Gå til innhold

Utsatt for overgrep?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har slitt litt med å finne tråder eller informasjon om dette teamet. 

Jeg ble utsatt for voldtekt for 6 år siden. Det tok meg lang tid å leve normalt, jeg prøvde fra første stund og holdt fasaden en stund før alt falt sammen. Jeg følte at alt og alle rundt meg forventet at alt skulle være ok med det samme. Når jeg 5 mnd senere sa det ødela hverdagen var svaret jeg fikk «Bruker du fortsatt det som unnskylding»?

Det som er er vel at det fortsatt kan ødelegge meg for perioder av triggere. Jeg kan fortsatt reagere under sex, litt usikker på hva som gjør det de gangene. Grunnet hvordan jeg kan reagere føler jeg meg med partnere nødt til å informere, både for min og hans del. Samtidig føler jeg «partner» ser på meg som jobb, noe skittent, ødelagt og billig. Jeg skammer meg fortsatt for at det skjedde selv om det ikke var meg og jeg både sa nei og stopp flere ganger. 

Er det andre som har blitt utsatt for voldtekt og senere fortsatt sliter enten daglig eller i perioder? Jeg føler det er en mangel på forståelse og debatt på at dette kan vare livet ut.

Anonymkode: 2968e...063

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er snart 4 år siden. Føler ikke jeg kan snakke om det så mye, da folk ikke skjønner helt hvor påvirket man fortsatt kan være etter såpass lang tid. Har heldigvis en samboer som skjønner/aksepterer at det bare er sånn, og at jeg gjør mitt beste. 

Vet det er noe alle sier, men har du prøvd psykolog? For meg hjalp det bittelitt, og det lille det hjalp gjorde timene hos psykolog verdt det. Tror for å være ærlig at det alltid vil være med meg, men vet jeg kan leve med det. Utrolig nok finnes det positive sider med å ha opplevd en voldtekt også, selv om man heller ville vært dem foruten. Jeg har brukt erfaringene jeg frikk fra å anmelde til å hjelpe andre som ikke har turt og anmelde. Å hjelpe andre har hjulpet meg.

Om du finner den rette partneren vil h*n ikke syntes du er skitten eller en jobb. For du er ikke det. Alle har bagasje, liten eller stor.

Vet ikke helt hva mer jeg skal si, men vil gi deg en god klem❤ Det er normalt å slite i ettertid, i større eller mindre grad. Anbefaler som sagt psykolog! Du kan også snakke med DIXI-senteret for incest og/eller voldtektsofre, de er kjempegode å snakke med. Dem kan man ringe, og eventuelt dra på samtaler med irl om man bor i en litt større by i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...