AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Jeg har en sønn som har krav på tilrettelagt undervisning, skolen har vanligvis benyttet et dokumentert og anerkjent undervisningsopplegg, men nå mener de at de skal bruke en metode de selv har funnet på. De mener det passer bedre for barnet. Har de lov til Det? Anonymkode: d82ac...15c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Ja,de har lov til å endre opplegget hvis de mener det er til det beste. Barn er forskjellige, så det er ikke sikkert dette anerkjente opplegget er best for ditt barn. Det eneste de ikke kan ta fra barnet ditt, er å tilrettelegge undervisningen. Det er dog vanlig å involvere foreldre og informere dem om en slik endring. Har dere fått tilstrekkelig med informasjon? Er PPT også positive til det nye opplegget? Anonymkode: c7b46...db2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 Om han har krav på tilrettelagt undervisning, så skal han også ha en IOP der det står hvilke undervisningsmetoder/opplegg de vil bruke for han. Ja, de kan forandre på opplegg og metoder utifrå hvilke behov eleven har og hva de tenker barnet vil ha best nytte av. Synes egentlig det høres bra ut at de gjør dette (uten at jeg vet hva det «vanlige» opplegget eller det nye er). Tenker du skal være glad for at det er en skole som tenker alternativt. Det er mye enklere for de å fortsette med et innarbeidet opplegg, så i mitt syn er det positivt og et kvalitetsstempel at de prøver noe helt annet, om de tenker din sønn vil ha bedre nytte av det. Anonymkode: 3e97f...9db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå