AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Samboeren min og jeg har prøvd en stund nå å få barn. Og sist time jeg hadde hos gyn ville han at samboeren min skal teste sædkvaliteten min før han ga meg pergo-kur! Skjønner at han vil være på den sikre siden, men er så lei av all ventingen!😭 Hvordan foregår egentlig testing av sæd? For legen ville ha han inn til blodprøve først? Er dette tilfelle eller er det bare for å presse oss for mer penger?😅 vi har brukt så utallig mye penger for å få en liten spire, men skal vist enda mer til for at vi skal lykkes 😕 Anonymkode: e03df...764
Gjest Sisti Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Veldig lurt å teste sædkvalitet. Det skal holde å bare levere sædprøve, det tar ikke mange dagene å få svar heller.
Aryamili Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 Å teste sædkvaliteten er absolutt lurt før man går videre. Hvis du begynner på pergo (gir de fremdeles det?) og mannen din har dårlig sædkvalitet så risikerer du jo å gå på medisiner med mulige bivirkninger uten at det vil føre dere nærmere målet. Det koster litt også, ikke minst vil ting da enda lenger tid. Tror ikke det skal ta så lang tid å teste sæden altså Skjønner at du er utålmodig med klinikken vil nok bare det beste for dere Lykke til!
stan Skrevet 8. juni 2018 #4 Skrevet 8. juni 2018 Få legen til å ordne time på nærmeste sykehus eller tilsvarende som utfører testen. Det går an å kontakte dem direkte, men resultatet sender de til fastlegen. Prøven må jo analyseres mens den er fersk, så resultatet kommer fort. Det er postgangen som tar lengst tid.
Juni15 Skrevet 8. juni 2018 #5 Skrevet 8. juni 2018 Min samboer henvist av fastlege til urolog. Etter undersøkelser fikk han henvisning til sædtest på OUS. De viste dårlig kvalitet flere ganger, og med en hendelse som skjedde for 10 år siden tror de det ikke vil bedre seg. Deretter ble det tatt blodprøve av han, og så ble vi henvist til assistert befruktning. Før/parallelt ble jeg utredet uten å finne noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå