AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #21 Skrevet 10. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er så, men det er også mange som sender inn bud med forbehold om finansiering. Og så må selgeren finne ut om han skal sitte på gjerdet og vente på et finansieringsbevis som kanskje ikke kommer, eller godta et lavere bud. Vet at det er mange nysgjerrige naboer og andre useriøse som også skriver seg på listen, kjente igjen halvparten av navnene på listen her. Anonymkode: 8e90a...3bf Det er opp til deg om du vil akseptere bud med forbehold eller ikke. Evt ha nye visningsrunde om finansiering ikke går gjennom. Det er jo fullt lovlig, så det må man som selger bare forholde seg til. Men skjønner at det er kjipt! Vi satte oss på liste fordi vi nylig hadde kjøpt leilighet i samme borettslag, og ville undersøke om vi hadde gjort et godt kjøp eller ikke. Ikke fordi vi var nysgjerrig nabo, og ingen her kjente igjen navnet vårt sånn sett. Anonymkode: 52513...1e8
hobbykokken Skrevet 10. juni 2018 #22 Skrevet 10. juni 2018 Tror det er best å avtale et personlig møte med kunderådgiver. Det gjorde vi, hun ringte dagen etter med beløp og mailet finansieringsbeviset.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #23 Skrevet 10. juni 2018 27 minutter siden, hobbykokken said: Tror det er best å avtale et personlig møte med kunderådgiver. Det gjorde vi, hun ringte dagen etter med beløp og mailet finansieringsbeviset. Dagen etter, selv med personlig fremmøte? Som TS sier så skriver de jo på websidene sine at det tar minutter å få svar med lånebeløp. Skal man både vente og ha personlig fremmøte (hvis det er noen filial i nærheten) og så vente igjen, så er jo gjerne løpet kjørt i den aktuelle budrunden. Anonymkode: 8e90a...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #24 Skrevet 10. juni 2018 Jeg ringte inn og fikk garanti på hvor mye jeg kunne kjøpe for på dagen. Fikk beskjed om at megler bare kunne ringe, så kunne hvem som helst i DnB bekrefte at jeg hadde finansiering i orden opptil en viss sum (som selvsagt ikke ble oppgitt til megler) Anonymkode: eabfc...986
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #25 Skrevet 10. juni 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er irriterende for oss selgere også. La ut leilighet for salg, fire stk var interessert. Tre av dem ventet på finansiering! Derfor avslo jeg et lavt bud fra den ene som hadde pengene, men nå sitter vi her og aner ikke om de siste får stablet pengene på bordet. Vil nesten snu på flisa og spørre hvorfor folk går på visninger og skriver seg på lister når de ikke har pengene enda. Selv om jeg forstår frustrasjonen hvis man blir lovet raskt svar og det drar ut. Anonymkode: 8e90a...3bf Jeg skjønner irritasjonen over at ting tar tid med at folk skal få finansieringen i orden, men at folk setter seg som interessert uten å by må du tåle. Det er jo sånn det fungerer. Å kjøpe bolig er jo ikke akkurat noen liten investering så man vil jo gjerne kikke litt rundt, sjekke priser og følge med på markedet. 13 timer siden, hobbykokken skrev: Tror det er best å avtale et personlig møte med kunderådgiver. Det gjorde vi, hun ringte dagen etter med beløp og mailet finansieringsbeviset. Personlig møte? DNB har jo lagt ned nesten alle filialene sine, her i byen finnes det ikke lenger DNB.filial. Jeg har ikke tid og mulighet til å kjøre mange mil for å treffe nærmeste rådgiver personlig. Jeg har telefonskrekk så jeg hadde håpet dette skulle ordne seg på nett. Hvis jeg ikke hører noe i morgen må jeg nok mote meg opp og ringe... TS. Anonymkode: c9a9f...1b1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #26 Skrevet 11. juni 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner irritasjonen over at ting tar tid med at folk skal få finansieringen i orden, men at folk setter seg som interessert uten å by må du tåle. Det er jo sånn det fungerer. Å kjøpe bolig er jo ikke akkurat noen liten investering så man vil jo gjerne kikke litt rundt, sjekke priser og følge med på markedet. Personlig møte? DNB har jo lagt ned nesten alle filialene sine, her i byen finnes det ikke lenger DNB.filial. Jeg har ikke tid og mulighet til å kjøre mange mil for å treffe nærmeste rådgiver personlig. Jeg har telefonskrekk så jeg hadde håpet dette skulle ordne seg på nett. Hvis jeg ikke hører noe i morgen må jeg nok mote meg opp og ringe... TS. Anonymkode: c9a9f...1b1 Telefonskrekk? Du blir alltid ringt opp etter å ha søkt om finansieringsbevis på nett. Anonymkode: 5db7b...5d1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #27 Skrevet 11. juni 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Telefonskrekk? Du blir alltid ringt opp etter å ha søkt om finansieringsbevis på nett. Anonymkode: 5db7b...5d1 Ja jeg har telefonskrekk. For min del betyr det at det går helt greit å ta telefonen og snakke med folk som ringer, men jeg hater å ringe selv. Det høres sikkert rart ut men sånn er det... Forresten ganske ironisk at du skriver at man alltid blir ringt opp etter å ha søkt om finansieringsbevis... Det ser jo ikke sånn ut! Anonymkode: c9a9f...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #28 Skrevet 11. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har telefonskrekk. For min del betyr det at det går helt greit å ta telefonen og snakke med folk som ringer, men jeg hater å ringe selv. Det høres sikkert rart ut men sånn er det... Forresten ganske ironisk at du skriver at man alltid blir ringt opp etter å ha søkt om finansieringsbevis... Det ser jo ikke sånn ut! Anonymkode: c9a9f...1b1 Jeg har tydeligvis søkt flere ganger enn deg hos DnB.. Anonymkode: 5db7b...5d1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #29 Skrevet 12. juni 2018 Det tok flere dager før vi fikk vårt, selv om vi har lån der fra før. Dessuten MÅ du insistere på at du får direktenummer til saksbehandler på finansieringsbeviset! Vi fikk beskjed om at megler skulle ringe DNBs nummer og be om å bli satt over til x person. Vel - i budrunden var det umulig for megler å komme gjennom på telefon til DNB, han havnet i evig lange telefonkøer. Det endte med at vi måtte sende selve finansieringsbeviset til megler, en halvtime før budfristen gikk ut, for å unngå at budet ble underkjent. Nå var vi langt under vårt maksimum så det hadde ikke så stor betydning, men det var IKKE greit av DNB. Anonymkode: c191c...1de 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #30 Skrevet 12. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tydeligvis søkt flere ganger enn deg hos DnB.. Anonymkode: 5db7b...5d1 Det har du sikkert, da dette er min aller første søknad. Skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre? Anonymkode: c9a9f...1b1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #31 Skrevet 12. juni 2018 Mener huske det tok ca 15 minutter før jeg fikk finansieringsbevis fra DNB. Og under 24 timer før dem ringte for å følge opp. Anonymkode: 23d33...e50
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #32 Skrevet 12. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener huske det tok ca 15 minutter før jeg fikk finansieringsbevis fra DNB. Og under 24 timer før dem ringte for å følge opp. Anonymkode: 23d33...e50 Det er vel kanskje det som er meningen også, men mulig de mangler dokumentasjon på ett eller annet, eller lurer på noe. Da synes jeg de burde ha kontaktet meg istedet for å bare la saken bero og vente på at jeg skal ta kontakt. Jeg kontaktet dem i går kveld via mail (innboksen i nettbanken), og ble oppringt tidlig i morrest. Rakk ikke ta telefonen men fikk melding fra rådgiver der hun ba meg om å ringe opp. Jeg samlet alt mot og ringte opp, bare for å få svar om at hun ikke er tigjengelig akkurat nå men har blitt bedt om å ringe meg når hun kan. Så nå venter jeg på telefon. Det skjer i hvertfall noe Anonymkode: c9a9f...1b1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #33 Skrevet 12. juni 2018 Jeg ble etterhvert oppringt, av ei ganske bisk bergenserdame som ikke hadde allverdens oversikt over søknaden min. Hun stilte spørsmål jeg allerede hadde svart på gjennom dokumentasjonen jeg hadde sendt og sa at jeg hadde gått litt på rundgang i systemet. Så det er altså det som er deres unnskyldning. De hadde all dokumentasjon men trengte å vite mer om planene mine og livssituasjonen min, og det hadde altså ingen av de jeg hadde "vært på rundgang hos" giddet å ta kontakt for å finne ut av. Hun kunne fremdeles ikke gi meg et svar så de skulle kontakte meg senere. Men takk for svar folkens. Nå er jeg en erfaring rikere. Anonymkode: c9a9f...1b1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #34 Skrevet 3. februar 2019 Har du sett, her er jo sannelig den gamle boliglån-tråden min! 😄 En liten oppdatering: jeg fikk til slutt finansieringsbevis til hytteprosjektet mitt (jepp, skulle kjøpe fritidsbolig). Riktig nok ikke til 1 mill som jeg hadde søkt på, men 700.000. Fikk litt panikk da de færreste hytter går for under 900.000 her omkring, med mindre man vil ha ei utilgjengelig gammel rønne uten vann og strøm. Utrolig nok klarte jeg å finne ei hytte med innlagt strøm og havutsikt, og masse potensiale (trengte kosmetiske oppgraderinger) til langt under 700.000. så da ble både den biske bergenser-fruen og jeg fornøyd. Når enden er god er allting godt, er det ikke det de sier? Anonymkode: c9a9f...1b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå