Gå til innhold

Når er barn for gamle for smoothieposer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på når ungene blir for store til å ha med seg sånne smoothieposer i matpakken. 3 år? 7 år? 15 år? Eller har det ingenting å si?

Anonymkode: 9d971...bb8

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Når det selv ikke vil ha dem lengre.

AnonymBruker
Skrevet

Smoothie er digg, uavhengig om man er 6 mnd, 6 år eller 60 år.. 

Anonymkode: 52e38...8c6

• Liker 7
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Er ikke de veldig usunne, uansett alder. Masse sukker.

AnonymBruker
Skrevet

Min fikk med innimellom ut barnehagen. I skolen har jeg ikke sendt med. 

Synd disse smoothieposene markedsføres som og assosieres med babymat, smoothie er en utmerket snack når man er på farten/på lange bilturer/i matpakka.

Anonymkode: 95568...dad

• Liker 2
Skrevet

Aldri! Så lenge de vil ha dem selv. Det er jo bare smoothie, ikke morsmelkerstatning liksom. Men 12 åringen synes det er barnslig... 

Skrevet

Bare lær de først å ikke slenge fra seg posen etterpå, så er det nok ingen aldersgrense! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Herr Heftig skrev:

Er ikke de veldig usunne, uansett alder. Masse sukker.

De må jo da inntas som én av dagens anbefalte fruktporsjoner, ikke i tillegg til. 

Anonymkode: 95568...dad

AnonymBruker
Skrevet

3 år

Anonymkode: 6b4c1...840

AnonymBruker
Skrevet

En slik pose innerholder dagdosen med sukker for en voksen person PR dag😳stakkars lever. Ikke rart det blir barn med fettlever .

Anonymkode: 276b4...804

• Liker 2
Skrevet

Er så glad jeg slipper å leve i den hysteriske virkeligheten til enkelte andre... inngår ikke frukt i et sunt kosthold lenger altså? 

Mellomste mi var glad i de posene helt frem til hun var 5-6 år. Veldig praktisk siden hun ikke er kjempeglad i frukt og grønt ellers. Etter skolestart derimot så er disse visstnok babymat og dermed ukult.

• Liker 12
Gjest Trynefaktor
Skrevet

9-åringen min drikker gjerne disse,har i blant en med i matpakka på skolen. Flere i klassen gjør det.

Har en snart 2-åring i hus,så vi har en del i skuffen.

Det er ren frukt i dem,det er ikke farlig!

For de barna som synes de posene er barnslig er de Froosh-boksene fine :) Koster litt da,men de er gode.

Gjest Trynefaktor
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En slik pose innerholder dagdosen med sukker for en voksen person PR dag😳stakkars lever. Ikke rart det blir barn med fettlever .

Et kjapt søk på to forskjellige merker med smoothieposer viser at de inneholder 11,5 gram. En 4-6 åring  skal ha max 40 gram sukker. Tror det skal gå bra jeg. 

Dropp saft,brus og kjeks,så går det veldig bra.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Trynefaktor said:

Et kjapt søk på to forskjellige merker med smoothieposer viser at de inneholder 11,5 gram. En 4-6 åring  skal ha max 40 gram sukker. Tror det skal gå bra jeg. 

Dropp saft,brus og kjeks,så går det veldig bra.

I tillegg, så telles ikke sukker fra frukt og bær med (med mindre det gits som fruktjuice eller tørket frukt), så med mindre man overdriver fruktinntaket ellers så skader ikke en sånn fruktpose noen ganger i uka.

Anonymkode: 82727...60d

• Liker 2
Gjest Trynefaktor
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg, så telles ikke sukker fra frukt og bær med (med mindre det gits som fruktjuice eller tørket frukt), så med mindre man overdriver fruktinntaket ellers så skader ikke en sånn fruktpose noen ganger i uka.

Anonymkode: 82727...60d

Nettopp. Veldig strenge krav til produsenter av barnemat også,så her er jeg avslappet. 

Mine får lite juice og brus,tenker at det er her sukkerfellene ligger 😅 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags poser er det du har funnet? Alle jeg har sett så langt inneholder kun 100% frukt/bær, eventuelt sitronsaft/sitronsyre for konserveringen :klo:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Aldri 😁 Jeg er 25 og har ofte med en pose i lomma om jeg skal på tur!

Anonymkode: 15def...ae4

• Liker 4
Skrevet

Altså, jeg er 31. Og elsker smoothie 😄 aldri for gammel for frukt vel 😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke sukker i de posene? I alle fall ikke de som står i hylla med babymat. Er vel ingen øvre aldersgrense heller, annet enn at det er lite innhold i pose og derfor passer bedre til yngre barn.

Anonymkode: cc040...abc

Gjest Solsmil
Skrevet
12 timer siden, Sizz- skrev:

Altså, jeg er 31. Og elsker smoothie 😄 aldri for gammel for frukt vel 😁

Du drikker smoothie fra babymat-pose når du er 31?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...