AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #1 Skrevet 9. juni 2018 Nordmenn skriver stadigvekk på forumer på leting etter svar og råd i fra kunstige mennesker dem aldri kommer til å treffe. Så hvorfor oppsøker nordmenn pc for å finne svar og ikke betro seg til med mennesker og miljø der dem faktisk bor. Anonymkode: eb2a6...c0f
BiancaWhite Skrevet 9. juni 2018 #2 Skrevet 9. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn skriver stadigvekk på forumer på leting etter svar og råd i fra kunstige mennesker dem aldri kommer til å treffe. Så hvorfor oppsøker nordmenn pc for å finne svar og ikke betro seg til med mennesker og miljø der dem faktisk bor. Anonymkode: eb2a6...c0f Du vet vel ingenting om de betror seg til mennesker i nærheten face to face eller ikke? At man søker råd på nett betyr ikke at det er eneste stedet. Men noen ganger kan det være fint for å få forskjellig syn på ting, uten at man har noe forhold til de man svarer/får svar av. og... dette er nok ikke forbeholdt nordmenn. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #3 Skrevet 9. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn skriver stadigvekk på forumer på leting etter svar og råd i fra kunstige mennesker dem aldri kommer til å treffe. Så hvorfor oppsøker nordmenn pc for å finne svar og ikke betro seg til med mennesker og miljø der dem faktisk bor. Anonymkode: eb2a6...c0f Kunstige mennesker? Føler meg nokså levende jeg.. Anonymkode: a9c8c...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #4 Skrevet 9. juni 2018 Vi som sit her er da ikkje kunstige menneske? Nei, dei fleste av oss vil aldri treffast, men det betyr ikkje at vi ikkje er ekte, og kjem med ekte og velmeinte råd. Nokon er vel her berre for å trolle og vere ekle, men dei fleste prøvar å hjelpe kvarandre. Det er vel heller ikkje noko motsetjing i å spørje ukjende på internett og å spørje folk ein kjenner? Tippar mange gjer begge delar... Anonymkode: 8f346...c53 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #5 Skrevet 9. juni 2018 Bør ikke alle svarene definert fra fylke svarene kommer i fra? Ts Anonymkode: eb2a6...c0f
BiancaWhite Skrevet 9. juni 2018 #6 Skrevet 9. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bør ikke alle svarene definert fra fylke svarene kommer i fra? Ts Anonymkode: eb2a6...c0f Skal vi skive fylket vi svarer fra? 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #7 Skrevet 10. juni 2018 Det er ekte mennesker som skriver på forum. Fordelen med å spørre om ting på forum er at man kan være anonym, dermed kan man stille spørsmål som er vanskelige å stille ansikt til ansikt. De som svarer kan også være anonyme, og dermed får man svar som ikke nødvendigvis er filtrert for å unngå å såre, altså ærligere svar. Forum erstatter for de fleste ikke sosiale relasjoner irl, men kan være et fint supplement. For de som ikke har noen andre å snakke med, må det jo være bedre at det finnes forum, så de i det minste har noen å lufte tanker og følelser med. Hvorfor i alle dager skal vi skrive hvilket fylke vi poster fra? Det har da i de aller fleste tilfeller ingen relevans. Anonymkode: 12c6b...eef 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #8 Skrevet 10. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Bør ikke alle svarene definert fra fylke svarene kommer i fra? Ts Anonymkode: eb2a6...c0f Så hvis jeg er ute og kjører må jeg skrive hvilket fylke jeg til en hver tid er innom? Anonymkode: 3d4ae...461
Hulderen Skrevet 10. juni 2018 #9 Skrevet 10. juni 2018 Med den tittelen trodde jeg tråden skulle handle om roboter ...
matrobot Skrevet 10. juni 2018 #10 Skrevet 10. juni 2018 Skuffende. Trodde at det gjald roboter. Men ja, kun nordmenn? Hørt om reddit f.eks. ? Jeg er forøvrig i Hordaland hvis du må vite. I sommeren skal jeg være innom flere fylker. Skal rapportere underveis. 1
Bonusmammaen Skrevet 10. juni 2018 #11 Skrevet 10. juni 2018 Håper da vi er alle ekte mennesker her. Folk skriver vel her fordi de ønsker å få er flertalls-svar, kanskje dele noe sensitiv som kan være vanskelig å dele med andre som er objektive, engasjement i diskusjoner eller lidenskap og interesse for et tema. Hva har det med saken å gjøre hvor vi kommer fra?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #12 Skrevet 10. juni 2018 Fordi det er en kjempelettelse å få bekreftelse på at flere mener det samme som en selv, og det må man ofte ut av sin egen lille andedam for å forstå. F eks hvis det er en gruppe venninner der en hele tiden føler seg utelatt, i ulike situasjoner, er det vanskelig å ta det opp med noen i den gjengen uten at hun risikerer drama og å forverre situasjonen. Hvem skal hun snakke med om det da? Ringe moren sin? Naboen? Kanskje hun ikke engang kjenner noen som vil kunne gi et upartisk nøytralt svar.. Og så går hun rundt og klandrer seg selv isteden, og grubler på det, eller må oppsøke psykolog tilslutt, som sitter der og sier javel, akkurat, det er normalt, hm, hm, javel osv... Når det eneste hun trengte å høre var egentlig at ; å! Akkurat sånn har jeg det også, eksempel på samme situasjon, osv... Anonymkode: 89f8c...51d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #13 Skrevet 10. juni 2018 Jeg likte forslaget om at hvilket fylke vi kommer fra burde definere svarene våre. Hilsen Telemark (og Vestfold.) 🙋♀️ Anonymkode: 94ab7...add
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #14 Skrevet 10. juni 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Bør ikke alle svarene definert fra fylke svarene kommer i fra? Ts Anonymkode: eb2a6...c0f Så det er deg igjen? Hvorfor er du så opphengt i hvilket fylke folk svarer fra? Og for å svare på spørsmålet i HI, så er jeg også et helt ekte menneske, takk, og føler ikke at det å diskutere på et forum er noe jeg gjør fordi jeg er norsk. Anonymkode: 69853...ccd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå