Gå til innhold

Har 3 barn i helgene, men har kun en 2-roms

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eks-kona har 3 barn sammen, som jeg har annenhver helg og noen ukedager.

Jeg bor i Oslo, og det er dyrt å kjøpe større enn en 2 roms nå som jeg bor alene, og bor sentralt mtp jobb.

Det som er positivt er at det er to boder som er på 7 kvm og relativt fin standard i kjelleren i bygården jeg bor i, så jeg har innredet disse ordentlig og satt opp lys, koblet på strøm og gjort de til fullverdige rom. Er veldig fornøyd med denne løsningen og barna digger det.

Andre som har gjort slike kreative løsninger når de har hatt lite plass feks i Oslo?
Tar gjerne i mot tips.

Anonymkode: fbd38...923

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og eks-kona har 3 barn sammen, som jeg har annenhver helg og noen ukedager.

Jeg bor i Oslo, og det er dyrt å kjøpe større enn en 2 roms nå som jeg bor alene, og bor sentralt mtp jobb.

Det som er positivt er at det er to boder som er på 7 kvm og relativt fin standard i kjelleren i bygården jeg bor i, så jeg har innredet disse ordentlig og satt opp lys, koblet på strøm og gjort de til fullverdige rom. Er veldig fornøyd med denne løsningen og barna digger det.

Andre som har gjort slike kreative løsninger når de har hatt lite plass feks i Oslo?
Tar gjerne i mot tips.

Boder kan IKKE brukes som hverken soverom eller oppholdsrom, grunnet manglende rømningsvei og grunnet at det ikke blir nok luft til å puste i. Det er FARLIG!!!

Anonymkode: d0715...1d0

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Sett heller inn køyesenger i soverommet ditt, og sov på stua selv, når du har barna på besøk.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du får legge deg på boden når ungene kommer så får de dele de to rommene som er.

Anonymkode: 9604b...a0d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sett heller inn køyesenger i soverommet ditt, og sov på stua selv, når du har barna på besøk.

Problemet er at leiligheten er veldig liten.. Det er stue og kjøkken sammen. Matlukt og div i stua. Mye innsyn. Soverommet er lite og føler ikke det er plass til mer enn 1 der, så lar eldstemann få den.

Så har de to yngste hver sin "hule" i kjelleren :)

AnonymBruker
Skrevet

Boder kan IKKE brukes som hverken soverom eller oppholdsrom, grunnet manglende rømningsvei og grunnet at det ikke blir nok luft til å puste i. Det er FARLIG!!!

Er selvfølgelig dette TS er ute etter😂

Anonymkode: da349...32c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette må da være  tull ts?!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at leiligheten er veldig liten.. Det er stue og kjøkken sammen. Matlukt og div i stua. Mye innsyn. Soverommet er lite og føler ikke det er plass til mer enn 1 der, så lar eldstemann få den.

Hva tenker du  om dette da, voksne mannen?!

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna sover i kjellerboden i bygården når de er hos deg??!? Er du helt på tur?? Kjellerboder har verken rømningsveier eller ventilasjon, og skal IKKE brukes som soverom. 

Anonymkode: 8a7c9...da1

• Liker 9
Skrevet

JAAAA der var du igjen!! Har savnet deg ❤️ 

• Liker 6
Skrevet

Er du tilbake igjen nå? :fnise: 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, gobbledigook skrev:

Er ts sommertrollet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barna sover i kjellerboden i bygården når de er hos deg??!? Er du helt på tur?? Kjellerboder har verken rømningsveier eller ventilasjon, og skal IKKE brukes som soverom. 

Det er ganske bra lufting, og det er "vinduer" der, som stikker opp fra gata. Så det er ikke det verste. Og det er romslige og ganske godt innredet også.

Det er jo kun en løsning for noen dager i måneden :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De «to yngste», hvor gamle er de egentlig? 

Hvis du ser bort i fra mangelen på rømningsvei og ventilasjon så har du jo heller ikke oppsyn med barna når de sover i kjellerboden i bygården. Hvem skal hindre de i å reke gatelangs mens du tror de sover søtt ?

• Liker 1
Skrevet

Flere som husker han, ja. Hahaha. Digger bod-mannen! ;) 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, SesameStreet skrev:

Flere som husker han, ja. Hahaha. Digger bod-mannen! ;) 

Hahah ja, leilighet på Karl Johan til under 2 mill. Kul type :P 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De «to yngste», hvor gamle er de egentlig? 

Hvis du ser bort i fra mangelen på rømningsvei og ventilasjon så har du jo heller ikke oppsyn med barna når de sover i kjellerboden i bygården. Hvem skal hindre de i å reke gatelangs mens du tror de sover søtt ?

6 og 8, så de klarer seg bra. 
Eldste er 14, og er litt i den alderen at jeg føler det er riktig han får soverommet oppe.

TS

Skrevet

Ja hahaha. 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må da være  tull ts?!

Bod-areal er ikke primær-areal, men det er bo-areal, så man kan bruke de noen dager i måneden.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, gobbledigook skrev:

Karl Johan?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...