AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #1 Skrevet 9. juni 2018 Betyr det at jeg trekkes mot det onde? At jeg er ond? Jeg liker ikke smerte og at folk har det vondt. Men jeg har av og til følt meg ond... Anonymkode: aa230...bdf
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #2 Skrevet 9. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Betyr det at jeg trekkes mot det onde? At jeg er ond? Jeg liker ikke smerte og at folk har det vondt. Men jeg har av og til følt meg ond... Anonymkode: aa230...bdf Hvorfor så du onde filmer som barn? Anonymkode: 5643d...5eb 1
Krysopras Skrevet 9. juni 2018 #3 Skrevet 9. juni 2018 Jeg og. Håpa alltid på at Tom, Sylvester, Storeulv etc til slutt skulle ta rotta på Jerry, Pip og de tre små griser.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #4 Skrevet 9. juni 2018 Jeg husker jeg brukte å bli lei meg fordi alle i mumidalen var redd for Hufsa. Hun var jo forøvrig ikke ond, men jeg syntes det var så dumt ingen ville være med henne 😅 Anonymkode: ccfa0...e7f 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #5 Skrevet 9. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor så du onde filmer som barn? Anonymkode: 5643d...5eb Kjære vene. Disney filmene var for barn... og ikke bare der. Diverse tegnefilmer ellers. Jeg symaptiserte med Sira fra Løvenes Konge 2. Arrfjes i Flukten fra horteparken. Maleficent i Tornerose. Ulven i Rødhette. for eksempel.. Anonymkode: aa230...bdf
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #6 Skrevet 9. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker jeg brukte å bli lei meg fordi alle i mumidalen var redd for Hufsa. Hun var jo forøvrig ikke ond, men jeg syntes det var så dumt ingen ville være med henne 😅 Anonymkode: ccfa0...e7f Hufsa var jeg redd, og er det enda. Tror kanskje musikken kan være hovedgrunnen 😂 Anonymkode: aa230...bdf
den1m Skrevet 9. juni 2018 #7 Skrevet 9. juni 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betyr det at jeg trekkes mot det onde? At jeg er ond? Jeg liker ikke smerte og at folk har det vondt. Men jeg har av og til følt meg ond... Anonymkode: aa230...bdf Jesus var da og av de som omga seg med samfunnets pariakaste. Horer og andre syndere var de han ga håp til, alle har sider av seg som er onde, inkludert de vellykkede og tilsynelatende "gode", mens kriminelle etc somregel VET at de har gjort noe galt og fortjener straff. De "vellykkede" er somregel stolte av seg selv om de og er kapable til den samme ondskap som den kriminelle, men det er en type stolthet som støter Gud fra seg, det er og lite sannsynlig at de søker Gud for de er stolte av seg selv. Men også prinsesse Martha går på do, for å illustrere det litt billedlig. De som innser at de ikke har noenting å skryte av og kommer til Gud på det grunnlaget, får nåde. De som søker Guds kjærlighet finner det også i korset, i det at han gikk igjennom alt det for å kjøpe de fri fra loven, som sier at ondskap fortjener straff, og den straffen er døden. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #8 Skrevet 9. juni 2018 1 minutt siden, den1m said: Jesus var da og av de som omga seg med samfunnets pariakaste. Horer og andre syndere var de han ga håp til, alle har sider av seg som er onde, inkludert de vellykkede og tilsynelatende "gode", mens kriminelle etc somregel VET at de har gjort noe galt og fortjener straff. De "vellykkede" er somregel stolte av seg selv om de og er kapable til den samme ondskap som den kriminelle, men det er en type stolthet som støter Gud fra seg, det er og lite sannsynlig at de søker Gud for de er stolte av seg selv. Men også prinsesse Martha går på do, for å illustrere det litt billedlig. De som innser at de ikke har noenting å skryte av og kommer til Gud på det grunnlaget, får nåde. De som søker Guds kjærlighet finner det også i korset, i det at han gikk igjennom alt det for å kjøpe de fri fra loven, som sier at ondskap fortjener straff, og den straffen er døden. For Satan, du har rett! Anonymkode: 5643d...5eb
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #9 Skrevet 12. juni 2018 På 9.6.2018 den 23.21, AnonymBruker skrev: Betyr det at jeg trekkes mot det onde? At jeg er ond? Jeg liker ikke smerte og at folk har det vondt. Men jeg har av og til følt meg ond... Anonymkode: aa230...bdf Hadde du mye innestengt sinne som barn? Anonymkode: 5706c...288
Macro Skrevet 12. juni 2018 #10 Skrevet 12. juni 2018 På 9.6.2018 den 23.27, Krysopras skrev: Jeg og. Håpa alltid på at Tom, Sylvester, Storeulv etc til slutt skulle ta rotta på Jerry, Pip og de tre små griser. Hahaha, samme her. Men de plaga jo på de "onde" karakterene hele tiden. De hadde fortjent å fått sitt de også. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #11 Skrevet 12. juni 2018 Hm, hvorfor tror du at du sympatiserer med det onde? Har du opplevd noe som barn? Jeg tror alle har gode og onde sider av seg selv. Siden du ikke liker at mennesker lider så har du empati. Det er fint. Hvordan har du følt deg ond? Anonymkode: b7cf3...776 1
Isambard Skrevet 12. juni 2018 #12 Skrevet 12. juni 2018 På 09.06.2018 den 23.21, AnonymBruker skrev: Betyr det at jeg trekkes mot det onde? At jeg er ond? Jeg liker ikke smerte og at folk har det vondt. Men jeg har av og til følt meg ond... Anonymkode: aa230...bdf Det kan bety at du har mye empati. Du klarer ikke å glede deg over at Storeulv får juling med klubbe eller at Per Ulv faller ned fra et stup. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå