Gå til innhold

Vanlig å måtte binde seg for et år når man leier studentbolig eller privat som student?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller finnes det muligheter for å leie noen få måneder? 

Anonymkode: a43a1...ebb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler er vanlig. Typiske utleiefirma har ofte kontrakter der man binder seg til minimum et år. Men det er masser av folk som leier ut uten at man trenger å binde seg, jeg leier hos et trivelig ektepar, har to måneders oppsigelsestid, men kan si opp når jeg vil. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier studentbolig av samskipnaden, og kontrakten her er på ett år av gangen, men man kan si opp når man vil med to mnd oppsigelse. 

Anonymkode: a3fbb...4ee

AnonymBruker
Skrevet

Standard er et år når du leier privat. Leier du hybel gjennom studentsamskipnaden leier du fra august til juni, og slipper å betale i ferien. 

Hvis du har 3 mnd oppsigelse er det jo bare å si opp 3 mnd før du vil flytte da. 

Anonymkode: ad775...335

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Standard er et år når du leier privat. Leier du hybel gjennom studentsamskipnaden leier du fra august til juni, og slipper å betale i ferien. 

Hvis du har 3 mnd oppsigelse er det jo bare å si opp 3 mnd før du vil flytte da. 

Anonymkode: ad775...335

Det er langt i fra alle samskipnader som praktiserer det slik. 

Anonymkode: a3fbb...4ee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier gjennom en boligstiftelse for studenter og her er kontrakten på et halvt år om gangen, men jeg tror heller ikke at det er lov til å bryte den så vidt jeg har hørt. Vi betaler selvsagt husleie gjennom ferien.. aldri hørt om noen som ikke må det utenom steder hvor hyblene blir til feriekoloni om sommeren 

Anonymkode: 47760...705

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg leier gjennom en boligstiftelse for studenter og her er kontrakten på et halvt år om gangen, men jeg tror heller ikke at det er lov til å bryte den så vidt jeg har hørt. Vi betaler selvsagt husleie gjennom ferien.. aldri hørt om noen som ikke må det utenom steder hvor hyblene blir til feriekoloni om sommeren 

Anonymkode: 47760...705

Jeg bor i utlandet (Edinburgh) og her MÅ studentene flytte ut og studentboligene brukes som hotell om sommeren :P

Aldri hørt om dette i Norge da.

Skrevet
20 minutter siden, Linaria skrev:

Jeg bor i utlandet (Edinburgh) og her MÅ studentene flytte ut og studentboligene brukes som hotell om sommeren :P

Aldri hørt om dette i Norge da.

Finnes noen få, som Singsaker studenterhjem som blir til Singsaker sommerhotell i Trondheim. Men det er ikke samskipnaden som eier da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...