AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #1 Skrevet 9. juni 2018 Frossen spinat, frossen mango, frossen ananas.. Det ble egentlig kjøpt til å lage smoothie men det orker jeg ikke nå for tiden. Kan jeg bruke det i tomatgryter med andre grønnsaker og biff i biter? Anonymkode: 26da6...938
Gjest Ingrid78 Skrevet 9. juni 2018 #2 Skrevet 9. juni 2018 Frossen spinat: Tunfiskpasta med spinat, tunfisk og spinat i hvit saus, bland inn pasta, hell i form og ha på parmesan, inn i ovnen noen minutter og du har en knallgod rett. Alternativt bruk den i suppe med et eller annet i. Eller i en spinatrull med ost. Mango og ananas kan jeg for lite om annet enn til smoothie egentlig. Ananas kan kanskje brukes på pizza?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #3 Skrevet 10. juni 2018 14 timer siden, Ingrid78 skrev: Frossen spinat: Tunfiskpasta med spinat, tunfisk og spinat i hvit saus, bland inn pasta, hell i form og ha på parmesan, inn i ovnen noen minutter og du har en knallgod rett. Alternativt bruk den i suppe med et eller annet i. Eller i en spinatrull med ost. Mango og ananas kan jeg for lite om annet enn til smoothie egentlig. Ananas kan kanskje brukes på pizza? (Sorry! Smak og behag, etc. ) Mango er snadder i f.eks. ceviche og salsa, men jeg vet ikke hvordan den frosne oppfører seg når den tines. Ellers er jo begge gode til desserter og sammen med f.eks. yoghurt og müsli. Ellers synes jeg frukt passer bedre sammen med kylling, kalkun og svin enn med oksekjøtt, om det skal brukes i middagsmat. Anonymkode: c2e6f...ccf
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #4 Skrevet 10. juni 2018 17 timer siden, Ingrid78 skrev: Frossen spinat: Tunfiskpasta med spinat, tunfisk og spinat i hvit saus, bland inn pasta, hell i form og ha på parmesan, inn i ovnen noen minutter og du har en knallgod rett. Alternativt bruk den i suppe med et eller annet i. Eller i en spinatrull med ost. Mango og ananas kan jeg for lite om annet enn til smoothie egentlig. Ananas kan kanskje brukes på pizza? Eeeeeh tunfisk er ikke godt! Sorry 😄 2 timer siden, AnonymBruker skrev: (Sorry! Smak og behag, etc. ) Mango er snadder i f.eks. ceviche og salsa, men jeg vet ikke hvordan den frosne oppfører seg når den tines. Ellers er jo begge gode til desserter og sammen med f.eks. yoghurt og müsli. Ellers synes jeg frukt passer bedre sammen med kylling, kalkun og svin enn med oksekjøtt, om det skal brukes i middagsmat. Anonymkode: c2e6f...ccf Ok. Da prøver jeg med kylling senere. Jeg hev alt sammen med potet, ingefær, chili, biff, tomat pluss mer. Og mye krydder etter tilfeldighetene. Det ble ikke så verst 😁 Anonymkode: 26da6...938
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #5 Skrevet 10. juni 2018 Spinat er veldig godt i pai. Mango og ananas ville jeg kjørt frossen i blender sammen med f.eks. yoghurt og lagd iskrem. Anonymkode: 60df5...8b6
Rumle Skrevet 10. juni 2018 #6 Skrevet 10. juni 2018 På 9.6.2018 den 15.45, AnonymBruker skrev: Frossen spinat, frossen mango, frossen ananas.. Det ble egentlig kjøpt til å lage smoothie men det orker jeg ikke nå for tiden. Kan jeg bruke det i tomatgryter med andre grønnsaker og biff i biter? Anonymkode: 26da6...938 Jeg lager en enkel biffgryte med currypaste og kokosmelk, pleier å ha ananas i den. Ikke kjempemye, men ca en liten boks. Ellers har jeg i mye paprika, ca. 10 cherrytomater delt i to. Et par løk og godt med hvitløk. Salt og pepper etter smak. Mulig du kan ha litt spinat i mot slutten, jeg har ikke så mye erfaring med spinat selv, så er litt usikker. Av mangoen kan du jo lage mango lassi til dessert; https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/lifeandstyle/wordofmouth/2015/may/21/how-to-make-perfect-mango-lassi-recipe
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #7 Skrevet 10. juni 2018 Ville spart mangoen til dessert og latt det andre gå i gryta Anonymkode: 09871...0df
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #8 Skrevet 10. juni 2018 Du kan jo lage sursøt saus med ananasen og da kanskje med biter av mango i hvis du vil bli kvitt den. Vet ikke "så" mye om mango i mat at jeg skal si det passer 100%, men det skal jo godt gjøres at det blir dårlig. Som regel blir det godt uansett. Jeg pleier i hovedsak å lage det med ananasjuice/lake med ananasbiter, fersk ingefær, litt tomatpure, sukker, epleeddik og litt kyllingbuljong for å få selve "basen" til sausen. Så er det bare å bruke fantasien med de andre tingene du vil ha i, og om du vil tilsette noe hot som chili. Ellers passer paprika, løk, bambus, brokkoli i små biter og annet veldig godt oppi. Så kan du lage til noe kjøtt og ris som du har sausen på. F.eks. kylling eller svin. Kjempegodt til frityrstekt mat med tempura, men det må selvsagt ikke være frityrstekt. Anonymkode: 7424a...e87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå