Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg og samboeren min blir nødt til å bo fra hverandre en stund pga jobb. Sammen har vi 1 barn, som skal bo sammen med meg i denne perioden. Problemet er det at jeg har litt lav inntekt for tiden(deltidsstilling). Er det noe hjelp å få fra nav? Til jeg i det minste får mulighet til å få jobbet mer? Med tanke på at vi egentlig er 2 men nå får delt bosted. 

Anonymkode: 1ab51...545

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste du kan søke på er vel sosialstønad.

Anonymkode: 9e017...f08

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg og samboeren min blir nødt til å bo fra hverandre en stund pga jobb. Sammen har vi 1 barn, som skal bo sammen med meg i denne perioden. Problemet er det at jeg har litt lav inntekt for tiden(deltidsstilling). Er det noe hjelp å få fra nav? Til jeg i det minste får mulighet til å få jobbet mer? Med tanke på at vi egentlig er 2 men nå får delt bosted. 

Anonymkode: 1ab51...545

Det er vel ikke akkurat NAV sin oppgave å hjelpe om dere fortsatt er sammen og den ene parten flytter et annet sted pga jobb. Da må far melde flytting som i at dere går fra hverandre. Ellers må jo barnefar være med å dekke kostnadene der dere skal fortstatt bo med felles barn. Da kan han heller ikke komme hjem på helge besøk for da kan dere få problemer med NAV. Så lenge dere er sammen og har samme adresse så regnes deres inntekt felles og vil ha noe å si om du får hjelp eller ikke. Rart om barnefar skal o borte fra jobb og ikke dekke kostander hjemme på lik linje som at han ikke bor et annet sted. 

Anonymkode: 19ea2...df0

AnonymBruker
Skrevet

Om barnefar skal jobbe bør han vel sørge for deg og barnet? Akkurat i dette tilfellet synes jeg det høres litt på kanten å be NAV om penger. Men jeg kan ta feil - kan du si noe om hvorfor du ser dette nødvendig TS? 

Anonymkode: 9382e...63c

AnonymBruker
Skrevet

Han forsørger dere selv om han ikke bor fysisk sammen med dere pga jobb. Han må betale fra sin lønn til barnets opphold. 

Hvis dere skal få hjelp fra NAV så må dere gå fra hverandre og du må bli aleneforsørger. Hvis dere søker på noe fra NAV så blir hele husstandens inntekt lagt til grunn og hvis han har adresse hos dere fortsatt så vil hans inntekt regnes med og det blir da for høy inntekt til å få noe fra NAV. 

Sjekk med Husbanken om det er mulig å søke bostøtte, for det vet jeg ikke reglene rundt. 

Anonymkode: fef6a...425

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...