Gå til innhold

Godta barn som sparker i seteryggen på fly?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var nettopp på en lang flytur hvor det satr et barn i alder 3-4 år bak meg. Mesteparten av den 5 lange flyturen gikk med på å dunke og sparke i setet mitt, noe som gjorde det umulig å hverken sove eller slappe av. Jeg snudde meg for å prate med moren om det, men ble totalt avskjæret og fortalt at hennes barn ikke gjør noe galt og hvis jeg har problemer med litt pirking i setet så burde jeg ikke fly. 

Hva skulle jeg gjøre, fullt fly så ble bare sittende og irritere meg.

Anonymkode: 2b1f5...a71

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si fra til flypersonalet neste gang. 

Anonymkode: 5e212...57a

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville forsøkt å kontakte kabinbesetningen. Dersom du nettopp kom hjem så ville de nok vist forståelse for at folk ønsker å sove om natten norsk tid 

Anonymkode: f0d9f...658

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ble så satt ut av morems reaksjoner at det ikke slo meg å snakke med flyvertene, må huske det senere. Ja, kom hjem et par timer siden. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var nettopp på en lang flytur hvor det satr et barn i alder 3-4 år bak meg. Mesteparten av den 5 lange flyturen gikk med på å dunke og sparke i setet mitt, noe som gjorde det umulig å hverken sove eller slappe av. Jeg snudde meg for å prate med moren om det, men ble totalt avskjæret og fortalt at hennes barn ikke gjør noe galt og hvis jeg har problemer med litt pirking i setet så burde jeg ikke fly. 

Hva skulle jeg gjøre, fullt fly så ble bare sittende og irritere meg.

Flypersonalet er der for en grunn. Den røde knappen i taket kan også brukes. 

Anonymkode: 0e193...1ac

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke man skal godta. Har selv en treåring med maur i rumpa som elsker å pille på sete foran, ta opp og ned matbrett og slenge/sparke med beina, men det betyr ikke at han får lov til det. Så når han begynner, så gir jeg han beskjed med en gang om at det ikke er lov, og avleder han over på noe annet. Noen foreldre mener derimot at barn skal få lov til alt fordi de er barn, og ja, det er slitsomt å hele tiden måtte irettesette og følge med, men det er jo også en del av oppdragelsen som må til. 

Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å la min treåring sparke i setet foran en hel flytur bare fordi jeg ikke orket ta tak i det. 

Anonymkode: d2084...b59

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Litt synes jeg man må tåle når det er snakk om små barn, men det er så klart en grense. Jeg har sett unger på fly som jeg skjønner at kan være irriterende, men jeg har sett flere voksne med veeeldig lav terskel for uro.

Anonymkode: 147a1...449

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble så satt ut av morems reaksjoner at det ikke slo meg å snakke med flyvertene, må huske det senere. Ja, kom hjem et par timer siden. 

Småbarnsmødre er idioter og egoister, slik er det bare...

Anonymkode: 52bf0...31e

• Liker 11
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det er faktisk lov å si i fra, er så mange mødre som tror ungen deres er verdens sentrum. Bare si fra til personalet neste gang.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjeftet direkte til ungen dersom ingenting annet hadde fungert, og forhåpentligvis skremt han godt nok til å ikke være borti setet igjen. Men det er selvsagt lov til å prøve kabinpersonalet først når foreldrene er idioter.

Anonymkode: b395d...c4f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Litt synes jeg man må tåle når det er snakk om små barn, men det er så klart en grense. Jeg har sett unger på fly som jeg skjønner at kan være irriterende, men jeg har sett flere voksne med veeeldig lav terskel for uro.

Anonymkode: 147a1...449

Det er helt innafor å ha nulltoleranse for å bli sparket i ryggen. 

Anonymkode: 08022...1c0

• Liker 26
Skrevet (endret)

Barn som sitter å sparker i seteryggen min godtar jeg ikke og nytter det ikke å snakke med foreldrene så tar jeg det med kabinpersonalet. Det pleier å være mer effektivt. 

Joda, litt må man tåle av barn, men det er faktisk mulig å få et barn til å sitte nogenlunde stille på fly om man er forberedt. Har selv vært på et par langturer med familie hvor det har vært barn ned i tre-års alder i reisefølget og har aldri opplevd at barna oppfører seg sånn. Dette er imidlertid snakk om både barn og foreldre som reiser mye og er vant med å fly. De har faste rutiner på å leke/spille spill etc på flyplassen før avgang og ombord får ungene gjerne sitte med iPad e.l. å se på film, spille spill osv. 

Endret av Christiane_W
leif x 2
  • Liker 2
Skrevet

Merkelig mor som lar ungen holde på slik. Det er greit nok at det er et barn og man vil la de utfolde seg og leke, men de skal jo også læres opp til å bli et voksent menneske som skal leve i et samfunn fullt av andre mennesker. Han der om 30 år; sparker fortsatt i seteryggen..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Småbarnsmødre er idioter og egoister, slik er det bare...

Anonymkode: 52bf0...31e

Ikke alle, men ja mange mødre skulle aldri hatt barn så lite ansvar de tar for barnets oppførsel. Sliten eller ei, du tar tak i barnet og får det til å slutte. Hvis ikke er du en elendig mor og barnet vil bare fortsette å trekke på grensene som godt voksen.

Anonymkode: e4fdf...40a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har «hevnet» meg med å lene meg fremover og så slengt meg tilbake i setet så de får en støkk. Hver gang det sparkes, gjør jeg det. Hvis det ikke glir inn, så stikker jeg hodet over og glor stygt. Hjelper ikke det, sier jeg fra til personalet. Hjelper ikke det sier jeg direkte til moren at de får passe på drittungen sin for det der er dårlig oppførsel - barn eller ei. Vil hun bli kalt en udugelig mamma? Nei? 

Anonymkode: 6b797...593

• Liker 5
Skrevet

Jeg har sluttet å spørre pent, og snur meg heller rundt og sier : Enten så snakker du til ungen din, eller så gjør jeg det. For nå har jeg faktisk fått nok!

Det funker hver gang, for de blir nok litt overrasket over at jeg er så direkte. 

Gjør det selvfølgelig kun til foreldre som ikke selv prater til barna sine. Så lenge de forsøker å gjøre noe, så godtar jeg mye mer 😊

• Liker 8
Skrevet

Skal mye til at jeg våkner, men om jeg gjør det og det vedvarer, så sier jeg i fra direkte til ungen. Stort sett blir de stiv av skrekk når en fremmed ber dem sitte pent og ta hensyn. En og annen udyr får bare bare vann i mølla og da tar jeg det med personalet. Stort sett ingen vits i henvende seg til foreldre.

Skrevet

Denne var ny for meg, dukket opp på Instastoryen til en bekjent av meg i USA. At det går an...🙈🤬😱

41133EB7-DCE6-4EFE-927A-8F1B08820FB2.thumb.jpeg.410f93dbfa816e508e1ac687f7fcf69b.jpeg

• Liker 5
Gjest Linaria
Skrevet

Ikke greit! Satt på fly fra Oslo til New York med en unge bak meg som begynte å gjøre dette. Sa fra til foreldrene med en gang, og det ble mye bedre. Det er jo helt forferdelig irriterende.

Skrevet
På 9.6.2018 den 13.08, AnonymBruker skrev:

Jeg har «hevnet» meg med å lene meg fremover og så slengt meg tilbake i setet så de får en støkk. Hver gang det sparkes, gjør jeg det. Hvis det ikke glir inn, så stikker jeg hodet over og glor stygt. Hjelper ikke det, sier jeg fra til personalet. Hjelper ikke det sier jeg direkte til moren at de får passe på drittungen sin for det der er dårlig oppførsel - barn eller ei. Vil hun bli kalt en udugelig mamma? Nei? 

Anonymkode: 6b797...593

Herregud, så barnslig. Hevne seg på en unge som ikke får tilsnakk av sin mor. Jeg vil ta det som en selvfølge at man sier ifra til foreldre først, det er tross alt deres feil.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...