AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Jobber som vikar hver 3 helg, og jeg ønsker ikke å ta ut ferie. Kommer til å ta ferie de ukene jeg ikke har fast helg, sånn at det ikke går utover den faste helgen min. Jeg forventer derfor å få samme fastlønn som jeg alltid får hver mnd. Sjefen kan vel ikke trekke meg for det denne mnd, når jeg ikke skal ta ferie? Anonymkode: 8c82a...42f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Skal du ta ferie når du ikke jobber uansett? Det høres jo rart ut om det er mulig. I praksis tar du jo ikke ferie da, du bare jobber ikke. Hvis du jobber like mye som du pleier denne måneden, så skal du vel lønnes like mye som vanlig. Anonymkode: 35966...040
petterm Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 Ser ut som om du blir trukket for ferie selv om du tar ut ferie i fridagene dine: "Hvis det viser seg at avtalte fridager faller i ferien, regnes disse avtalte fridagene også som feriedager, sier jurist Camilla Schie-Veslum i Info tjenester." https://www.infotjenester.no/artikler/deltidsansatte-og-ferie/
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #4 Skrevet 8. juni 2018 2 timer siden, petterm skrev: Ser ut som om du blir trukket for ferie selv om du tar ut ferie i fridagene dine: "Hvis det viser seg at avtalte fridager faller i ferien, regnes disse avtalte fridagene også som feriedager, sier jurist Camilla Schie-Veslum i Info tjenester." https://www.infotjenester.no/artikler/deltidsansatte-og-ferie/ Nå skjønner jeg ingenting. Jeg skal vel ikke trekkes for min fast jobbhelg når jeg ikke tar ferie den helgen? Anonymkode: 8c82a...42f
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #5 Skrevet 9. juni 2018 Man har vel i praksis ikke ferie når man har en så lav stillingsprosent. Anonymkode: d1ad5...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå