AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #1 Del Skrevet 9. juni 2018 Har 1000kr på konto (disponibelt) og 5000kr på saldo. Hvs betyr dette? Noen beløp i utskrift er grå, da er de jo reservert. Men hvor mye penger har jeg på konto som kan brukes? Anonymkode: 857d0...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #2 Del Skrevet 9. juni 2018 Det du kan bruke er det som er disponsibelt. Det er ikke alltid bruk av kort trekkes fra konto med en gang, så der er saldo som er på beløp før de er trukket. Anonymkode: df527...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 9. juni 2018 #3 Del Skrevet 9. juni 2018 Du kan bruke det som er disponibelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #4 Del Skrevet 9. juni 2018 Du har ikke mer enn 1000 kr igjen på konto. Det er alltid disponibelt du må gå ut i fra. Det kan ta litt tid før bruk og trekk vises på saldo. Anonymkode: 33966...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondenisse Skrevet 9. juni 2018 #5 Del Skrevet 9. juni 2018 Disponibelt er det du kan bruke. 3 ting kan påvirke: 1. kontokreditt: Noen kan dra kontoen sin i minus. F. eks har jeg saldo på 1000 kr på reservekortet mitt nå, men disponibelt 6000. 2. Beløp du har dratt kortet på har ikke blitt belastet ennå. Er gjerne kjøp du har gjort samme dag 3. Noen har laget en reservasjon i kortet ditt. På hoteller er det vanlig at du registrerer kortet ved innsjekk, da lager hotellet en reservasjon tilsvarende prisen på hotellrommet. Noen tar også ett depositum som skal dekke minibar, restaurantregning og annet du kan skrive på rommet. Andre oppdaterer etterhvert som du skriver opp. Du vil etter innsjekk se at disponibelt beløp går ned (men ikke saldo). Ved utsjekk belaster hotellet kortet ditt for totalbeløpet. Da vil saldo gå ned, og dersom hotellet har reservert ett for høyt beløp vil disponibelt beløp gå opp. Saldo er det beløpet som renter vil bli beregnet ut fra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå