AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Jeg har meldt mine to døtre på rideleir i sommer. Stallen er privat, og utfra det jeg leser på sosiale medier er stallen/bedriften i store økonomiske vansker etter en hard vinter. Slik som jeg tolker det ved å bruke sunn fornuft er denne bedriften på konkursens rand, ihvertfall snart. Rideleiren er om 4 uker, og eieren av stallen vil ha betalingen allerede nå. Jeg føler jeg fylles med en uggen smak i munnen. To barn, 5000 hver, erlik 10.000 ut for en uke. Betaler jeg idag og stallen går konkurs i morgen taper jeg vel alt? Det er mye penger som jeg har spart opp siden i fjor... Ser i tillegg at de ikke har fått alle hestene på plass før sommeren, det annonseres fortsatt om at de ønsker å leie hester til rideleirene i sommer... Mye rot, måtte purre og purre i månedsvis for å få bekreftelse på at jentene var påmeldt... Hva ville dere gjort? Betalt idag? Eller ringt/mailet og sagt hvorfor vi ikke vil betale før leiren er et faktum? Evt mailet og bedt om en skriftlig garanti på at vi får pengene tilbake om leiren avlyses? Anonymkode: 2da99...c8b 1
BMF Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Går de konkurs, så er pengene tapt. Da hjelper det ikke med en avtale dere i mellom. Du får manne deg opp og si du betaler 1. Dagen, eller helst hver morgen den uka. 1
gretchenlowell Skrevet 8. juni 2018 #4 Skrevet 8. juni 2018 Hva med å sjekke muligheten for rideleir et annet sted? Forhåndsbetaling er jo forsåvidt normalt, men jeg tror jeg hadde prøvd å finne noe annet om økonomien der er så ødelagt som du har hørt.. 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #5 Skrevet 8. juni 2018 Ville aldri gitt en bedrift på konkursens rand 10.000 i kreditt. Ikke engang Bank Norwegian ville gjort det, og de gir lån og kreditter til nesten hvem som helst. Anonymkode: d9773...765 3
Gjest making.a.mess Skrevet 8. juni 2018 #6 Skrevet 8. juni 2018 Det er mange bra rideleire. Finn en annen.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #7 Skrevet 8. juni 2018 Er dette en stall som ligger i en kommune som begynner på G? I såfall har jeg positive erfaringer. Sjekk hvilke rettigheter du har angående å få pengene tilbake, dersom de går konk. Jeg tipper at eier bare er litt overivrig etter å få inn noe, ettersom de har vært skikkelig uheldige i vinter, noe som har medført mye ekstra jobb og tap av mye inntekt. Anonymkode: c0732...720
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #8 Skrevet 8. juni 2018 Det pleier forresten nesten alltid å ha manko på ett par hester på denne tiden, men det har alltid ordnet seg. Eier er ganske så respektert i hestemiljøet og har gode kontakter. Anonymkode: c0732...720
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #9 Skrevet 8. juni 2018 En avtale som du skisserer vil ikke ha noen verdi i en konkurs. Jeg ville funnet en annen rideskole. Anonymkode: c5d16...b34 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #10 Skrevet 8. juni 2018 Kjedelig situasjon. Hvis alle som skal på rideleir betaler, så har vel kanskje stallen en sjanse til å komme seg gjennom kneika. Pluss to jenter som blir skuffa over å ikke få reise på rideleir om du mister plassene ved å ikke betale. Er det en stall med et ellers godt rykte? Har du mulighet til å melde de på en rideleir en annen plass eller er det kun et tilbud der dere bor? Uansett, enig med de over. Jeg hadde ALDRI betalt 10 000,- om jeg var usikker på om jeg verken fikk rideleir eller pengene tilbake. Det gjelder uansett hvor god råd jeg hadde hatt. Jeg ville ringt de og vært oppriktig med tankene dine, og hørt hva de har å si. Hvis de ikke godtar betalingen da rideleiren faktisk skal starte (mot at du garanterer at dere vil gjennomføre om tilbudet står oppe), så ville jeg sagt at du melder jentene dine av leiren. Anonymkode: dc1b6...456 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #11 Skrevet 9. juni 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har meldt mine to døtre på rideleir i sommer. Stallen er privat, og utfra det jeg leser på sosiale medier er stallen/bedriften i store økonomiske vansker etter en hard vinter. Slik som jeg tolker det ved å bruke sunn fornuft er denne bedriften på konkursens rand, ihvertfall snart. Rideleiren er om 4 uker, og eieren av stallen vil ha betalingen allerede nå. Jeg føler jeg fylles med en uggen smak i munnen. To barn, 5000 hver, erlik 10.000 ut for en uke. Betaler jeg idag og stallen går konkurs i morgen taper jeg vel alt? Det er mye penger som jeg har spart opp siden i fjor... Ser i tillegg at de ikke har fått alle hestene på plass før sommeren, det annonseres fortsatt om at de ønsker å leie hester til rideleirene i sommer... Mye rot, måtte purre og purre i månedsvis for å få bekreftelse på at jentene var påmeldt... Hva ville dere gjort? Betalt idag? Eller ringt/mailet og sagt hvorfor vi ikke vil betale før leiren er et faktum? Evt mailet og bedt om en skriftlig garanti på at vi får pengene tilbake om leiren avlyses? Anonymkode: 2da99...c8b Betaler du og stallen går konkurs, så er pengene tapt, betaler du ikke er stallen nærmere en konkurs. Jeg ser en måte å løse problemet ditt på. Betal med kredittkort. Overfør dra kredittkortet og direkte til stallen. Da får stallen pengene sine, du har sikkerheten for dine penger i kortet, og alle blir fornøyde. Les linken så forstår du hva jeg mener http://www.kredittkortportalen.no/fordeler-ulemper/fordeler/garanti-ved-kjoep/ Anonymkode: 9ad75...618 3
..... Skrevet 13. juni 2018 #12 Skrevet 13. juni 2018 Om du bor i nord, så tror jeg at jeg vet hvilken stall det er. Det er helt vanlig at man må betale en måned på forhånd. Den stallen vi bruker skal ha depositum først også resten en måned før leiren starter. Om alle skal tenke sånn at de ikke vil betale, så får de hvertfall ikke inn penger til å drive stallen. Pleier å være fullt på de fleste slike leirer, så om man ikke betaler er det ofte andre som står i kø for å overta plassen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #13 Skrevet 13. juni 2018 På 8.6.2018 den 20.49, AnonymBruker skrev: Er dette en stall som ligger i en kommune som begynner på G? I såfall har jeg positive erfaringer. Sjekk hvilke rettigheter du har angående å få pengene tilbake, dersom de går konk. Jeg tipper at eier bare er litt overivrig etter å få inn noe, ettersom de har vært skikkelig uheldige i vinter, noe som har medført mye ekstra jobb og tap av mye inntekt. Anonymkode: c0732...720 Begynner denne stallen på H? Anonymkode: d0384...35a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #14 Skrevet 13. juni 2018 Står jo på siden deres at det ikke er fare for rideleirene! Anonymkode: d0384...35a
Gjest Sisti Skrevet 13. juni 2018 #15 Skrevet 13. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Står jo på siden deres at det ikke er fare for rideleirene! Anonymkode: d0384...35a Hehe, ja da må det jo stemme! Går de konkurs, så går de konkurs. Da kan ikke rideleiren gjennomføres.
Atea Skrevet 15. juni 2018 #16 Skrevet 15. juni 2018 (endret) Ring og prat med dem. De vil sikkert gjøre alt de kan for å beholde hestene sine og rideleir og stallen. Men ikke betal på forskudd. Hvis de er konkurs er det best å finne et annet sted, På forskudd ville jeg bare bekreftet via mail at dere har meldt dere på med forbehold om at bedriften er oppe og går og at tilbudet står ved lag, mulig banken vil godta det, hvis banken er velvillige og mange nok gjør det på den måten. Endret 15. juni 2018 av Atea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå