AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #1 Skrevet 9. juni 2018 Jeg har ofte hørt at menn får lite respons på dating på tinder og andre datingplasser på nettet. Stemmer det ? Jeg tror nok det er forskjellig. Noen menn får sikkert langt større respons enn andre. Anonymkode: 7e1e6...573
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #2 Skrevet 9. juni 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ofte hørt at menn får lite respons på dating på tinder og andre datingplasser på nettet. Stemmer det ? Jeg tror nok det er forskjellig. Noen menn får sikkert langt større respons enn andre. Anonymkode: 7e1e6...573 Jeg er mann og har vært på tinder ett par år. Har til dags dato ikke fått match med en kvinne jeg har sveipet høyre først. Har tinder gull så ser om noen sveiper meg høyre. Dette har skjedd hele 4 ganger. Jeg sveipet disse høyre for å få muligheten til å sende de meldinger. 2 svarer ikke i det hele tatt, de bare sletter matchen umiddelbart. De 2 andre svarte kun med enstavelsesord, etter 3-4 meldinger med sånt gidder ikke jeg mer. Sier takk for meg og sletter matchene. Er jeg en målestokk kan vi trygt si att menn får liten respons....................... Anonymkode: 09174...0dd 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #3 Skrevet 9. juni 2018 Ingen matcher på tinder er mann 30 år i en storby. Ga opp etter 6 måneder. Prøve sukker.no istedet. Går ikke noe bedre der. Rule 1 Don't be ugly Anonymkode: bd628...a4e 7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #4 Skrevet 10. juni 2018 Har prøvd vanlig nettdating i ca en uke, og kan ikke si det har vært noen suksess. Men jeg føler ikke jeg passer inn i det miljøet der heller. Det går jo bare i reising, fjellturer og å "finne den rette". Rett og slett en sump av gørrkjedelige A4-mennesker som virker som de nådde overgangsalderen den dagen de fylte 18, en slags Facebook på steroider. Så da blir det ikke til at jeg tar initiativ til noe heller. Jeg har et klart bilde av hvilken type person jeg er ute etter å treffe, og har en dønn ærlig profil i så måte. Så jeg hadde ikke forventet noe særlig respons uansett (kvalitet fremfor kvantitet), siden jeg skjønner at mitt dønn ærlige selv ikke er alles kopp te. Har chattet litt med en dame der, og hun virker kul, men bor for langt unna til at det kommer til å bli noe. Tenker jeg dropper de klassiske date-sidene etter hvert. Tinder er en helt annen historie. Har hatt Tinder i under ett døgn, og fått 5 matcher allerede. Var også mange flere der som virket litt gøyale, selv om det selvsagt er mange fjellgeiter som elsker trening der også. Hun ene skal jeg treffe i morgen, og hun virker sykt lovende. Teksten hun hadde skrevet var god som gull, og hun kicket på min også. Har inntrykk av at det er flere damer på Tinder som tar livet med ro og ikke stresser så mye. Kanskje fordi Tinder i seg selv er en litt mer laid-back greie? Så dersom det ikke blir noe med hun jeg skal treffe i morgen, blir det i hvert fall bare Tinder på meg fremover. Jeg ser forøvrig helt gjennomsnittlig ut, og er ingen hunk på noen som helst måte. Har lagt ut noen ekstra stygge humorbilder også, bare så ingen blir skuffet når de treffer meg på skikkelig, og det ser ut til å funke bra. Så hvis du ikke stod først i køen da utseendet ble utdelt, er det nok en god ide å satse på litt humor og selvironi. Er mange damer som liker sånt. Og selv om det finnes mange tips der ute om "hvordan skrive en god profiltekst" og blablabla, tror jeg det egentlig er bedre å bare bryte de reglene, og heller fremstille deg selv som den du faktisk er. Kanskje får du ikke like mange treff, men du får i hvert fall bedre treff, med folk som faktisk har lyst til å snakke med deg og treffe deg. Anonymkode: d1e05...fd0 7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #5 Skrevet 10. juni 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Ingen matcher på tinder er mann 30 år i en storby. Ga opp etter 6 måneder. Prøve sukker.no istedet. Går ikke noe bedre der. Rule 1 Don't be ugly Anonymkode: bd628...a4e Rule nr 2: If you're ugly, be funny and outrageous. Har du forsøkt å spille på ting du egentlig skammer deg over? Det er alltid noen som kjenner seg igjen. Og hvis du i tillegg våger å sjokkere litt, viser det bare at du har baller. Det vil sikkert skremme bort mange, men når du uansett ikke får matcher har du jo ingenting å tape allikevel. Du kan f.eks. spille på det at du overhodet ikke får pult, og at det snart er på tide at noen forbarmer seg over deg. På en litt sånn glimt-i-øyet-måte, selvfølgelig, ikke på en sutrete måte. Si at du vurderer å donere bort både pikk og pung til fattige barn i Afrika om ikke noe skjer snart. Anonymkode: d1e05...fd0 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #6 Skrevet 10. juni 2018 Og en ting til: Drit i å swipe til høyre damer som ikke har noen profiltekst. De er overfladiske når det gjelder seg selv, og kommer til å være det når det gjelder deg også. Uansett har du vel et begrenset antall med "likes", så det er en grei måte å luke ut på. En profiltekst gir deg også noe å spille på dersom dere først skulle matche. Anonymkode: d1e05...fd0 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #7 Skrevet 10. juni 2018 Menn får alfor lite respons! Jeg lurer på om det er fordi at disse nettgreiene egentlig ønsker betaling? Menn på nettdating er gullgruve for date-selskaper. Alle menn jeg har pratet med får såvidt ingen match, jeg som kvinne som liker kvinner får heller ingen respons. (og jeg ser relativt bra ut). Engang laget jeg en fake konto med en skikkelig hunk å fikk fortsatt ikke napp. Er noe som skurrer! Anonymkode: be95e...acf 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #8 Skrevet 10. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og en ting til: Drit i å swipe til høyre damer som ikke har noen profiltekst. De er overfladiske når det gjelder seg selv, og kommer til å være det når det gjelder deg også. Uansett har du vel et begrenset antall med "likes", så det er en grei måte å luke ut på. En profiltekst gir deg også noe å spille på dersom dere først skulle matche. Anonymkode: d1e05...fd0 Hilsen mann som aldri får napp. Anonymkode: 67839...4b5 2
Kreator Skrevet 10. juni 2018 #9 Skrevet 10. juni 2018 Generelt får nok kvinner mye større respons enn menn. Mitt inntrykk er at kvinner sliter veldig mye allikevel fordi andelen menn som er ute etter noe uforpliktende muligens er en del høyere enn kvinner. Og selv om kvinner generelt får mange matcher så er det ikke nødvendigvis de matchene de er ute etter uansett. Fra kvinnenes side er online dating fulle av uinteressante mannfolk, og de sliter med å se forskjellene bare basert på utseende. Og når kvinnene får en match, så sliter ofte menn med god kommunikasjon, og sånn sett ekskluderer de seg selv igjen. For min egen del begynte jeg (M48) med nettdating for snart ett år siden etter et laaangt samboerskap og synes det fungerer veldig bra. Det betyr ikke at jeg får alt jeg peker på, men fordi tilbudet er relativt betydelig så er det som regel minst en dame jeg ønsker å bli bedre kjent med. Det er frustrerende til tider; det kan være stiller perioder (lite interessante damer / få matcher), men også tidvis travelt (flere man ønsker å bli kjent med). Nå klarer jeg også fint å bli kjent med damer in real life også, men tilbudet er definitivt bedre og større på nettdating. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #10 Skrevet 10. juni 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Rule nr 2: If you're ugly, be funny and outrageous. Har du forsøkt å spille på ting du egentlig skammer deg over? Det er alltid noen som kjenner seg igjen. Og hvis du i tillegg våger å sjokkere litt, viser det bare at du har baller. Det vil sikkert skremme bort mange, men når du uansett ikke får matcher har du jo ingenting å tape allikevel. Du kan f.eks. spille på det at du overhodet ikke får pult, og at det snart er på tide at noen forbarmer seg over deg. På en litt sånn glimt-i-øyet-måte, selvfølgelig, ikke på en sutrete måte. Si at du vurderer å donere bort både pikk og pung til fattige barn i Afrika om ikke noe skjer snart. Anonymkode: d1e05...fd0 Og hvordan skal man kunne gjøre det når man aldri får en match?Tror du virkelig at dtte fungerer? At du skal få noen til å syntes så synd på deg at de vil ha sex med deg...? Glimt i øye er ikke mulig ved nettdating. Jeg har prøvd med på en del forksjellige sider og Tinder ganske lenge nå, men det er i hovedsak ingen respons eller noe som helst så jeg har egentlig gitt opp hele greien, så da får jeg heller bli værende singel de årene det tar å kanskje møte på noen i virkeligheten. Anonymkode: 236ab...c62 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #11 Skrevet 10. juni 2018 Jeg er en mann som ser ganske grei ut og har fått 4 matcher på 2 uker (er ikke medlem og har ikke vært ekstremt aktiv heller). Men ingen av dem har tatt det første steg - altså, ta kontakt med meg. Det er liksom forventet at jeg skal ta kontakt først? Anonymkode: 61dee...41a 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #12 Skrevet 10. juni 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er en mann som ser ganske grei ut og har fått 4 matcher på 2 uker (er ikke medlem og har ikke vært ekstremt aktiv heller). Men ingen av dem har tatt det første steg - altså, ta kontakt med meg. Det er liksom forventet at jeg skal ta kontakt først? Anonymkode: 61dee...41a Ja, mannen burde ta kontakt først. Jeg hadde syns det var turn-off om han forventet at jeg skulle gjøre det, da jeg liker menn som er litt gammeldags på det feltet og går inn for det han vil ha. Men klart, noen jenter tar jo initiativ de også Anonymkode: 6e88e...8b8 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #13 Skrevet 10. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen matcher på tinder er mann 30 år i en storby. Ga opp etter 6 måneder. Prøve sukker.no istedet. Går ikke noe bedre der. Rule 1 Don't be ugly Anonymkode: bd628...a4e Er du så stygg da? 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan skal man kunne gjøre det når man aldri får en match?Tror du virkelig at dtte fungerer? At du skal få noen til å syntes så synd på deg at de vil ha sex med deg...? Glimt i øye er ikke mulig ved nettdating. Jeg har prøvd med på en del forksjellige sider og Tinder ganske lenge nå, men det er i hovedsak ingen respons eller noe som helst så jeg har egentlig gitt opp hele greien, så da får jeg heller bli værende singel de årene det tar å kanskje møte på noen i virkeligheten. Anonymkode: 236ab...c62 Jo, man kan fint vise sjarm over nett også, så allerede der feiler du. Noen profiler og meldinger er så gørr kjedelig at jeg sover "hei", "vet ikke hva jeg skal skrive her, spør hvis du lurer på noe" "brunt hår og blå høyne", "vil egentlig ikke være her, men gir det en sjans"🙄 Anonymkode: f9ec2...34e 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #14 Skrevet 10. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, mannen burde ta kontakt først. Jeg hadde syns det var turn-off om han forventet at jeg skulle gjøre det, da jeg liker menn som er litt gammeldags på det feltet og går inn for det han vil ha. Hvor ble det av likestillingen? Hehe Anonymkode: 61dee...41a 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #15 Skrevet 10. juni 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Er du så stygg da? Jo, man kan fint vise sjarm over nett også, så allerede der feiler du. Noen profiler og meldinger er så gørr kjedelig at jeg sover "hei", "vet ikke hva jeg skal skrive her, spør hvis du lurer på noe" "brunt hår og blå høyne", "vil egentlig ikke være her, men gir det en sjans"🙄 Anonymkode: f9ec2...34e Ok, hvordan mener du at man bør si "Jeg får overhodet ikke pult, så nå må noen snart forbarme seg over meg før jeg donerer både pikk og pung til fattige barn i Afrika" uten å få det til å høres 200% patetisk ut? Anonymkode: 236ab...c62 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #16 Skrevet 10. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, hvordan mener du at man bør si "Jeg får overhodet ikke pult, så nå må noen snart forbarme seg over meg før jeg donerer både pikk og pung til fattige barn i Afrika" uten å få det til å høres 200% patetisk ut? Anonymkode: 236ab...c62 Jeg mener at man ikke bør si det i det heletatt, det høres bittert ut, og som om man har dårlig selvtillit, det er attraktivt. Det å attpå til trekke inn og gjøre narr av barn i afrika sin situasjon. Anonymkode: f9ec2...34e 2
Gjest Minesveiper Skrevet 10. juni 2018 #17 Skrevet 10. juni 2018 (endret) Tinder har jo en algoritme som vi som kunder ikke helt vet hvordan virker. Jeg tror uansett at man må være veldig kjekk, og ha en veldig god profil for å få bra eksponering på appen uten å måtte betale. Jeg tror også at man blir gitt en score avhengig av hvordan profilen blir bedømt av si de første 30-50 folkene som ser profilen. Er scoren under en viss treshold blir man eksponert lite for det motsatte kjønn, og må betale for å få skikkelig eksponering. Smart business konsept når det kommer til å tjene penger, og tinder har også den fordelen med at det krever svært lite å lage en profil. Det krever mer å lage en profil på nettdating, og man må betale for å se ditt og datt. Jeg synes også utvalget på tinder er bedre enn utvalget på nettdating. Det er bare som flere er villig til å bruke tinder virker det som. På tinder kan man kan kjøpe "boosts" som gjør at man blir toppprofilen i område man er i for en halvtime og da blir man eksponert for dem som sveiper på akkurat det tidspunktet. Jeg og noen kompiser testet dette og vi fikk alt fra 7-16 likes på 30 minutter. Så ja, som en normal mann får man ikke særlig respons på tinder hvis man ikke er villig til å betale. Så er det slik at selv om man får matcher, så er det ikke nødvendigvis slik at man når gjennom. Konkurransen er bare stor. På nettdating får en normal kvinne 3 ganger så mange meldinger som en normal mann. Okcupid har fjernet statistikken sin nå, men jeg husker grafen og tallene. Jeg mener at denne skjevfordelingen er veldig uheldig spesielt for seriøse menn. Forskjellen i oppmerksomhet mellom kjønnene gir kvinner større forhandlingsmakt i form av at de kan tillate seg å være mer kresne. Jeg ble droppet en gang fordi jeg sa at jeg ikke var veldig dreven på hvilke kaféer som var gode i byen, og spurte om damen visste om en som var bra. Man kan bli droppet av ting som i menn sine øyne er helt uvesentlig, og grunnen til at kvinner kan komme unna med dette er den høye forhandlingsmakten. Når det kommer til at kvinner får useriøs oppmerksomhet, så er jeg enig i at det er at greit argument om at ting ikke er så lett for kvinner, men dette er ikke heldig for menn heller. I mange tilfeller hvor en kvinne velger en useriøs mann, så velger damen vekk andre menn som potensielt er seriøse. Jeg mener det er bedre å være i en posisjon hvor man får mer oppmerksomhet, og må sile ut useriøse menn, enn å være en i posisjon hvor man får mindre oppmerksomhet samtidig som man har mindre rom for å tråkke feil. Når det kommer til å få tinder til å virke, så er mitt råd å bruke en del tid på å ta skikkelige bilder samtidig som man lager en profil som er rettet mot en bestemt målgruppe. Det har funket bra for meg. Endret 13. juni 2018 av Minesveiper
SpaceDementia Skrevet 10. juni 2018 #18 Skrevet 10. juni 2018 (endret) Jeg har tinder gold. Bare for gøy satte jeg lokasjon til Stockholm og "vis gutter".Altså homofile. Fikk over 100 matches på én time! Gjorde deretter det samme, lokasjon til København og "vis jenter" Fikk sånn 5 matches over samme tidsrom. Endret 10. juni 2018 av SpaceDementia 2
Xcase33 Skrevet 10. juni 2018 #19 Skrevet 10. juni 2018 17 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ofte hørt at menn får lite respons på dating på tinder og andre datingplasser på nettet. Stemmer det ? Jeg tror nok det er forskjellig. Noen menn får sikkert langt større respons enn andre. Anonymkode: 7e1e6...573 Tviler på det er noen menn som får særlig oppmerksomhet mer enn andre om de ser noenlunde på snittet ut. Utseendet hjelper ikke en mann så mye ..er du kjendis o.l så hjelper det litt på oppmerksomheten men man skulle tro man fikk mer enn nok av det andre steder om man er i den posisjonen. Det er som med alle andre fora..du må skape og ta initiativ som mann selv, for kvinner gjør det IKKE. De er litt biologisk ute av stand til det så da kan man ikke forvente det. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #20 Skrevet 10. juni 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mener at man ikke bør si det i det heletatt, det høres bittert ut, og som om man har dårlig selvtillit, det er attraktivt. Det å attpå til trekke inn og gjøre narr av barn i afrika sin situasjon. Anonymkode: f9ec2...34e Og hvorfor sier du dette til meg? Det var jo akkurat det jeg sa, før du kom og sa imot meg Sjarm er lett å vise, men glimt i øyet er ikke mulig over skriftelig kommunikasjon. Anonymkode: 236ab...c62 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå