Gå til innhold

Kun en eggpose hver syklus, ivf eller inseminering ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt problem er veldig lave AMH verdier.

verdiene skal ligge på 4-84, mens jeg har en verdi på 0,9! 

Vi har sett på blodprøver og de indikerer at det heldigvis finnes egg igjen hos meg. Hvor gode de er , vet vi ikke. 

Etter 4 mnd med failing av hormoner (ivf) og en eggløsningssprøyte uten inseminereing (som viste at posen inneholdt egg likevel, noe klinikken feiltolket i første omgang) og ett forsøk med inseminering (der jeg fikk mensen 15 Dpo) 

NÅ er vi igang med ny syklus, snart ferdig med mensen og skal sjekke ståa der nede til uka. 

Jeg får som regel kun EN eggpose hver syklus (fikk faktisk to sist)

på klinikken er legene delte, noen vil inseminere. Mens noen anbefaler ivf..

hva tenker dere erfarne prøvere ?? Lønner det seg med ivf når man har så få egg igjen ? MEN ved ivf får man kun tømt en pose av gangen.. eller ville dere kjørt på mange ganger med inseminerlng ?? 

Det er så vanskelig når ikke legene er helt enige 😪😪😪

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjempevanskelig, det er jo legene som bør gi deg svaret på det. Jeg driver selv med ivf av andre årsaker, men min beste venninne har enda lavere amh en deg og har nettopp gått gjennom to runder med ivf uten resultat. De klarte riktignok å bli gravide på egenhånd før dette men mistet desverre rundt uke 12. Du har jo prøvd begge deler selv uten resultat, så du får kanskje tenke litt selv på hva du vil utsette kroppen for. Ivf er tungt både fysisk og psykisk, og hvis legene ikke er fullstendig enige om at det er rett for deg så er jo inseminering ganske mye enklere å forholde seg til. Ville bedt legene presentere de ulike alternativene for deg med fordeler og ulemper og ta det derfra. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Wiley skrev:

Det er kjempevanskelig, det er jo legene som bør gi deg svaret på det. Jeg driver selv med ivf av andre årsaker, men min beste venninne har enda lavere amh en deg og har nettopp gått gjennom to runder med ivf uten resultat. De klarte riktignok å bli gravide på egenhånd før dette men mistet desverre rundt uke 12. Du har jo prøvd begge deler selv uten resultat, så du får kanskje tenke litt selv på hva du vil utsette kroppen for. Ivf er tungt både fysisk og psykisk, og hvis legene ikke er fullstendig enige om at det er rett for deg så er jo inseminering ganske mye enklere å forholde seg til. Ville bedt legene presentere de ulike alternativene for deg med fordeler og ulemper og ta det derfra. 

Ja, jeg skal ha med ett ark med noen spørsmål til uken tenker jeg..! Få litt mer svar enn sist..

hun ene legen mente grunnen til å ikke ivf er kostbart og vondt, i forhold inseminering. 

Vi er to damer, så kan ikke prøve på egenhånd for å si det sånn. Men kanskje vi bare skal kjøre på med inseminering..

AnonymBruker
Skrevet

Eggdonasjon 

Anonymkode: 1c537...a08

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eggdonasjon 

Nei, vi skal prøve mine egg først da det alltid har vært planen. 

Når vi mener vi har gitt mine egg mange nok sjanser, reiser vi til Danmark og setter kona mi sine egg i meg. Men vi er langt unna dette enda. Da det på blodprøver viser egg i posene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde sjansen for å lykkes med inseminasjon var mye lavere enn ivf?

Ellers er jo eggdonasjon noe dere kan tenke på. Kanskje som en backup?

Anonymkode: 15b17...e07

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde sjansen for å lykkes med inseminasjon var mye lavere enn ivf?

Ellers er jo eggdonasjon noe dere kan tenke på. Kanskje som en backup?

Anonymkode: 15b17...e07

Sjansen er 20-30% ved inseminasjon ja. 

Eggsonasjon skal vi bruke når vi har prøvd mine først. Da reiser vi til Danmark og bruker dobbeltdonasjon. Vi setter kona mi sine egg inn i meg igjen med blastocyst. 

Men siden greia var at vi skulle bruke mine egg i utgangspunktet, prøver vi det vi kan med mine først.. bare lurer på om det er vits med ivf når man kun får ut kanskje ett egg hver gang.. det er veldig mye mer kostbart enn inseminasjon 🤪

Endret av Alvildeivf
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Sjansen er 20-30% ved inseminasjon ja. 

Eggsonasjon skal vi bruke når vi har prøvd mine først. Da reiser vi til Danmark og bruker dobbeltdonasjon. Vi setter kona mi sine egg inn i meg igjen med blastocyst. 

Men siden greia var at vi skulle bruke mine egg i utgangspunktet, prøver vi det vi kan med mine først.. bare lurer på om det er vits med ivf når man kun får ut kanskje ett egg hver gang.. det er veldig mye mer kostbart enn inseminasjon 🤪

Eggdonasjon i Danmark er anonym så dere kan ikke bruke kona di sine egg der. Da må dere til et annet land.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eggdonasjon i Danmark er anonym så dere kan ikke bruke kona di sine egg der. Da må dere til et annet land.

Det kan vi👌🏽. Så her har vi full kontroll 👌🏽

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...