AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #1 Skrevet 9. juni 2018 Jeg ønsker å heve kompetansen min og ta studier ved siden av jobb. Vet at bedriften min ikke dekker fri til denne type studie så lite vits å spørre leder om det. Tenkte å egentlig bare lese på egenhånd, og ta fri noen dager til eksamen (feriedager). Er dette ulovlig eller innafor? Anonymkode: aac08...688
Eireng Skrevet 9. juni 2018 #2 Skrevet 9. juni 2018 Kan du ikke bare si at du tar studier på egenhånd ved siden av jobb, og vil gjerne ta ut noen feriedager under eksamen? 1
petterm Skrevet 9. juni 2018 #3 Skrevet 9. juni 2018 Det er vel bare positivt. Hvis utdannelsen er relevant i forhold til det du jobber med er det ennå bedre😀. Så lenge studiet ikke går ut over jobben du gjør så kan neppe arbeidsgiver nekte deg. Når du nærmer deg eksamen kan du jo sjekke om bedriftens permisjonsreglement sier noe om fra til eksamen. Er du ekstra heldig får du fri med lønn.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #4 Skrevet 9. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å heve kompetansen min og ta studier ved siden av jobb. Vet at bedriften min ikke dekker fri til denne type studie så lite vits å spørre leder om det. Tenkte å egentlig bare lese på egenhånd, og ta fri noen dager til eksamen (feriedager). Er dette ulovlig eller innafor? Anonymkode: aac08...688 Selvfølgelig er det lovlig. Du vil nok også kunne få lønnet velferdspermisjon i forbindelse med eksamen/ lesedager selv om ikke arbeidsgiver er involvert i utdannelsen, det gjorde i alle fall jeg. (Jeg kunne også fått dekket noe mer av arbeidsgiver ettersom det var et studie som var relevant for jobben, men da ville jeg fått bindingstid) Anonymkode: f0349...1f8 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #5 Skrevet 9. juni 2018 Sjekk forresten også om du kan få tilskudd til skolemateriale gjennom fagforening. De kan dekke noe av utgiftene til lærebøker osv. Anonymkode: f0349...1f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå