Gå til innhold

Fugler som bæsjer på andre fugler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har i dag opplevd fugler som krangler utenfor vinduet. Jeg har utenfor vinduet en lyktestolpe i samme høyde som vinduet, slik at jeg kan se rett på fuglene som eventuelt sitter der. I dag har det vært flere måser som har sittet der hele dagen, og tidvis har det kommet en annen fugleart stupende fra et nærliggende tre og prøvd å bæsje på måsene før de forsvinner tilbake inn i treet igjen. Jeg har ikke sett slik oppførsel før hos fugler, og lurte på om noen visste hvorfor de gjør det? Vet ikke hvilken type fugl det er som bæsjer på måsene. De er brune, har gult nebb tror jeg, er mindre enn måsene og høres nesten ut som ei skjur/skjære. De fuglene har bodd i store lønnetrær hele sommeren slik jeg kan huske. Er det noen som har svar på dette?

Anonymkode: 7aa6d...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje de fuglene som bæsjer på måsen har reir med egg, og prøver å skremme vekk måsene slik at de ikke skal ta eggene/ fugleungene?

Anonymkode: 1fffa...16d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de fuglene som bæsjer på måsen har reir med egg, og prøver å skremme vekk måsene slik at de ikke skal ta eggene/ fugleungene?

Det er fullt mulig ja. Har bodd her i flere år og hatt de fuglene i trærne i alle år. Måser har selvfølgelig også vært tilstede i alle disse årene, så synes bare det var litt underlig oppførsel ettersom de ikke har drevet med dette tidligere, men det er logisk at det er en form for forsvarsmekanisme ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper det er dette som foregår. Jeg tipper de andre fuglene er gråtroster? Gråtrosten går sammen i flokk for å jage bort andre fugler som truer kolonien, og da gjerne ved å bombardere dem med skitt. (Se det som står under "Levevis" i linken.)

Anonymkode: 4368c...e1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper det er dette som foregår. Jeg tipper de andre fuglene er gråtroster? Gråtrosten går sammen i flokk for å jage bort andre fugler som truer kolonien, og da gjerne ved å bombardere dem med skitt. (Se det som står under "Levevis" i linken.)

Anonymkode: 4368c...e1a

Dette ligner veldig på fuglene utenfor ja! Trærne/fuglene er også i en park så det stemmer generelt godt overens. Da fikk jeg svar på det, takker så mye!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 6/8/2018 at 5:50 PM, AnonymBruker said:

Har i dag opplevd fugler som krangler utenfor vinduet. Jeg har utenfor vinduet en lyktestolpe i samme høyde som vinduet, slik at jeg Anonymkode: 7aa6d...cb9

Rangstige?
1ECFB4E4-571E-44D1-8E41-BB9D680C873E.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...