AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #1 Skrevet 9. juni 2018 Er det noen som har hatt et seksuelt forhold til en mann over tid, og deretter blitt kjæresten hans? Eller er dette så og si umulig? Jeg lurer på om jeg skal gi det et siste forsøk, eller takke for meg å gå. Han sier han vil være i et forhold med meg, men han klarer ikke helt å gjennomføre i praksis, og jeg tror han har sagt det bare for å ikke miste meg som sexpartner. Jeg synes jo det er litt slemt, men jeg tenker... det er kanskje for mye å forvente av en mann at han skal klare å si nei til en slik ordning når sexen er fantastisk. Slik at det faktisk er meg som må prøve å gjennomskue dette og komme meg ut av det. Anonymkode: 3aa29...e61
Polly Ester Skrevet 9. juni 2018 #2 Skrevet 9. juni 2018 Hvis det er følelser fra dere begge og begge ønsker å være kjærester så skjønner jeg ikke hva problemet er, er det definisjonen på hva dere er han har problemer med? Å si at dere er kjærester? Hva gjør dere til vanlig da? Møtes dere for å ha sex og går hvert til deres, eller møtes dere ellers også og er med venner og familie og oppfører dere som dere er et par? Hva betyr det å være i et kjæresteforhold kontra pulevennforhold for deg og for han? Hva er det han sier og hva er det han gjør som ikke samsvarer?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #3 Skrevet 9. juni 2018 Jeg tenker at ønsker en i utgangspunktet kun et forhold basert på hovedsakelig sex, så kan det være noe som ligger bak. Altså.. kan være kun at en bare vil ha sex rett og slett, uten forpliktelser. Men har en vært i lange forhold og blitt singel, så ønsker en kanskje ikke forpliktelser helt enda. Da tenker jeg en må gi det tid. Om han sier han vil være i et forhold, men ikke klarer å gjennomføre i praksis. Hvilke forventninger har du, hva har han? Om han sier det KUN for å ha deg for seg, så får du tenke deg om. Lykke til. Sånt er ikke enkelt. Anonymkode: 90c9c...18d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #4 Skrevet 9. juni 2018 Dere er ikke pulevenner når du prøver å lure til deg mer. La han gå, og finn heller noen som ønsker det samme som deg. Jeg og exen var pulevenner i et år før det på et eller annet tidspunkt gikk over i forhold. Vet ikke helt når eller hvordan det skjedde. Ble slutt etter 6 år fordi han fikk jobb i Asia. Anonymkode: 3e717...374 1
Anne907 Skrevet 9. juni 2018 #5 Skrevet 9. juni 2018 1 time siden, Polly Ester skrev: Hvis det er følelser fra dere begge og begge ønsker å være kjærester så skjønner jeg ikke hva problemet er, er det definisjonen på hva dere er han har problemer med? Å si at dere er kjærester? Hva gjør dere til vanlig da? Møtes dere for å ha sex og går hvert til deres, eller møtes dere ellers også og er med venner og familie og oppfører dere som dere er et par? Hva betyr det å være i et kjæresteforhold kontra pulevennforhold for deg og for han? Hva er det han sier og hva er det han gjør som ikke samsvarer? Han har sagt at han er glad i meg, at han vil ha et forhold til meg. Men jeg har aldri møtt noen av vennene hans (familien hans bor i et annet land), har aldri møtt kolleger, han har aldri bedt meg med på kino, restaurant, vi har aldri vært utenfor leiligheten hans. Tilfeldig, sier han, men jeg lurer. Jeg er ikke på noen måte uattraktiv eller noe å skamme seg over, så jeg får meg ikke til å tro at det er det som er problemet, men det er ille at jeg i det hele tatt må tenke i de baner. Det er også dager da jeg ikke hører fra han i det hele tatt. Hvis jeg sender mld så får jeg svar nesten med en gang, men... jeg synes ikke dette samsvarer med at han sier at han tenker på meg hele tiden. Synes også noen ganger at han virker litt kald, at det virker som han vil jeg skal dra hjem så fort som mulig og at han ikke hadde det så greit de to gangene jeg overnattet. Han virket ukomfortabel, enda jeg er veldig høflig og grei. Jeg tror den eneste løsningen er å prøve å kreve mer fra ham og se om han greier det.
Anne907 Skrevet 9. juni 2018 #6 Skrevet 9. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere er ikke pulevenner når du prøver å lure til deg mer. La han gå, og finn heller noen som ønsker det samme som deg. Jeg og exen var pulevenner i et år før det på et eller annet tidspunkt gikk over i forhold. Vet ikke helt når eller hvordan det skjedde. Ble slutt etter 6 år fordi han fikk jobb i Asia. Anonymkode: 3e717...374 Men hvis det funket for deg og exen, så er det jo mulig da... sier ikke at det kommer til å bli slik for meg, men i hvertfall greit å høre at det går an. Og jeg prøver egentlig ikke å LURE meg til mer da... jeg har vært åpen om at jeg ikke vil ha et kun seksuelt forhold. Jeg har spurt han rett ut om han ønsker å være pulevenn eller være i et forhold. Han sa han ønsker å være i et forhold, og dette er 2 mnd siden (vi har totalt holdt på i 7 mnd), men jeg føler ikke at noe er forandret. Vi er fortsatt pulevenner i praksis.
Polly Ester Skrevet 9. juni 2018 #7 Skrevet 9. juni 2018 15 minutter siden, Anne907 skrev: Han har sagt at han er glad i meg, at han vil ha et forhold til meg. Men jeg har aldri møtt noen av vennene hans (familien hans bor i et annet land), har aldri møtt kolleger, han har aldri bedt meg med på kino, restaurant, vi har aldri vært utenfor leiligheten hans. Tilfeldig, sier han, men jeg lurer. Jeg er ikke på noen måte uattraktiv eller noe å skamme seg over, så jeg får meg ikke til å tro at det er det som er problemet, men det er ille at jeg i det hele tatt må tenke i de baner. Det er også dager da jeg ikke hører fra han i det hele tatt. Hvis jeg sender mld så får jeg svar nesten med en gang, men... jeg synes ikke dette samsvarer med at han sier at han tenker på meg hele tiden. Synes også noen ganger at han virker litt kald, at det virker som han vil jeg skal dra hjem så fort som mulig og at han ikke hadde det så greit de to gangene jeg overnattet. Han virket ukomfortabel, enda jeg er veldig høflig og grei. Jeg tror den eneste løsningen er å prøve å kreve mer fra ham og se om han greier det. Når det man sier og det man gjør ikke samsvarer så er det handlingene man må se på. Sånn du forklarer dette så virker det ikke som han er interessert i noenting annet enn å ha sex med deg hjemme hos seg, dessverre. Det hjelper ikke deg at han tenker på deg og er glad i deg når han ikke ønsker å gjøre andre ting enn å ha sex med deg. Da er "tenker på deg" det samme som "tenker på å ha sex med deg" og "glad i deg" er "glad i å ha sex med deg". Så, hvis du vil være kjærester så må du få han med på andre ting enn å være hjemme hos han. Inviter han ut, i stedet for å vente på at han skal invitere deg. Si at "i dag vil jeg gjerne gå tur langsmed elva" (eller noe sånt). Få han med. Og hvis han sier nei og vil helst være hjemme hos han så har dere forskjellige tanker om forholdet deres og da virker det ikke som det utvikler seg. 2
Anne907 Skrevet 9. juni 2018 #8 Skrevet 9. juni 2018 1 time siden, Polly Ester skrev: Når det man sier og det man gjør ikke samsvarer så er det handlingene man må se på. Sånn du forklarer dette så virker det ikke som han er interessert i noenting annet enn å ha sex med deg hjemme hos seg, dessverre. Det hjelper ikke deg at han tenker på deg og er glad i deg når han ikke ønsker å gjøre andre ting enn å ha sex med deg. Da er "tenker på deg" det samme som "tenker på å ha sex med deg" og "glad i deg" er "glad i å ha sex med deg". Så, hvis du vil være kjærester så må du få han med på andre ting enn å være hjemme hos han. Inviter han ut, i stedet for å vente på at han skal invitere deg. Si at "i dag vil jeg gjerne gå tur langsmed elva" (eller noe sånt). Få han med. Og hvis han sier nei og vil helst være hjemme hos han så har dere forskjellige tanker om forholdet deres og da virker det ikke som det utvikler seg. Ja, du har nok rett. Jeg har egentlig tre valg, 1. fortsette som før, 2. bryte 3. prøve å se om jeg kan få han til å oppføre seg annerledes. Men jeg klarer ikke å fortsette som før, så jeg skal prøve på nr. 3, som nok vil føre til nr. 2 uansett. Jeg må bare prøve å få gjort det før sommerferien, slik at jeg kan bruke ferien til å komme til hektene etterpå. Forhåpentligvis blir det ikke så tungt som jeg frykter
Polly Ester Skrevet 9. juni 2018 #9 Skrevet 9. juni 2018 3 minutter siden, Anne907 skrev: Ja, du har nok rett. Jeg har egentlig tre valg, 1. fortsette som før, 2. bryte 3. prøve å se om jeg kan få han til å oppføre seg annerledes. Men jeg klarer ikke å fortsette som før, så jeg skal prøve på nr. 3, som nok vil føre til nr. 2 uansett. Jeg må bare prøve å få gjort det før sommerferien, slik at jeg kan bruke ferien til å komme til hektene etterpå. Forhåpentligvis blir det ikke så tungt som jeg frykter Lykke til Håper du får han til å forstå at du trenger mer og at dere må bryte dersom han ikke vil det samme.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #10 Skrevet 9. juni 2018 35 minutter siden, Anne907 skrev: Men hvis det funket for deg og exen, så er det jo mulig da... sier ikke at det kommer til å bli slik for meg, men i hvertfall greit å høre at det går an. Og jeg prøver egentlig ikke å LURE meg til mer da... jeg har vært åpen om at jeg ikke vil ha et kun seksuelt forhold. Jeg har spurt han rett ut om han ønsker å være pulevenn eller være i et forhold. Han sa han ønsker å være i et forhold, og dette er 2 mnd siden (vi har totalt holdt på i 7 mnd), men jeg føler ikke at noe er forandret. Vi er fortsatt pulevenner i praksis. Forskjellen på oss og dere var at vi var på samme plan hele veien. Det gikk av selv uten norn prat eller diskusjon. Anonymkode: 3e717...374 1
Anne907 Skrevet 9. juni 2018 #11 Skrevet 9. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen på oss og dere var at vi var på samme plan hele veien. Det gikk av selv uten norn prat eller diskusjon. Anonymkode: 3e717...374 Men hvorfor tok det så lang tid, tror du? Ett år er ganske lang tid, og det er rart at begge var enige om det akkurat samtidig? (ser at folk som regel bruker kortere tid på å "bli sammen".)
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #12 Skrevet 9. juni 2018 3 timer siden, Anne907 skrev: Men hvorfor tok det så lang tid, tror du? Ett år er ganske lang tid, og det er rart at begge var enige om det akkurat samtidig? (ser at folk som regel bruker kortere tid på å "bli sammen".) Jeg hadde aldri brukt kort tid på å bli sammen med noen uansett. Til gled vel sakte over fra det ene til det andre. Anonymkode: 3e717...374
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #13 Skrevet 9. juni 2018 Ja. Vi holdt på i 3-4 måneder. Skal sies at vi hadde gode samtaler og var på enkelte dater i denne perioden da. Så bestemte vi oss for å bli sammen. Har nå vært sammen i godt over et år. Er likevel litt usikker på om den første tiden defineres som ff-forhold eller som en dating-periode. Men den tiden var ihvertfall veldig sex-fokusert. Ingen av oss hadde planer om at det skulle utvikle seg slik til og begynne med. Men det kom gradvis. Anonymkode: 0206f...95f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå