner hvorfor jeg ikke ønsker å være venner lenger, men jeg tenker selvfølgelig ikke ta fra henne muligheten til en forklaring. Jeg kommer til å svare ærlig om hun spør hvorfor.

Gjest BearMama
Skrevet
På 10.6.2018 den 0.51, AnonymBruker skrev:

Jeg har planer om å avslutte ett venskap og ønsker gjerne tilbakemeldinger på om det jeg har tenkt er en god måte å gjøre det på.

Jeg har en venninne som jeg har kjent siden jeg begynte på ungdomsskolen. Vi har hatt varierende kontakt gjennom årene, men jeg ser på henne som en av mine beste venninner. Av ulike årsaker som jeg ikke ønsker å oppgi her ønsker jeg å avslutte vennskapet vårt. Planen min er å la vennskapet vårt fade ut av seg selv, ikke ta mer kontakt eller ta initiativ til å finne på noe, men svare henne kort de gangene hun tar kontakt med meg. Jeg tenker ikke å si til henne at jeg tenker å gjøre dette eller å si til henne hvorfor med mindre hun spør. 

Høres dette greit ut?

Ville du synes det var greit om en typen din gjorde det med deg?

Om hun er en venn og en du bryr deg om så vær i det minste ærlig. Om ikke for hennes del så for selvrespekten din. 

AnonymBruker
Skrevet
På 10.6.2018 den 1.01, AnonymBruker skrev:

Det gjorde jeg og det ble ikke godt mottatt. 

Hadde heller latt det fade ut- men ikke slettet på face ol,

Anonymkode: 99057...5be

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde jeg og det ble ikke godt mottatt. 

Hadde heller latt det fade ut- men ikke slettet på face ol,

Anonymkode: 99057...5be

Hva gjorde du som ikke ble godt mottatt?

Skrevet

Like feige begge to da.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare prate med henne, hvis hun irriterer deg? 

Anonymkode: fc8fa...b6c

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er noe hun har gjort, som gjør at du ønsker å avslutte vennskapet så synes jeg du faktisk skal ta det opp med henne. Synes det er den mest rettferdige måten å gjøre det på. 

Anonymkode: 0bdd1...5b8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...