Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var litt usikker på hvilket forum denne skulle i.. Det er jo et type privat til privat kjøp.

Det hele startet med at jeg kjøpte en moped i et annet fylke enn jeg bor i, og den startet beviselig fint da jeg testet den hos selger. I følge FInn-annonsen var denne i "perfekt teknisk stand" om jeg husker rett. Vi skrev kontrakt ,osv.. 

Jeg fikk kjørt den til min hjemby, men da jeg skulle kjøre den til jobb et par dager senere etter den lange turen så startet den ikke på elektrisk start. Uten å gå for mye teknisk inn på mopeder, så er greia at den fungerer, men ikke "el-starten". Men denne virket da jeg kjøpte den.

Spørsmål: Har jeg noe som helst "på" selger her, eller er det bare å sende på verksted å ta regningen? 

Spør fordi jeg er veldig usikker på hva som kan forventes av selger her. Alt jeg ville ha var noe som funket, men den funker jo ikke. Den funket beviselig da selger så den sist, og da er jeg kanskje på bar bakke her?

Anonymkode: 59ccd...47c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å si uten å vite hva som er grunnen til at el-start ikke virker. 

Siden den virket ved kjøp, er det jo mulig noe har skjedd ved transporten eller etter. Det kan være så enkelt at batteriet er utladet, eller en ledning har blitt løs. 

Selger har ansvar for å gi riktige opplysninger om tilstanden. Men etter kjøpet er det du som har ansvaret for hva som skjer med mopeden. 

Så om selgeren har noe ansvar vet du ikke før etter mer undersøkelse. Men du bør informere selger om hva som skjer, kanskje har vedkommende forslag til løsning. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Litt vanskelig å si uten å vite hva som er grunnen til at el-start ikke virker. 

Siden den virket ved kjøp, er det jo mulig noe har skjedd ved transporten eller etter. Det kan være så enkelt at batteriet er utladet, eller en ledning har blitt løs. 

Selger har ansvar for å gi riktige opplysninger om tilstanden. Men etter kjøpet er det du som har ansvaret for hva som skjer med mopeden. 

Så om selgeren har noe ansvar vet du ikke før etter mer undersøkelse. Men du bør informere selger om hva som skjer, kanskje har vedkommende forslag til løsning. 

Takk for konstrukivt innspill!

Tenker du da at jeg skal informere om at jeg kommer til å levere den på verksted? (hvis ikke han har noen tips)

Jeg burde vel kanskje også, om jeg sender den på verksted, be de å se etter "Hjemmesnekra løsninger" oppi mopeden, som eventuelt kan avsløre om det er tukla med noe som ikke var i perfekt teknisk stand likevel..

TS

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for konstrukivt innspill!

Tenker du da at jeg skal informere om at jeg kommer til å levere den på verksted? (hvis ikke han har noen tips)

Jeg burde vel kanskje også, om jeg sender den på verksted, be de å se etter "Hjemmesnekra løsninger" oppi mopeden, som eventuelt kan avsløre om det er tukla med noe som ikke var i perfekt teknisk stand likevel..

TS

Informer om at starteren ikke fungerer. Kanskje har selger opplevd det samme og har en løsning. 

Jeg kjenner ikke så mye til el-startere for mopeder. Men er det litt som for bil, er det egentlig bare tre muligheter. Det er ikke strøm i det hele tatt. Strømmen kommer ikke frem. Eller starteren er defekt. De to første er ganske lette å sjekke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...