Gå til innhold

Har du en sånn tidvis "dille?"

Anbefalte innlegg

Gjest Emera
Skrevet

En sånn at du plutselig bare MÅ HA det? Noe du kanskje ikke spiser så ofte, men plutselig bare må ha NÅ?

Jeg har en. Saltlakris! Helt plutselig får jeg en uimotståelig trang til saltlakris!

Og da holder det ikke med Lacryl, altså. Nei, det må være store biter av salmiakklakris MED sukker.

Heksehyl, piratpenger, kjempeklumper, hva som helst... Og jeg kan gå langt for å få det når trangen melder seg!

Enn du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde dilla på det samme jeg også, for noen uker siden. Men nå har det gått over. Jeg er gravid, så sånne "lyster" kommer og går :)

Skrevet

Nei, har vel egentlig ikke noen sånn "dille"...

Gjest lillelou
Skrevet

Jepp. Mine diller er vekselsvis grønne oliven, saltlakris og en spesiell italiensk jordbæris jeg kjøper på ultra. :sikle:

Gjest LoisLane
Skrevet

Crispers! Noen ganger bare MÅ jeg ha det, selv den ikke er like god som før.

Sjokolade - naturligvis...

Da jeg var gravid var det isbiter - måtte knaske på dem hele tiden.

Og hvis jeg begynner å ha kaviar på brødskiva klarer jeg ikke å stoppe - da går det sju - åtte skiver i slengen.

Skrevet

Får veldig ofte et brennende behov for smeltet ost! :tunge1:

Da kan det være hvilken som helst rett bare det er smeltet ost på, pizza, ostesmørbrød, cheesburger, pasta med ost o.l.

Velidig rart! :o

Skrevet

Ja, jeg har har sånne "diller". Akkurat nå går det i subs med karrikylling fra Subway. Nammi! :sikle:

Skrevet

Jepps, har masse diller. Kan skrive under på den med kaviar på brødskive, også får jeg veldig kikk på brødskive med leverpostei og agurk innimellom :o

Også får jeg alltid lyst på fastelavensboller rett etter de har sluttet og selge dem hos bakeren; hvert år!!

(U)Heldigvis har de sluttet med solo med pasjonsfruktsmak, for DA hadde jeg dilla da; i LANG, LANG tid!! :-)

Skrevet

Jepp.. Noen ganger må jeg bare ha Troika. Eller grovbrød med leverpostei og agurk.. I perioder får jeg også Spritedilla.. :wink:

Skrevet

Ja, det har jeg. Det gjelder som oftest pålegg og hva jeg vil ha som lørdagsgodt. For tiden er dille-pålegget chorizo eller ovnsbakt postei med paprika.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, det bruker jeg å ha på hardkokt egg, ris i buljong og tomater,....det går i baner. :)

Nå er det pærer,...det er første gang jeg har dilla på.

Skrevet

Jepp.. BANANER! Og epler i båter (det MÅ være båter).

Har hatt dilla i en måned nå.

Ikke det verste man kan putte i seg da..

Skrevet

Har alltid hatt diller.

Da jeg var liten spiste jeg bare salami på brødskiva i endel år. (Har ikke spist det siden)

Deretter avløst av ost med tre dråper sitron på (da ble nemlig osten grønn, moro..)

Nå har jeg eple-dilla. Og ja den må være i båter. All frukt må være i biter...

Ellers kan jeg få dilla på bagels med 4-frø, og den nye fruktkesamen. Pluss sur vingummi.

Og så får jeg en temporær dille av alt godteri som settes foran meg. Da spiser jeg til det er borte.. :oops:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er en typisk DILLER, og kan spise den samme tingen i en lang periode, før jeg plutselig går lei. Nå for tida er det appelsiner fra Cevita, og i lang tid har jeg vært skikkelig hekta på makrell i tomat på knekkebrødet.

Skrevet

Nå for tiden har jeg dilla på hjemmelaget guacamole og nachoschips! Måtte lage det i går kveld også, selv om jeg hadde hatt det kvelden før... Kan liksom ikke la være å tenke på hvor godt det er... :oops:

Skrevet

Jeg har hatt langvarig dille på Sjokomelk!

Og om sommerene er det alltid jordbær. Må ha jordbær. Helst en kurv som blir solgt rett fra bonden. Sånn som blir modna i ettertid er ikke så søte.

Akkurat nå har jeg dilla på mørk sjokolade.

Skrevet

Jeg er veldig periodespiser. Har hatt perioder hvor jg nesten bare spiste kronblanding. En annen havregrøt, en tredje hjemmelagd brød/rundstykker og akkurat nå er det knekkebrød.

Det samme er det med pålegg.

DEt eneste jeg ALDRI kommer til å gå lei, er min kjære pepsi max :hjerte:

Gjest Catwoman
Skrevet
Nå for tida er det appelsiner fra Cevita,

da får du spise mange nå, er ikke så veldig lenge til det er slutt på cevita appelsiner.

Jeg er også sånn "diller". Jeg har og hatt en preiode nå med appelsiner, nå er dte mere epler.

kan få dilla på det meste: brød, stangselleri, peanøtter, sjokolade, grøt av ulike slag, er noe av det jeg kan huske i nærmeste fortid ihvertfall. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...