AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #1 Skrevet 9. juni 2018 Hei! Jeg trenger litt råd og tips til reisen vår. Flyturen består av et flybytte. Første flytur er på 1 time og neste flytur er på 2.5 timer. Jeg har tenkt å ha babyen i bæresele (ikke under flyturen altså) og kun ta med stelleveske med ekstra klesskift, toalettsaker, bleier, våtservietter og pose til evt bæsjebleie. Har hørt at det er lurt å amme ved take off og landing. Er mest nervøs for at han skal få ørevondt så håper vi unngår det ved å amme.. Hvilket sete bør vi velge? Vindu så vi slipper å reise oss om noen skal forbi? Er det best å sitte helt fremst så man har litt ekstra plass og kan gå på sist og gå av først? Noe annet dere vil tipse meg om? Anonymkode: d8d30...583 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #2 Skrevet 9. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg trenger litt råd og tips til reisen vår. Flyturen består av et flybytte. Første flytur er på 1 time og neste flytur er på 2.5 timer. Jeg har tenkt å ha babyen i bæresele (ikke under flyturen altså) og kun ta med stelleveske med ekstra klesskift, toalettsaker, bleier, våtservietter og pose til evt bæsjebleie. Har hørt at det er lurt å amme ved take off og landing. Er mest nervøs for at han skal få ørevondt så håper vi unngår det ved å amme.. Hvilket sete bør vi velge? Vindu så vi slipper å reise oss om noen skal forbi? Er det best å sitte helt fremst så man har litt ekstra plass og kan gå på sist og gå av først? Noe annet dere vil tipse meg om? Anonymkode: d8d30...583 Lær barnet å bruke smokk. Bruk den under opp og ned flyvninger. Babyer sitter på fanget i en sikkerhetssele festet til den voksnes setebelte. Amming blir dermed vanskelig, men ikke umulig. Vær forberedt på at fly kan gå utenom oppsatt rute, forsinkelser kan lett oppstå, da er bleier et must. Ha med deg et teppe eller tisselaken til å legge babyen på, på gulvet, dersom du må på toalettet i en terminslbygning. Overlat aldri babyen til fremmede utenfor et fly i luften når du er på reise. Flyplasser er det stedet barn raskest kan bli borte for alltid. Sete velger vel flyselskapet for deg? Enkelte seter er reservert for reisende med små barn og andre seter for forflytningshemmede. Anonymkode: ac138...723 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #3 Skrevet 9. juni 2018 Med så liten baby hadde jeg bestilt eget sete til bilstol. Skjer det noe på flyet ig din 4 mnd gamle baby sitter festet i det livsfarlige beltet de har, hvor baby sitter vendt fra deg, kan det bli katastrofalt. Anonymkode: d778f...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #4 Skrevet 9. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med så liten baby hadde jeg bestilt eget sete til bilstol. Skjer det noe på flyet ig din 4 mnd gamle baby sitter festet i det livsfarlige beltet de har, hvor baby sitter vendt fra deg, kan det bli katastrofalt. Anonymkode: d778f...a1d Men herregud... hva er oddsen for det? Anonymkode: 29bf4...f56 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #5 Skrevet 9. juni 2018 Vi brukte smokk under opp og nedstigning, det funker veldig fint! Ellers har vi brukt å bestille eget sete o tar med bilstol som vi fester i setet. Dette er det sikreste alternativet i tillegg til at du selv får armene fri og kan slappe av litt under turen😊 Anonymkode: f7192...f2d
Blue Berry Skrevet 9. juni 2018 #7 Skrevet 9. juni 2018 Smokk/flaske/amming er bra ved take off og landing. Man kan ikke sitte ved nødutgangene og jeg mener også det er 1.rad(mulig jeg husker feil altså) og der har man ikke lov til å ha hverken vesker eller stellebag, selv oppi luften... Tenker det er best å sitte inntil vindu, og dette kan du booke selv:) Går som regel bedre enn man ser for deg på flyet, mer stress på flyplassene 2
Blue Berry Skrevet 9. juni 2018 #8 Skrevet 9. juni 2018 Akkurat nå, ordinarygirl skrev: Så små barn får ikke vondt i ørene ved flyving. Jo, det kan de få 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #9 Skrevet 9. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men herregud... hva er oddsen for det? Anonymkode: 29bf4...f56 Nei, hva er oddsen for å krasje i bil? Men du sikrer vel ikke barna dine, annet enn en sele som går 10 cm fort fra sete du.. Hva er oddsen for å tryne på sykkel? Barna dine sykler vel uten hjelm de.. Oddsen for turbulens er også relativt stor det er mye det er liten odds for, som vi uansett sikrer oss mot. Spesielt når barnet er så lite at det nettopp har fått grei hodekontroll. Anonymkode: d778f...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #11 Skrevet 9. juni 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hva er oddsen for å krasje i bil? Men du sikrer vel ikke barna dine, annet enn en sele som går 10 cm fort fra sete du.. Hva er oddsen for å tryne på sykkel? Barna dine sykler vel uten hjelm de.. Oddsen for turbulens er også relativt stor det er mye det er liten odds for, som vi uansett sikrer oss mot. Spesielt når barnet er så lite at det nettopp har fått grei hodekontroll. Anonymkode: d778f...a1d Om noe skjer på et fly, så dør alle uansett. Herregud. Anonymkode: 29bf4...f56 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #12 Skrevet 9. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om noe skjer på et fly, så dør alle uansett. Herregud. Anonymkode: 29bf4...f56 Evig optismist? Flystyrt er ikke det eneste som kan skje med et fly. Mye kan skje på bakken også.. Anonymkode: f7192...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #13 Skrevet 9. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Evig optismist? Flystyrt er ikke det eneste som kan skje med et fly. Mye kan skje på bakken også.. Anonymkode: f7192...f2d Evig pessimist? Anonymkode: 29bf4...f56 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #14 Skrevet 9. juni 2018 Ikke lov med baby ved nødutganger eller 1. Rad. Hvertfall er det sånn når vi har reist med Norwegian. Bæresele/sjal er gull verdt på flyplassen (spesielt for å komme seg på do), men gjennom sikkerhetskontrollen må du ta den av ( de skal kunne se om du skjuler noe mellom deg og babyen). Flere flyplasser har en stol/grind man kan legge barnet i ved sikkerhetskontrollen når man reiser alene, men har også opplevd god hjelp av vaktene selv. Ikke vær redd for å spørre om hjelp! :) Har nesten alltid blitt tilbudt hjelp av de rundt meg i forbindelse med bagasje o.l. Pakk stellevesken slik att evt smokk/flaske/gulpeklut er tilgjengelig med én hånd. Og slapp av ;) å reise med baby under 8 mnd er lettere enn 1-2-3 åringer, synes nå jeg... (Mine 2 sover godt av motorduren da) Anonymkode: 1ea9f...485 2
beige Skrevet 9. juni 2018 #15 Skrevet 9. juni 2018 1 time siden, Absurdah skrev: Jo, det kan de få Ser det nå. Var ei flyvertinne som sa det til meg når vi fløy med vår på 4,5mnd🤷🏻♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #16 Skrevet 9. juni 2018 Amming er gull, og null stress med baby i belte på fanget. Beltet er fleksibelt festet, så du kan legge til baby hvilken vei du vil. Lurt å velge sete utifra hvilken side baby foretrekker (her har høyre pupp vært favoritt hele veien), og gjerne vinduspuss så du kan hvile armen. Smokk er helt unødvendig når baby ammes. Koble på ved take off og landing, evt la baby sove på puppen gjennom hele turen (motorduren er veldig søvndyssende). Bæresele er GENIALT, jeg begriper ikke at folk orker å gjøre noe sånt uten, og en sekk på ryggen til noen leker, skift og bleier, samt snacks til mor. 😜 Det går så fint atte, veldig behagelig tid å fly med baby, værre når de begynner å skulle krabbe/gå. Vi hadde rundt 50 flyreiser i inn og utland før førstemann var 2 år, har aldri vært noe problem. Bare puttet inn en pupp ved behov, så har aldri hatt skrikende unge på fly. Anonymkode: 625ec...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #17 Skrevet 9. juni 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Evig pessimist? Anonymkode: 29bf4...f56 Realist😉 Anonymkode: f7192...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #18 Skrevet 9. juni 2018 Takk for mange råd og tips! Er mest redd for ørevondt hos den lille... Den nesesprayen er kanskje lur å benytte en stund før take off og nedstignig?og den får man på apoteket uten resept? Ok så man kan ikke velge 1.rad eller nødutgang. Da forsøker vi rad nr 2. Og dette får vi vel velge selv? Bilstol blir jeg nok å droppe fordi jeg synes det virker enklere å bare ha han i fanget. Og man får vel til å amme selv om babyen er spent fast i beltet mitt? Smokk tar han dessverre ikke så det får bli pupp på vei opp og ned. Om han da ikke endrer mening før reisen og finner ut at han plutselig liker smokk da 😁 Anonymkode: d8d30...583 1
tirama Skrevet 10. juni 2018 #19 Skrevet 10. juni 2018 Det er begrenset hvilke seter som er egnet for reisende med spebarn, grunnet oksygenmaskene i taket. Hvis du velger å betale for setevalg, kan du velge selv blant de som er tilgjengelig. Personlig har jeg bare tatt det sete vi får tildelt fordi jeg gidder ikke betale ekstra. Å bli plassert langt bak i fly er ikke noe problem for oss, da motorduren er høyest der, nær toalett og jeg venter uansett til sist før jeg forlater flyet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #20 Skrevet 10. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for mange råd og tips! Er mest redd for ørevondt hos den lille... Den nesesprayen er kanskje lur å benytte en stund før take off og nedstignig?og den får man på apoteket uten resept? Ok så man kan ikke velge 1.rad eller nødutgang. Da forsøker vi rad nr 2. Og dette får vi vel velge selv? Bilstol blir jeg nok å droppe fordi jeg synes det virker enklere å bare ha han i fanget. Og man får vel til å amme selv om babyen er spent fast i beltet mitt? Smokk tar han dessverre ikke så det får bli pupp på vei opp og ned. Om han da ikke endrer mening før reisen og finner ut at han plutselig liker smokk da 😁 Anonymkode: d8d30...583 1.rad er da best med små barn. Litt bedre plass til beina og du slipper at personen foran dytter seteryggen sin helt ned på deg. Vesken din må i baggasjehyllen under letting og landing, men du kan ha den på gulvet resten av flyvingen. Flyvertinnene er som regel veldig hjelpsomme med baggasjen når du sitter der alene med et lite barn. Anonymkode: db40b...13b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå