Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #1 Skrevet 1. mars 2005 De som ynskjer dykk servise og glass og slikt til bryllupet, tenker de klassisk eller moderne når de velger merke? Eg syns det er så utruuuleg kult med firkanta, røffe fat, men er redd det vil vere dumt å ønske seg det i bryllups-gåve, dersom det berre er ein mote-ting..... Misforstå meg rett altså, er ikkje farleg å bruke noko sjølv om det ikkje er moderne lenger, men det er kanskje betre å ønske seg noko tidlaust og klassisk? (Men eg har så lyst på sånne firkanta fat, altså....)
Miori Skrevet 1. mars 2005 #2 Skrevet 1. mars 2005 Gå for firkanta, om det er det du vil... Vi har valgt enkelt og hvitt service.. (Men det er fordi jeg er en "fargefrik". Får angst om ting ikke passer sammen...He,he) Velg det dere har lyst på!!!
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #3 Skrevet 1. mars 2005 Gå for firkanta, om det er det du vil... Vi har valgt enkelt og hvitt service.. (Men det er fordi jeg er en "fargefrik". Får angst om ting ikke passer sammen...He,he) Velg det dere har lyst på!!! Kva merke har de valgt då?
Olifant Skrevet 1. mars 2005 #4 Skrevet 1. mars 2005 Må nok innrømme at jeg er litt opptatt av at servise skal være litt tidløst hvis vi skal samle på det i årevis framover. Men Veslo, det høres ut som du har veldig lyst på det firkanta og da synes jeg du skal gå for det jeg!
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #5 Skrevet 1. mars 2005 Må nok innrømme at jeg er litt opptatt av at servise skal være litt tidløst hvis vi skal samle på det i årevis framover. Men Veslo, det høres ut som du har veldig lyst på det firkanta og da synes jeg du skal gå for det jeg! Det er ikkje eit spesielt fat eg har sett då, syns berre firkanta fat generelt er stilig.... Men er sikkert lurt å velge noko tidlaust.. Får diskutere det med mamma, tenker eg.. Hehe... Ynskjer de dykk servise til kvardag eller fest, eller begge delar? Og ynskjer de både middags- og kaffe-servise? Kva med frukost-servise? Er det nokon som har link til sider der eg kan sjå på ulike typar servise?
Grooo Skrevet 1. mars 2005 #6 Skrevet 1. mars 2005 Kan dere ikke ønske dere service til fire eller seks personer i dette "røffe" da? Det er tross alt ikke så ofte en er tolv til bords... Vi valgte Tid fra Porsgrunn fordi vi syntes det var kjempeflott, er veldig fornøyde med det.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #7 Skrevet 1. mars 2005 Kan dere ikke ønske dere service til fire eller seks personer i dette "røffe" da? Det er tross alt ikke så ofte en er tolv til bords... Det går jo an...
kristine75 Skrevet 1. mars 2005 #9 Skrevet 1. mars 2005 Er det nokon som har link til sider der eg kan sjå på ulike typar servise? vi sparer på dette servise http://www.villeroy-boch.com/index.php?id=...r_erstezeile=14 og dette har vi som hverdagsservise http://www.chinacraft.co.uk/pattern.asp?cb...EA-2D9179370463 vi er veldig fornøyd med disse valgene
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #10 Skrevet 1. mars 2005 Den siste linken funka ikkje, men dei firkanta fata var jo utruuuleg stilige då!!! Har du peiling på kva dei kostar? Kor fins den butikken då? Nokon som har link til butikker som sel Porsgrunn?
Olifant Skrevet 1. mars 2005 #11 Skrevet 1. mars 2005 Vi ønsker oss middagsservice fra Royal Copenhagen (Magnolia Classic). Kaffeservice dropper vi, er liksom ikke vår greie. Mulig vi ønsker oss frokost tallerkener fra Höganäs.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #13 Skrevet 1. mars 2005 New Wave selges mange steder, bl.a hos Traktøren, Tilbords osv osv.. Ganske "in" det serviset om dagen, og jeg kjenner mange som har det.
kristine75 Skrevet 1. mars 2005 #14 Skrevet 1. mars 2005 Den siste linken funka ikkje, men dei firkanta fata var jo utruuuleg stilige då!!! Har du peiling på kva dei kostar? Kor fins den butikken då? Nokon som har link til butikker som sel Porsgrunn? linken fungerer nå. du får kjøpt servise på glassmagasinet, tilbords etc. en middagstallerken koster ca 250 kr, er ikke helt sikker på prisen
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #15 Skrevet 1. mars 2005 Vi sparer også på New Wave fra Villeroy & Boch (det samme som Kristine75). Vi valgte det fordi det passer vår stil. Svigers har åttekantet servise, noe som var meget unormalt da de giftet seg. Gå for det dere vil ha!
linky Skrevet 1. mars 2005 #16 Skrevet 1. mars 2005 vi har valgt et enkelt og flott servise i hvitt/kremhvitt som heter tid. kjempenydelig...
Nellie Cortado Skrevet 1. mars 2005 #17 Skrevet 1. mars 2005 Jeg oppdaget noe som kan bli et problem da jeg skulle registrere ønskelisten min: Jeg har litt dyr smak! Jeg jobber i restaurantbransjen og er derfor veldig spesifikk angående servise, glass og kjøkkenting. Jeg syns at når man først skal kjøpe noe så skal det være kvalitet! Men sånn er det jo ikke med resten av slekta! Er litt nervøs for at de syns lista er litt eksravagant og heller styrer mot Nille! :o De er litt sånn kvantitet fremfor kvalitet!
Xania Skrevet 1. mars 2005 #18 Skrevet 1. mars 2005 Vi har valgt et ganske enkelt, hvitt service: White linen (tredje rad) til både middag og kaffe. Til Bords klassifiserer det som hverdagsservice, men jeg har nå tenkt å bruke det til selskap også. Greit med noe enkelt, så kan man pynte det opp eller ned med ulikt tilbehør alt etter anledning. Har også Trento bestikk (tredje rad) og Tangen glass på ønskelista. Synes ikke du skal føle deg forpliktet til å samle på et klassisk service, det er viktigere å finne noe man selv er fornøyd med
Huldra:) Skrevet 2. mars 2005 #19 Skrevet 2. mars 2005 Vi skal ha serviset GREY PEARL fra VilleroyBoch (fikk ikke opp bilde på siden deres), og antakelig disse glassene fra Holmagaard. Vi valgte dette serviset fordi vi ville ha et tidløst servise, og som vi kunne bruke alle farger ved siden av. Vi vurderte først dette serviset, som har samme mønster som Grey Pearl, men vi følte det ble for mye... Siden det er en del mønster i serviset, vil vi ha litt enkle, elegante glass. Det er litt vanskelig å se på bildet, men i bunnen av glassene, er det en "luftboble". Stilige synes jeg.
ragsan Skrevet 2. mars 2005 #20 Skrevet 2. mars 2005 Tror det går fint med litt orginal form heller enn det mønsteret/fargene som tilfeldigvis er in, egentlig. Venner av mamma og pappa samlet f.eks. på et orange og brunt servise da de giftet seg - det ser VELDIG avleggs ut nå... Hvite tallerkner kan liksom ikke bli så veldig utdatert. Kitch'n (http://www.kitchn.no/) har også et servise med mye firkantede deler, men litt enklere enn det V&B sitt. Ser bare fat på nettsiden nå, men vet at de har mer i butikkene... Vi ønsker oss ikke servise i det hele tatt, vi - jeg har to forskjellige serviser til 12 personer som jeg har arvet (begge ganske nøytrale) pluss at jeg samler på Clupea fra Figgjo (av typen _mye_ mønster, men med firkantede tallerkner ) som bare er å få brukt (ble produsert på 50-tallet). Så vi trenger ikke flere serviser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå