abc123detvardet Skrevet 9. juni 2018 #21 Del Skrevet 9. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis. Mine har oversikt over hva de har tilknyttet visa kortet sitt, men ikke hva de har på sparekonto etc. En på 13-14 som ts sin er ikke nødvendigvis inne i nettbanken , det er ikke mine, Og sparekonto ligger ikke under deres navn med tanke på eventuelt studier og lån/stipend når de blir større, de er i dag 15 og 17. Men spiller jo ingen rolle, blir sånn nyrik oppførsel dette Anonymkode: 3c152...c95 "Nyrik oppførsel" faktisk? Ser ikke problemet med å vite hva man har i banken. Fra man er 15 år skal man ha muligheten til å kunne bruke pengene man har fått fra arbeid, gaver etc., med mindre giver har sagt at gaven skal spesifikt brukes til noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #22 Del Skrevet 9. juni 2018 Har alltid lyst til å svare i tråder med gode råd, og prinsippet her kan jo gjelde uansett rik eller fattig. Men det du skriver gjør meg også litt kvalm og gir meg lite lyst til å svare noe godt, det er så forbanna trist å høre om slike familier som dere som kun har bling-bling i hodet og dermed sliter med luksus-problemer. Minner meg om alle de rike bortskjemte kidsa i Charlie og Sjokoladefabrikken.. Eller typ "mamma, Albert Wiener-Schnausen fikk TO Porscher til konfirmasjonen og har privatsjåfør, hvorfor fikk jeg bare en (ja pluss rolexen, 200.000 og tur til Alpene da) og må vente på at storebror kan kjøre? Dette går bare ikke an mamma, du er så slem!! Ond er du rett og slett" Men som du sa, eplet faller vel ikke langt fra stammen... Svaret burde i det minste vært noe sånt som "vel sønn, når vi er så rike så må vi passe på å ikke være så gjerrige. Forresten, kan ikke vi tømme walk-in closet'n din snart så vi kan gi det til Blå Kors. Og jeg synes også det er på tide at du skaffer deg jobb nå, vi skal hjelpe deg med bolig når den tid kommer, men det blir ikke flere lommepenger nå, du har allerede mer enn nok på konto". Anonymkode: 5e247...ddc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #23 Del Skrevet 9. juni 2018 Hvis en lege topper skattelisten i kommnuen må dere bo i en veldig liten kommune. Kanskje heller bruke mer tid på å gi disse guttene litt perspekitiv på ting. Anonymkode: b82a5...5bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #24 Del Skrevet 9. juni 2018 1 time siden, Kalevala skrev: Du trenger ikke gjøre noe annet enn å svare sønnen din, at "Jeg hører hva du sier, men disse pengene er mine, jeg brukte dem slik jeg mente det var riktig, og jeg forholder meg ikke til deres eventuelle konkurranse." Og føye til: "Ja, og du vet de pengene du hadde på sparekonto? De brukte vi når vi måtte fikse badet etter vannlekkasjen i fjor." Anonymkode: 8df0f...b8c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #25 Del Skrevet 9. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fy f så overfladiske dere er,er helt sjokkert. Skammelig!!!! Anonymkode: ffbd2...caf Er JEG overfladisk? Hvordan det? Sier jo at jeg ikke liker helt denne siden av sønnen min. Anonymkode: d7065...4f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #26 Del Skrevet 9. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis en lege topper skattelisten i kommnuen må dere bo i en veldig liten kommune. Kanskje heller bruke mer tid på å gi disse guttene litt perspekitiv på ting. Anonymkode: b82a5...5bc Ja, det er en nokså liten kommune, men han har en meget vellykket klinikk og har mange titalls millioner i formue. Anonymkode: d7065...4f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 9. juni 2018 #27 Del Skrevet 9. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg gjør jo mitt beste, men jeg innnser at sønnen min ligner mest på min mann. Han og faren til kameraten til sønnen min er jo litt «rivaler», som regel de to som topper skattelistene hvert år i kommunen. Kanskje derfor sønnen min mener vi ikke bør gi noen «almisser» til dem. Dvs å legge ut er greit, men bør sørge for å få inn igjen pengene, mener han. Jeg bryr meg ikke om det, begge familiene har god råd, men i denne klassen de går i så er det konkurranse om alt mulig, og da altså også om å være rikest. Anonymkode: d7065...4f6 Hvis dere har så god råd, synes jeg der er merkelig at sønnen din er så opptatt av småpenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #28 Del Skrevet 9. juni 2018 1 minutt siden, tirben skrev: Hvis dere har så god råd, synes jeg der er merkelig at sønnen din er så opptatt av småpenger? Ja, det er nettopp det, som det vel går klart fram mener jeg det er en selvfølge at jeg «tar meg av» kameraten når han selv ikke har hatt muligheten til å kjøpe ting. Anonymkode: d7065...4f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #29 Del Skrevet 9. juni 2018 Du skal sjølvsagt ikkje kreve penger attende frå denne gutens familie. Du har spandert på han, og da kan du ikkje kome seinare å kreve korkje det eine eller det andre. For ei merkeleg problemstilling, at dei to rikaste familiane i kommunen skal telje på krona kven som har betalt for ein is meir enn den andre. Ungane har det jo frå ein plass, og det ser jo ikkje ut som du ser på det som problematisk at gutane er så opptatt av pengar... Høyrast ikkje særskild raust ut, i alle fall. Eg hadde berre svart at kven eg spanderar på og ikkje er MIN sak, ikkje hans. Han styrer da ikkje dine pengar? Og så trur eg dykk bør ta dykk ein prat om pengar, om å vere raus mot andre og ikkje minst om denne konkurransen om å vere rikast. Guten din høyrast jo heilt ufordrageleg ut! Det høyrast ut som han synast at man er bedre om ein har mykje pengar. Kva med å lære ham litt om takknemlegheit - og om normal folkeskikk! Å skryte av pengar er ikkje akkurat noko som vil gjere han godt likt i livet! Vil du at alle skal synast at han er ein ufyseleg, egoistisk og bortskjemd gut? Dette bør vere ei stor, raud varsellampe! Anonymkode: f70a4...391 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. juni 2018 #30 Del Skrevet 9. juni 2018 Tråden er ryddet for personangrep, avsporinger og svar til dette. Ann Christin, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gent82 Skrevet 9. juni 2018 #31 Del Skrevet 9. juni 2018 Dette er en tulletråd. Hele greia er bare FOR weird til å være sant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #32 Del Skrevet 9. juni 2018 Mange titalls millioner i formue, men lurer på å spørre om «vekslepengene» tilbake for is og brus fordi sønnen vil det?!!?? O m G! Så glad jeg ikke har mange titalls millioner i formue, men nok til å spandere is og brus (50kr?) på datterens venninne! 😀 Anonymkode: 26e2f...6a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #33 Del Skrevet 10. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange titalls millioner i formue, men lurer på å spørre om «vekslepengene» tilbake for is og brus fordi sønnen vil det?!!?? O m G! Så glad jeg ikke har mange titalls millioner i formue, men nok til å spandere is og brus (50kr?) på datterens venninne! 😀 Anonymkode: 26e2f...6a5 Altså vi har ikke så mye men faren til kameraten har det. Dvs ikke så mye på skattelistene, men de har en del eiendommer i utlandet, vingård i Ungarn bl.a. Vi er liksom nr. 2, og sønnen min liker det ikke helt. Da mener han det blir feil å spandere for mye på ham, hvis familie har så mye. Anonymkode: d7065...4f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #34 Del Skrevet 10. juni 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg gjør jo mitt beste, men jeg innnser at sønnen min ligner mest på min mann. Han og faren til kameraten til sønnen min er jo litt «rivaler», som regel de to som topper skattelistene hvert år i kommunen. Kanskje derfor sønnen min mener vi ikke bør gi noen «almisser» til dem. Dvs å legge ut er greit, men bør sørge for å få inn igjen pengene, mener han. Jeg bryr meg ikke om det, begge familiene har god råd, men i denne klassen de går i så er det konkurranse om alt mulig, og da altså også om å være rikest. Anonymkode: d7065...4f6 Er dere fra Sandefjord? Anonymkode: 6b88d...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #35 Del Skrevet 10. juni 2018 13 timer siden, Gent82 skrev: Dette er en tulletråd. Hele greia er bare FOR weird til å være sant. Her vi bor er det faktisk noen unger som går og skryter av egen rikdom på denne måten. Hva bilen kostet,hvor mye ferien i sommer koster. De er 11 år. Anonymkode: 6b88d...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #36 Del Skrevet 10. juni 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde jeg gjorde en god gjerne her. Vi er på en fotballcup, og alle har med foreldre, unntatt en gutt, som sitter på med oss. Faren hans er lege og jobber i helga og moren er hjemme med yngre søsken. Han har fått problemer med mobilen og har ikke kontanter igjen. Så jeg har kjøpt diverse til han, samtidig som jeg har kjøpt til min sønn, småting som brus, is, milkshake osv. Men sønnen min uttrykker misnøye over dette, fordi det visstnok er en «konkurranse» mellom de to om hvem som er rikest i klassen! De har vel rundt 200.000 i banken hver, er fra dåp og gaver fra besteforeldre osv. Og nå kommenterer sønnen min dette og sier jeg for all del må sørge for å få inn penger jeg legger ut for ham på et senere tidspunkt! Burde jeg gjøre det og på hvilken måte? Sende en melding til en av foreldrene om hvor mye jeg har lagt ut for ham? Anonymkode: d7065...4f6 Wow! Hvor gammel er sønnen din? Neste gang er det kanskje han som ikke har penger med seg. Da hadde du vell satt pris på om foreldrene spanderte litt brus/is/mat på han? Man krever vell ikke penger tilbake for dette?! Anonymkode: ca71b...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #37 Del Skrevet 10. juni 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså vi har ikke så mye men faren til kameraten har det. Dvs ikke så mye på skattelistene, men de har en del eiendommer i utlandet, vingård i Ungarn bl.a. Vi er liksom nr. 2, og sønnen min liker det ikke helt. Da mener han det blir feil å spandere for mye på ham, hvis familie har så mye. Anonymkode: d7065...4f6 Det handler vel ikke om hvor mye hvem og hva har,jeg gir mat,is osv til barnas venner uavhengig av foreldrene sin inntekt.hadde ungene mine komt med sånne kommentarer hadde jeg blitt rystet.lær gutten at livet er mye mer enn penger.. Anonymkode: ffbd2...caf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #38 Del Skrevet 10. juni 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde jeg gjorde en god gjerne her. Vi er på en fotballcup, og alle har med foreldre, unntatt en gutt, som sitter på med oss. Faren hans er lege og jobber i helga og moren er hjemme med yngre søsken. Han har fått problemer med mobilen og har ikke kontanter igjen. Så jeg har kjøpt diverse til han, samtidig som jeg har kjøpt til min sønn, småting som brus, is, milkshake osv. Men sønnen min uttrykker misnøye over dette, fordi det visstnok er en «konkurranse» mellom de to om hvem som er rikest i klassen! De har vel rundt 200.000 i banken hver, er fra dåp og gaver fra besteforeldre osv. Og nå kommenterer sønnen min dette og sier jeg for all del må sørge for å få inn penger jeg legger ut for ham på et senere tidspunkt! Burde jeg gjøre det og på hvilken måte? Sende en melding til en av foreldrene om hvor mye jeg har lagt ut for ham? Anonymkode: d7065...4f6 Klassiske snørrvalper fra Asker og Bærum dette, både far og sønn. Anonymkode: 3ebdb...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #39 Del Skrevet 10. juni 2018 Tror dette er ren trolletråd. 200k er forøvrig ikke så mye penger hvis det er for alt som renner inn. De fleste jeg kjenner putter barnetrygden på fond for ungene. Med litt pengegaver i tillegg trenger en ikke akkurat være svinrik for at ungene har sånt på konto. Uansett er jeg enig i at, hvis dette er sant, er ikke TS, og likesinnede, egnet til å oppdra barn. Anonymkode: 6abdb...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 10. juni 2018 #40 Del Skrevet 10. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 200k er forøvrig ikke så mye penger hvis det er for alt som renner inn. De fleste jeg kjenner putter barnetrygden på fond for ungene. Med litt pengegaver i tillegg trenger en ikke akkurat være svinrik for at ungene har sånt på konto. Det er flere som ikke er plantet på jorda i denne tråden hvertfall... For å si det slik, de fleste har ikke sånt i EK når de er midt uti 20-åra engang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå