Gå til innhold

Quilt: Oldemors teppe

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har lagt ut bilder i albumet av et teppe jeg gjorde ferdig forrige sommer etter at det hadde ligget et par år, til inspirasjon og gjerne kommentarer!

Teppet ble til fordi jeg hadde ni gamle heklebrikker liggende etter oldemor. Heklebrikker på TV-n er ikke helt meg, men da jeg fikk ideen til dette teppet, syntes jeg det ble en fin måte å ta vare på dem på uten at de skulle støve ned i en skuff.

Teppet er maskinsydd i brune, svarte og beige toner i bomullsstoffer, i log cabin-teknikk. Teppet er quiltet for hånd, og bakstykket er en del av et gammelt laken som oldemor hadde brodert familiens initial på.

Teppet

Detalj av kanten

Detalj av heklebrikke

Håper noen har andre quilteideer å dele! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var helt nydelig pepita!

Så flink du er! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Nydelige fargetoner! Hvordan fant du frem til stoffene du skulle bruke? Har en mor som hamstrer tekstiler på loppemarkeder, bruktbutikker o.l, og lager veldig fine tepper, så jeg har vel fått litt sånt inn med morsmelka (uhæ.. ekkel tanke - tekstiler i melka), og jeg må si jeg synes teppet ditt var av de absolutt bedre jeg har sett; profft og spennende i tekstilbruken og sånn. Bøyer meg i støvet:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Oi, takk for mye skryt! *stolt*

Gjest: Til akkurat dette teppet har jeg kjøpt en del av stoffene i USA. Jeg pleier vanligvis ikke å kjøpe inn stoffer spesifikt til et prosjekt, men kjøper med meg en meter i ny og ne når jeg finner noe jeg liker. Har en liten samling med stoffer i ulike farger, og elsker å sette sammen og variere. Bruker mest nye stoffer, selv om det er moro med noen gamle også der det passer. God ide å gå på loppis!

Jeg liker best tepper med mange stoffer, synes det gir et mye mer spennende uttrykk enn tre-fire ulike stoffer.

Dette teppet begynte jeg på mens jeg hadde svartmalt tregulv, og tenkte at det skulle passe til å henge på veggen i den leiligheten, samtidig som fargene skulle være litt duse og varme og passe til uttrykket som heklebrikkene hadde. Valgte ut stort sett det jeg hadde av beige, brunt og svart. Det ene svarte stoffet med hvite høner på er det eneste som har store kontraster i seg, men jeg synes det funker som livgivende prikker rundt om i det mørke.

Tekstiler i melka... :ler:

Skrevet

jeg vil se, men det kommer ikke opp noe bilde.... :cry:

Skrevet

Kjemefint! :D

• 1 år senere...
Skrevet
jeg vil se, men det kommer ikke opp noe bilde.... :cry:

Jeg fikk heller ikke opp bilde :sur:

Skrevet

Bildene har nok forsvunnet i en omlegging av forumet, tråden er som dere ser gammel og ting har skjedd med KG siden det.

Grooo, moderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...