Gå til innhold

Tjener du over en million som vanlig arbeidstaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det egentlig ganske vanlig? Snakket med noen venner her om dagen som mente det var hinsides mye penger, og kun de som drev eget som fikk så mye.

Jeg er ikke enig, innbiller meg at mange tjener det nå til dag? Sa ingenting til mine venner om hva jeg tjener, de tok det nok for gitt at jeg ligger langt under det. Men tjener altså 1,1 mill, som mellomleder i en arbeidsgiverorganisasjon. Oslo.

Hva gjør dere andre på som tjener over 1 mill? Altså som vanlig arbeidstaker, ikke med eget firma. 

Anonymkode: fff9a...2ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

It konsulent. 950 000.

Anonymkode: 9937d...90a

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "ganske vanlig"? Hvor mange % av befolkningen ser du for deg?

Anonymkode: f26d3...aba

• Liker 4
Skrevet

Jeg er adjunkt med tilleggsutdanning i vgs, full ansiennitet.  Tjener 550 000; 

Skrevet

vil tro flere ledere og mellomledere i privat næringsliv, særlig offshore har det. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det egentlig ganske vanlig? Snakket med noen venner her om dagen som mente det var hinsides mye penger, og kun de som drev eget som fikk så mye.

Jeg er ikke enig, innbiller meg at mange tjener det nå til dag? Sa ingenting til mine venner om hva jeg tjener, de tok det nok for gitt at jeg ligger langt under det. Men tjener altså 1,1 mill, som mellomleder i en arbeidsgiverorganisasjon. Oslo.

Hva gjør dere andre på som tjener over 1 mill? Altså som vanlig arbeidstaker, ikke med eget firma. 

Hva tror du, når gjennomsnittslønn for arbeidstakere i Norge er på 44300kr per måned...?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nja, mellomlederene i selskapet jeg arbeider i, privat sektor, avdelingsledere kontor, ligger mellom 790 000 til 1,2 mill 

Anonymkode: 701e9...a98

AnonymBruker
Skrevet

Tja, vanlig og vanlig.

I mitt firma så tjener de aller fleste ikke det, men i salgsavdelingen er det nok noen med gode bonuser som er over millionen i året (iallfall i gode år), samt de fleste i øvre ledelse har over dette i fastlønn. 

Men ellers, blant "gutta på gølvet", backoffice-funksjonene og mellomledere så er nok alle under millionen, de fleste ganske godt under. Kanskje 5% tjener såpass hos oss.

Anonymkode: 0daf3...938

AnonymBruker
Skrevet

Ansatt i kommunen. Over en million? 😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 7d227...fa3

• Liker 9
Skrevet

Jeg er mellomleder og siv.ing. Tjener rett under en mill i lønn, men får også utbytte i gode år.

Jeg vet at lønn på over en mill ikke er helt uvanlig for en erfaren siv.ing, men de fleste ligger nok litt under det.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, WCKD skrev:

Hva tror du, når gjennomsnittslønn for arbeidstakere i Norge er på 44300kr per måned...?

Jeg vet godt at gjennomsnittet er langt under 1 mill. Mitt poeng er at jeg ikke tror det er uvanlig å tjene såpass. 5-10 % av de i jobb, kanskje?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet godt at gjennomsnittet er langt under 1 mill. Mitt poeng er at jeg ikke tror det er uvanlig å tjene såpass. 5-10 % av de i jobb, kanskje?

Du anser ikke 5-10% av totalen som uvanlig...?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Feilpost

Endret av Mmmwhatever
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjer eg ikkje. Tenar rundt 450.000 i året. Bor ikkje i Oslo da, så lønsnivået i bransjen er nok noko høgare der. Er nok ein del som tenar over ein million i året, men særskild vanleg trur eg ikkje at det er. Ikkje ein gong sjefen min (dagleg leiar) har over ein million i løn i året... 

Anonymkode: 07659...770

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, WCKD skrev:

Du anser ikke 5-10% av totalen som uvanlig...?

Nei. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tjener 1,2. Men jobber riktignok turnus og grunnlønnen min er bare på rundt 1 mill. 

Min bransje (offshore) er vel en av få bransjer der man bikker millionen i grunnlønn uten å ha en eller annen særskilt ansvarsstilling. 

Anonymkode: 1f601...f41

Gjest Made4u
Skrevet

Skal man tjene +1 million som "vanlig arbeidstaker" (hva som nå skal legges i det begrepet) så skal man ha en jobb med gode betingelser og man må få en god del overtid, i tillegg trenger man en ekstrajobb... Da sitter man ikke tilbake med mye fritid. Men at det er mulig, ja det er det nok...

AnonymBruker
Skrevet

Har tilgang til lønnsdetaljer for alle i tekn.bedriften jeg jobber i. Er faktisk overraskende mange som har 1 mill. kr i fastlønn. Det typiske er at enten så har de lederstillinger -  eller så har de hatt lederposisjoner og beholdt lønnen. Sitter rett i nærheten av tre kollegaer i sistenevnte kategori. De jobber ikke akkurat ræva av seg (aldri overtid, trege til å utføre arb.oppgaver).  Må være fint å ha det sånn. Toppledelsen skulle ha visst for lite mange gjør, men de tenker vel at det alltid er en sammenheng mellom lønn, kompetanse og arbeidsinnsats 😄

Anonymkode: ea142...123

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min jobber som eiendomsmegler, og får utbetalt nærmere 1,5 etter skatt...

Anonymkode: 6ec67...4ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fylkeskommuneansatt. Tjener 930,000, men kommer til å bikke millionen når jeg får all ansinitet. Jeg blir litt "mobbet" på kontoret her fordi jeg er under "milliongrensa", men det er mest vennskapelig, siden vi er ganske åpne om hva vi tjener her.

Anonymkode: a5aa0...0a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...