Gå til innhold

Blir kvinnefotball noen gang stort i Norge tror dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I motsetning til tidligere har kvinnefotball nå begynt å få mer dekning i mediene, men jeg kjenner likevel ingen som faktisk følger med eller ser på kvinnefotball. Selv synes jeg det er utrolig kjedelig sammenliknet med herrefotball. Jeg gleder meg til VM for herrer nå i sommer, men har aldri orket å se en hel damekamp. Men likevel så elsker jeg dameidrett når det kommer til andre idrettsgrener, jeg elsker damehåndball, damelangrenn, friidrett for damer osv. Men kvinnefotball? Nei, utrolig kjedelig. 

Hvordan er det med dere andre? Er det noen her som faktisk interesserer seg for kvinnefotball? Og tror dere interessen noen gang blir like stor som for f.eks kvinnehåndball? (Like stort som herrefotball blir det nok aldri uansett...) Har egentlig litt følelsen på at mediedekningen er blitt større pga at mediene skal være politisk korrekte/likestilling, ikke pga at interessen faktisk er der..., men mulig jeg tar feil. 

Jeg er forresten kvinne selv..

Anonymkode: 5f768...d83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger ikke med på kvinnefotball, men jeg blir irritert når kvinnefotball klager på hvor lite de tjener. Men har de sett hvor mange som kommer og heier på dem? Det kommer i snitt 250 stykker som ser på. Hvis billetten koster 100 kr, så tjener laget maks 25.000 kr annenhver kamp. Fordelt på 11 kvinner (+ støtteapparat), så blir det ikke mye på dem, nei...

Men damehåndball - derimot, der er de mye mer spennende. Høyere nivå og tempo.

Anonymkode: aa740...8f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det tror jeg. Kvinnefotball vil få samme status som kvinne-tennis og kvinne-golf med tiden. Men husk at herrefotballen har over 80 års forsprang. Så det kommer til å ta lang tid.

Anonymkode: d4b95...2cf

• Liker 1
Skrevet

Nei. Ikke at jeg ikke unner dem det. Men, nei, jeg tror ikke kvinnefotball noen gang blir stort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er kjedelig.

Anonymkode: 1fce4...db7

Skrevet

Nei, det tviler jeg på. Det er ikke mange nok kvinner som er interessert i kvinnefotball, og for mennene er det en vits. Uten publikum blir det ikke stort. Det er nok en for maskulin sport til å virkelig slå an blant kvinner flest. For barsk, og kvinner vil ikke bli oppfattet som barske.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, det er for kjedelig å se på, i motsetning til mennene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt nettopp å leste noen sportsnyheter fra kvinnefotballen og tenkte med meg selv at jeg får begynne å følge med litt. Har ikke sett så mye fra før og på herresiden ser jeg kun norsk fotball + vm og em, når jeg først ser. 

Anonymkode: aabb1...d56

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper det kan bli større interesse enn nå iallefall.  Men jeg tror ikke det blir som herrefotballen. Det er for få gode lag foreløpig, men jeg håper det kan bli flere klubber som satser på damene etterhvert. Selv er jeg interessert i damefotball og har vært på noen kamper denne sesongen. Det er bedre nivå enn før og ikke kjedelig, synes jeg. 

Anonymkode: 57537...8f3

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, hind skrev:

Nei, det tviler jeg på. Det er ikke mange nok kvinner som er interessert i kvinnefotball, og for mennene er det en vits. Uten publikum blir det ikke stort. Det er nok en for maskulin sport til å virkelig slå an blant kvinner flest. For barsk, og kvinner vil ikke bli oppfattet som barske.

Barsk?😂 Når ble fotball en barsk sport? Det er jo bare divaer med alt for mye hårgele som driver med den sporten der.

Anonymkode: 1fce4...db7

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I motsetning til tidligere har kvinnefotball nå begynt å få mer dekning i mediene,

Jeg tror nok at det har mer med politisk korrekthet enn interesse å gjøre.

Anonymkode: dc296...761

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ALL fotball er jo gørr kjedelig, uansett om det er kvinner eller menn son spiller... 

:ball:

Anonymkode: 13c1b...9b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...