Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det for sent å melde seg på språkkurs i utlandet til høsten? Har veldig lyst til Spania og lære meg spansk, men kunne også godt tenke meg å utvikle engelsken. Er det mulig å studere to språk? Noen som har vært på språkskole og kan anbefale noe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tror ikke det er for seint, hvis du tenker på sånne skoler som spesialiserer seg på å lære bort språk. I Spania skal Salamanca være annerkjent for å lære språk.

Hvis jeg var deg ville jeg funnet et litt annerledes studie, hvis du velger spansk - kanskje spansk + et fag du er interessert i på universitetet ellerno. Eller kanskje bare dra og få deg en jobb.. ? Bo et sted hvor det ikke er mange andre utlenninger. Jeg har vært på språkskoler da jeg var yngre og når det gleder spansk/fransk/tysk funka det dårlig for meg. Du kommer inn i et miljø som er fullt av utlenninger som kanskje er der for å lære språket, men kanskje ikke er flytene. Da er det letter å snakke engleks/norsk med dem. Du får få 'native' venner. Vertsfamiliene (hvis du skal bo hos familie) får ofte betaling og ser på seg selv som et hotell... så man får ikke alltid så mye språk praktisering med dem...

Når det gjeder engelsk vil jeg annbefale deg å søke deg til er universitets studie om et eller annet. Noe som interesserer deg. Skal love at du lærer mye bedre engelsk sånn enn et sted hvor det er flere 100 utlenninger som skal lære engelsk. Da kommer du ikke inn i "the local community" ...

Det er ikke forseint å søke på universiteter i England. Og språkskoler er jeg ganske sikker på at har kontinuerlige opptak gjennom hele året.

Lykke til

Gjest Gjesta
Skrevet
Tror ikke det er for seint, hvis du tenker på sånne skoler som spesialiserer seg på å lære bort språk. I Spania skal Salamanca være annerkjent for å lære språk.

Salamanca er en flott plass å lære spansk. Jeg har selv hatt ett opphold der. Folk er utrolig vennlige, og hvis du liker å dra på byen er det ingen problem å komme i kontakt med både spanske gutter og jenter. Den spanske uttalen de har i Salamanca er veldig enkel, den er akkurat som man skriver spansk.

Folk i Salamanca er ikke spesielt rike, og om du velger å bo hos en familie vil du merke at bostedet ikke har så høy kvalitet,...(men havner du hos den "rette familien" vil du få praktisere mye spansk).

Jeg har vært på to språkkurs gjennom Ascpect/Asse, og da kunne man melde seg på kursene når som helst.

(Jeg meldte meg på 4mnd før første gangen, og 2 uker før den andre gangen,..)

Jeg anbefaler språkskole/kurs på det varmeste!!! Hadde jeg vunnet i lotto hadde jeg dratt sørover igjen på flekken,.....*drømme*

psst; Det er også mulig å melde seg på kurs på universitet i Spania, det er billigere.

Skrevet

Takk for gode svar.

Hvilke andre bomuligheter finnes det enn hos vertsfamilier?

Kan man søke om stipend for spåkskole gjennom Ascpect/Asse?

Gjest Gjesta
Skrevet
Takk for gode svar.

Hvilke andre bomuligheter finnes det enn hos vertsfamilier?

Kan man søke om stipend for spåkskole gjennom Ascpect/Asse?

Istedet for vertsfamilier kan man velge å dele leilighet med studenter, eller ha en leilighet for seg selv.

Man har ingen rett på stipend. (Men har hørt rykter om at noen kommuner har tilsidesatt penger/legater som folk kan søke på.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du søker på et studie på et spansk universitet har du rett til språkstipend for å få inn språket ordentlig først.... Husker ikke hvor mye det er, tror det blir etterbetalt.. 15 00kr, kanskje?

www.ansa.no

www.lanekassen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...