AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #1 Skrevet 9. juni 2018 Flyttet i blokk hvor det kun er tillat med elektrisk grill på verandaen. Aldri brukt den type grill før eller smakt grillmat tilbredt på den måten. Funker det like bra som mat tilbredt på kulegrill eller gass? Og hvilken type har dere? Anonymkode: 0b266...e20
stan Skrevet 9. juni 2018 #2 Skrevet 9. juni 2018 Hadde før. Maten blir bra, men det er et litt annet konsept enn grill med kull. Den intense varmen det er mulig å få fra kull er der ikke. Men kanskje vår var dårlig.
Belima Skrevet 9. juni 2018 #3 Skrevet 9. juni 2018 Har hørt at denne er bra! Les også kundeomtalene. https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/grill-og-grilltilbehor/WEBQ1400/weber-q1400-elektrisk-grill
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #4 Skrevet 9. juni 2018 Har weber elektrisk grill (som er linket over) og det funker helt greit når man ikke kan bruke kule- eller gassgrill. Det blir som å steke mat på ovnen du har inne - ute. Du får ikke den høye varmen som du får med andre griller og som gir det mange vil si er "grillsmaken", men jeg er godt fornøyd med den vi har. Bare vær obs på at de vil prøve å prakke på deg masse unødvendige engangstilbehør som skal henge under grillen og samle opp fett og søl. Det funker helt fint å bare bruke vanlig aluminiumsfolie på grillen og da slipper du også å vaske og skrubbe grillen ren innvendig etter hver bruk. Anonymkode: 26cfc...8bb
Gjest Ingrid78 Skrevet 9. juni 2018 #5 Skrevet 9. juni 2018 Jadde, og ga opp. Det smaker stekt, tar eviglang tid på alt annet enn pølser og et herk å holde rent i forhold til andre jeg er vant med.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #6 Skrevet 10. juni 2018 Jeg har en elektrisk grill fra Weber og merker ingen forskjell. Synes den er super. Anonymkode: 84bdb...9e9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #7 Skrevet 10. juni 2018 Jeg synes elektrisk grill er noe tull. Da er stekepanne eller stekeovn like greit. Den eneste fordelen er eventuelt kosen med å steke maten ute. Hvis du kjøper en, kjøp for guds skyld ikke en slik med tett stekeplate som maten skal ligge oppå, men kjøp en med rist som kjøttet ligger på og varmeelementet stråler direkte mot kjøttet. Da får du kanskje et lite snev av grillfølelse. De med tett stekeplate blir som en stekepanne, bare mye vanskeligere å rengjøre. Anonymkode: 19fa7...07a
Kamelia83 Skrevet 12. juni 2018 #8 Skrevet 12. juni 2018 Vi har denne fra Weber: https://www.weber.com/NO/no/griller/elektriske-griller/q-serien/55020853.html Ettersom jeg har skjønt bør man velge weber når det gjelder elektrisk for å få det varmt nok. Vi er veldig fornøyde med denne. Men grill med lokket igjen for å beholde nok varme, og for å holde røyken inni grillen så det setter litt smak. Tar 10-15 min å varme opp, skal man bare grille pølser trenger man ikke vente så lenge.
Spiralis Skrevet 12. juni 2018 #9 Skrevet 12. juni 2018 Hadde en elektrisk da jeg bodde i blokk. En sånn med vannbad under grillelementet. Husker ikke navnet. Kjøpt på Coop tror jeg. Billig sak. Jeg har Weber gass-grill i dag. Ser noen over skriver om Weber elektrisk. Weber er i alle fall en kvalitetsleverandør på gassgrill, så jeg tror gjerne at de også er det på elektrisk Pluss-siden med elektrisk var at så lenge jeg la noe (som tålte varme) under så kunne jeg sette den på verandabordet. Jeg brukte en treplate under. Det gikk kjempefint. Vi kunne sitte ved bordet og legge på selv etter ønske. Den var også liten nok.. og demonterbar nok til at jeg kunne kjøre delene i oppvaskmaskinen. Det var supert i forhold til renslighet! Minuset var at den hadde liten kapasitet og at det tok lang tid før varmen ble intens. Den ble bare halv-varm i starten. Fant ut at jeg måtte sette den på tidlig og om jeg hadde varmt vann fra vannkokeren i vann-pannen så gikk det straks fortere. Alt i alt funket det greit, så lenge vi ikke var mange. Begrensningen vil jeg tro er at elektriske griller er tilpasset at man har en liten strømkurs på ute-strømen. Nå har jeg stor terrasse og gassgrill.... Gass er kjapt, effektivt, ... og alt sånn... Når gassgrillen ryker, så går jeg tilbake til kull! Lukter bedre, mer tilpasset ventepils, mye mer kos. .. og det er kosen som teller når det gjelder grilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå