Gå til innhold

Godta barn som sparker i seteryggen på fly?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt ifra direkte til en unge etter mye sparking og en mor som ikke gadd se på ungen en gang. Og etterpå kjefta jeg på mora for å ikke ta ansvar slik at jeg må oppdra hennes unge. 

Anonymkode: 80f9b...363

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet (endret)
På 9.6.2018 den 7.50, AnonymBruker skrev:

Var nettopp på en lang flytur hvor det satr et barn i alder 3-4 år bak meg. Mesteparten av den 5 lange flyturen gikk med på å dunke og sparke i setet mitt, noe som gjorde det umulig å hverken sove eller slappe av. Jeg snudde meg for å prate med moren om det, men ble totalt avskjæret og fortalt at hennes barn ikke gjør noe galt og hvis jeg har problemer med litt pirking i setet så burde jeg ikke fly. 

Hva skulle jeg gjøre, fullt fly så ble bare sittende og irritere meg.

Anonymkode: 2b1f5...a71

Min sønn hadde blitt irettesatt lenge før det hadde gått så langt. Han får selvsagt ikke sparke i verken flytseter eller andre steder der folk blir forstyrret. Hadde bedt den moren ta tak i at ungen sparker i setet. Om hun mente det ikke skjedde hadde jeg tatt frem mobilen og filmet mens ungen sparket og vist henne videoen og spurt om hun trengte briller og høreapparat siden hun tydeligvis ikke får med seg hva ungen gjør rett ved siden av henne.

Endret av BearMama
AnonymBruker
Skrevet

Irettsett barnet med et skarpt nei!

Anonymkode: 0c71c...497

• Liker 1
Skrevet
På ‎09‎.‎06‎.‎2018 den 7.50, AnonymBruker skrev:

Var nettopp på en lang flytur hvor det satr et barn i alder 3-4 år bak meg. Mesteparten av den 5 lange flyturen gikk med på å dunke og sparke i setet mitt, noe som gjorde det umulig å hverken sove eller slappe av. Jeg snudde meg for å prate med moren om det, men ble totalt avskjæret og fortalt at hennes barn ikke gjør noe galt og hvis jeg har problemer med litt pirking i setet så burde jeg ikke fly. 

Hva skulle jeg gjøre, fullt fly så ble bare sittende og irritere meg.

Anonymkode: 2b1f5...a71

Hvorfor sa du ikke ifra til barnet ? Hvis ikke det hadde fungert, så tilkall flyvertinnene :) 

Skrevet

Haha.. Jeg hadde en 6-7-åring bak meg en gang. Han sparket og sparket og sparket. Jeg snudde meg og spurte han om han kunne være så snill å sitte i ro. Gutten så storøyd på meg, men nikket og satt rolig resten av turen. Moren derimot, begynte en lang tirade om at hvis jeg ikke tålte såpass så måtte jeg holde meg hjemme eller la vær å reise med fly. 

Men han satt rolig resten av turen hvertfall, til tross for morens forsøk på å sabotere oppdragelse 😛 

• Liker 4
Gjest BearMama
Skrevet
3 timer siden, Ginny skrev:

Haha.. Jeg hadde en 6-7-åring bak meg en gang. Han sparket og sparket og sparket. Jeg snudde meg og spurte han om han kunne være så snill å sitte i ro. Gutten så storøyd på meg, men nikket og satt rolig resten av turen. Moren derimot, begynte en lang tirade om at hvis jeg ikke tålte såpass så måtte jeg holde meg hjemme eller la vær å reise med fly. 

Men han satt rolig resten av turen hvertfall, til tross for morens forsøk på å sabotere oppdragelse 😛 

Da hadde jeg svart henne hardt tilbake at en normal veloppdragen unge med foreldre som aner noe om normal barneoppdragelse ikke sparker verken flyseter eller andre steder der det sitter andre mennesker som blir berørt. 

Kanskje du trenger COS kurs? 😗

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, BearMama said:

Kanskje du trenger COS kurs? 😗

Og det er hva?

Anonymkode: 45f4e...5b4

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det er hva?

Anonymkode: 45f4e...5b4

Foreldre som trenger veiledning i barneoppdragelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...