AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #1 Del Skrevet 9. juni 2018 Hei. Jeg fikk satt inn spiral for et par år siden, noe jeg syns var VELDIG vondt. Legen viste ikke hva ho drev med, måtte prøve 2-3 ganger og presset på. Nå skal jeg snart ta celleprøve og hat forstått at «noe» «napper» til seg en del av livmoren? Hva var vondeste synes du og hvorfor? Anonymkode: 20c5f...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #2 Del Skrevet 9. juni 2018 Har ikke hatt spiral, men celleprøve er ikke vondt. Kjennes bare ut som om du blir børsta litt innvendig. Biopsi er litt mer som napping. Anonymkode: 4fb79...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #3 Del Skrevet 9. juni 2018 Celleprøve er ikke vondt i det hele tatt. Biopsi kan være vondt, men det gjør de kun om man har celleforandringer. Anonymkode: 55d95...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #4 Del Skrevet 9. juni 2018 Spiral, helt klart. Selv en skånsomt innsatt spiral er ca 100 ganger så ille som en celleprøve. Celleprøve føles litt som de børster slimhinna med en q-tip, det kan svi litt i ett sekund, så er du ferdig. Ingenting å grue seg til. Anonymkode: 1e51d...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #5 Del Skrevet 9. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg fikk satt inn spiral for et par år siden, noe jeg syns var VELDIG vondt. Legen viste ikke hva ho drev med, måtte prøve 2-3 ganger og presset på. Nå skal jeg snart ta celleprøve og hat forstått at «noe» «napper» til seg en del av livmoren? Hva var vondeste synes du og hvorfor? Anonymkode: 20c5f...51a Livmoren får være helt i fred når det tas celleprøve. Prøven tas av livmorhalsen, ikke av selve livmoren. Ingen av delene, hverken spiral eller celleprøve er vondt. Feil kan selvsagt oppstå, legen kan være veldig uerfaren, men det skjer ikke ofte. Celleprøven er den du merker minst til. Anonymkode: 58446...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid78 Skrevet 9. juni 2018 #6 Del Skrevet 9. juni 2018 Jeg får vondt av celleprøver, men ikke av spiralen. Jeg var så redd før jeg satte den inn, og jeg kjente bare et bittelite knepp også var den på plass. Men han kunne jobben sin da. Mamma hadde en sånn opplevelse som du hadde, og hadde en normal en etterpå, og hun sa at de to kan ikke sammenlignes engang! Når man roter rundt oppi der, så blir det vondt. Veldig vondt. Spiralen her gikk inn på 5 minutter fra han begynte å rense ting osv. Fra han pakket den ut til den var inne, gikk det 10 sekunder eller noe sånt. Selve smerten varte i under 1 sekund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #7 Del Skrevet 9. juni 2018 Spiral var vondt. Celleprøve følte jeg ingenting av. Anonymkode: d6cdf...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uhumskheter Skrevet 9. juni 2018 #8 Del Skrevet 9. juni 2018 Celleprøver merker jeg ingenting av, det er som å stryke en maskarabørste på innsiden av kinnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #9 Del Skrevet 9. juni 2018 Dette er veldig individuelt. Jeg har opplevd celleprøver som gjør litt vondt, og andre som jeg ikke kjenner. Jeg kjente nesten ingenting da legen satte inn spiral på meg. Men hjelpe meg så dritvondt det gjorde å ta den ut! Trodde jeg skulle svime av. Tror nok dette varierer fra kvinne til kvinne. Anonymkode: 17d02...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #10 Del Skrevet 9. juni 2018 SPIRAL, uten tvil!! Anonymkode: 7771e...fc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimmis25 Skrevet 9. juni 2018 #11 Del Skrevet 9. juni 2018 Celleprøve var ubehagelig og ekkelt, spiral kjente jeg ingenting til. Forskjellen var at ved celleprøve hadde jeg ikke født barn, men det hadde jeg ved innsett av spiral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #12 Del Skrevet 9. juni 2018 Fatter ikke at noen klarer noen av delene... Har aldri tatt celleprøve ( eget valg ), og iallefall ikke spral, høres gruuusomt ut! Nå er jeg veldig følsom der, og får angst ved bare tanken... Anonymkode: 90cf8...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #13 Del Skrevet 9. juni 2018 Celleprøve var værst Anonymkode: ae806...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #14 Del Skrevet 9. juni 2018 Celleprøve kjennes bare ut som noen skraper noe på innsiden for meg. Ikke vondt akkurat. Litt ekkelt kanskje, men definitivt ikke ubehagelig. Maks et minimalt lite klyp, det er over på et sekund. Men jeg kjente ikke at gynekologen satte inn spiralen en gang jeg. Dog var jeg hos en veldig dyktig privat gynekolog. Kanskje det har noe med saken å gjøre. Anonymkode: 467b9...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #15 Del Skrevet 9. juni 2018 Celleprøve føles som å klø seg litt på armen med neglen, ikke vondt. Bare en rar følelse. Å sette inn spiral er langt verre, selv om min ble satt inn rimelig raskt og effektivt. Anonymkode: dbb45...c81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #16 Del Skrevet 9. juni 2018 Spiralen merket jeg ikke ble satt inn en gang, før legen bare "Sånn! Ferdig!" Celleprøven(e) var jævlig. Anonymkode: 07d64...57e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #17 Del Skrevet 9. juni 2018 Kjente absolutt ingenting ved celleprøve Anonymkode: fb847...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #18 Del Skrevet 9. juni 2018 Spiral var helt jævlig for meg. Men det er fordi jeg har en livmorhals som er trang og går i vinkel. (Har hatt IVF-behandling og det står i journalen.) Slike ting har nok en del å si når det kommer til innsett av spiral. Jeg har tidligere tatt ut en spiral og det merket jeg ikke. Celleprøve er, som flere sier, en litt ubehagelig kløe-følelse, som går fort over. Å sette inn spiral var sterk smerte for meg (så vondt at jeg gråt!). Anonymkode: a31c0...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå