Gå til innhold

Naboens gneldrebikkje. Jeg blir gal!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den bjeffer hele føkkings tiden og stikker alltid av. 

Den går løs i nabolaget og bjeffer på alt og alle. Tidligere har eierne kommet og hentet bikkja, men nå ser det ut til at de har gitt F.

Den er aggressiv og går etter alle, både barn og voksne som ferdes ute. Så fort vi er ute i hagen med en liten baby på krabbestadiet, kommer den til vår hage. Jeg tør ikke å la babyen min krabbe ute pga bikkja.

Jeg har gitt beskjed til naboen, det gjelder også andre småbarnsforeldre, men det ser ikke ut som eierne bryr seg. Det går aldri tur med dyret. Den går løs istedet og gjør fra seg overalt. 

What to do? Det er like før jeg knærter den bikkja. Særlig etter at den tok en bit av babyens bleie og prøvde å dra babyen avgårde. Nå har den bjeffet i timesvis og i den varmen her, kan vi ikke sove med vinduene lukket.

Hulsen mamabear.

Anonymkode: 1bd5b...19e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor du i borettslag? I så fall hadde jeg kontaktet styret

Anonymkode: 238bd...256

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bor du i borettslag? I så fall hadde jeg kontaktet styret

Anonymkode: 238bd...256

Nei, her er det bare store eneboliger. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du burde kontakte dyrebeskyttelsen?

Høres ikke ut som eieren/e tar var på hunden sin, går aldri tur med den, bare lar den gå løs osv. Ikke rart den blir forvirra og aggressiv...

Anonymkode: 7cd6a...4c8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje du burde kontakte dyrebeskyttelsen?

Høres ikke ut som eieren/e tar var på hunden sin, går aldri tur med den, bare lar den gå løs osv. Ikke rart den blir forvirra og aggressiv...

Hva kan de gjøre? 

Hvis jeg kidnapper bikkja, så tror jeg faktisk ikke de legger merke til det før det har gått en stund. 

• Liker 1
Gjest Newroz
Skrevet

Det er ikke hunden sin feil, så ikke skyld på hunden. Her er det eieren som svikter. Ring politiet, og kontakt eventuelt mattilsynet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan de gjøre? 

Hvis jeg kidnapper bikkja, så tror jeg faktisk ikke de legger merke til det før det har gått en stund. 

Dette forteller jo egentlig alt. Eieren bør tydeligvis ikke ha et dyr. Er det ikke noe som heter dyrepolitiet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Newroz skrev:

Det er ikke hunden sin feil, så ikke skyld på hunden. Her er det eieren som svikter. Ring politiet, og kontakt eventuelt mattilsynet. 

Takk. Jeg vet at det er eieren sin feil. 

Fins det en måte å varsle politi og Mattilsynet uten at eierne får vite hvem som har klagd? 

Jeg ønsker ikke bråk.

Gjest Newroz
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fins det en måte å varsle politi og Mattilsynet uten at eierne får vite hvem som har klagd? 

Jeg ønsker ikke bråk.

Du kan sende bekymringsmelding til mattilsynet anonymt 

https://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/bekymringsmelding.633 

Du har sagt i fra så mange ganger til eieren nå, at om en av naboene ringer inn til politiet, så må det være tilnærmet ventet, så ville ikke bekymret meg så veldig for det egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke bråk.

Der har vi det; "jeg vil så gjerne klage, men jeg vil ikke stå for det!"

Anonymkode: 3f349...5cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du faktisk har prøvd å snakke med eierne, synes jeg du skal kontakte Mattilsynet.  Det virker ikke som eierne burde hatt dyr, ut fra det du beskriver. Er hunden aggressiv og løs, ville jeg ringt politiet. Jeg er selv hundeeier, og det du beskriver er uakseptabelt. 

Anonymkode: 81a6e...455

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke bråk.

Spiller det så stor rolle om eierne får vite at du har klaget? Du har jo allerede snakket med dem uten at det førte til endring. Akkurat nå er det båndtvang, så man skal ikke la hunden farte rundt på egen hånd, uansett.

Anonymkode: 81a6e...455

• Liker 1
Skrevet

Det er båndtvang og pålagt fra 1 april til 20 aug.

Ring onkel politi.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mattilsynet, dyrebeskyttelsen, politiet. Dere har rett til å være trygge i eget nabolag og hunden har rett på bedre stell enn det der. 

Anonymkode: 62c63...af8

Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov og svar til dette.

Ann Christin, mod

Gjest Anthrax
Skrevet

Fang hunden inn og ha den på bånd. Ring deretter politiet og be om at Falken henter hunden. Det koster eier rundt en tusenlapp å hente hunden ut. Det blir meget dyr lærepenge (og hvertfall i lengden om det fortsetter). Ta bildebevis av alle hendelser (Feks bitemerkene i bleien osv om det skjer igjen (gud forby)), og før oversikt over alle hendelser, og kontakt politiet hver gang samtidig.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der har vi det; "jeg vil så gjerne klage, men jeg vil ikke stå for det!"

Anonymkode: 3f349...5cd

Lett å dømme uten å vite bakgrunn, eller hva? 

Vi har dessverre naboen fra H. Orker ikke å ha noe mer med vedkommende å gjøre enn  jeg må. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ser ikke ut som vi gjør noe likevel. For (u)heldigvis ble bikkja påkjørt idag. Det fikk jeg nettopp vite. Vet ikke hvordan det gikk, men jeg har ikke hørt eller sett den siden formiddag. 

Jeg håper egentlig at den døde momentant og at de ikke skaffer en ny en. 

Skrevet

Usj, det var jo leit for hundens del. Forhåpentligvis så led den ikke.

Jeg har en lignende nabo som ikke holder styr på sin minihund. Den står gjerne ved huset og bjeffer på alt og ingenting i evigheter. Når jeg hører hun kaller på den så gir den blaffen, hun har null kontroll på den. Men når jeg går ut og peker mot huset den bor og brøler "gå hjem!"  så blir det stille og den går hjem. Sier sitt om hvem som har satt seg i respekt hos bikkja. De var opprinnelig to, nå er det bare en igjen og den begynner å bli gammel. Så jeg venter bare på at den dør av seg selv egentlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/9/2018 at 12:23 AM, AnonymBruker said:

Den bjeffer hele føkkings tiden og stikker alltid av. 

Den går løs i nabolaget og bjeffer på alt og alle. Tidligere har eierne kommet og hentet bikkja, men nå ser det ut til at de har gitt F.

Den er aggressiv og går etter alle, både barn og voksne som ferdes ute. Så fort vi er ute i hagen med en liten baby på krabbestadiet, kommer den til vår hage. Jeg tør ikke å la babyen min krabbe ute pga bikkja.

Jeg har gitt beskjed til naboen, det gjelder også andre småbarnsforeldre, men det ser ikke ut som eierne bryr seg. Det går aldri tur med dyret. Den går løs istedet og gjør fra seg overalt. 

What to do? Det er like før jeg knærter den bikkja. Særlig etter at den tok en bit av babyens bleie og prøvde å dra babyen avgårde. Nå har den bjeffet i timesvis og i den varmen her, kan vi ikke sove med vinduene lukket.

Hulsen mamabear.

Særlig at dette hadde pågått særlig lenge i Norge uten at politiet hadde blitt involvert.

Anonymkode: 0685c...ae2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...