Gjest Melk Skrevet 1. mars 2005 #1 Skrevet 1. mars 2005 Dere som er i vikarjobber, hva gjør dere mht graviditet? Selv har jeg hatt kun vikarstillinger (6 mnd av gangen) i flere år, og for å få fødselsperm må man jo jobbe 6 av 10 mnd før. Hva tenker dere om å bli gravid og så går kontrakten ut og man ikke får ny? Arb.trygd er jo utrolig mye mindre penger enn lønn... Tar dere dere en dustejobb (som dere egentlig ikke vil ha, men som er bedre enn ikke noe for å få perm og penger) på si for å få inntekt eller hva?
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #2 Skrevet 2. mars 2005 Knasker p-piller i påvente av å få jobb som har kontrakt for mer enn 2-3 måneder om gangen... Har søkt på stillingen fast nå... men sa ikke akkurat på intervjuet at "Jeg vil ha jobben fast for å kunne få unger", sa heller dette om å "etablere meg med huslån" som selvsagt også er sant...
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2005 #3 Skrevet 3. mars 2005 Jeg var gravid og vikar, og det gikk greit det. Synes det er feil å automatisk tro at dere ikke får forlenget vikariatet deres bare fordi dere blir gravide. I mitt tilfelle var det en litt morsom historie, i grunnen. Kan jo først si at jeg ventet så lenge som mulig med å fortelle det, var vel uke 23- 24 tenker jeg. Tror noen hadde hatt sine mistanker, for å si det mildt. De jeg jobbet for var godt fornøyde med meg, og videreformidlet det til han som satt og fornyet vikarietene mine. De nevnte derimot ikke at jeg var gravid, så han fikk litt av et hakeslipp da han kom oppom for å snakke med meg og jeg var 8 mnd. på vei. Men han kunne jo ikke akkurat si noe... Så jeg fikk permisjonspengene min og alt var fryd og gammen. Et moment å tenke på er jo at det kan være vanskelig å komme tilbake etter permisjonen. Jeg ønsket meg imidlertid ikke tilbake igjen, så for meg var det aldri noen problemstilling.
Gjest Melk Skrevet 4. mars 2005 #4 Skrevet 4. mars 2005 Jeg var gravid og vikar, og det gikk greit det. Synes det er feil å automatisk tro at dere ikke får forlenget vikariatet deres bare fordi dere blir gravide. Mine vikariater har ikke alltid vært på samme sted, så det er ikke "bare" å forlenge.
L@dy Skrevet 4. mars 2005 #5 Skrevet 4. mars 2005 Dere som er i vikarjobber' date=' hva gjør dere mht graviditet? [/quote'] Ja, den som hadde hatt en vikarjobb. Har ikke det en gang jeg. :-? Jeg har "en del" i arbeidsledighetstrygd (ca 11 000 utbetalt i mnd) så jeg tenker som så at "det kunne ha vært værre". Det å "ta en dustejobb" er ikke helt enkelt det heller. Jeg søker på jobber som "vanlig", og kommer på en del intervju, men når en får beskjed om at en er overkvalifisert så er det ikke bare til å "ta jobben heller". Jeg søker på mye forskjellig, men må innrømme at jeg ikke er helt kommet til det punktet at jeg søker på ALT. Hadde jeg ikke hatt a-trygd så hadde jeg nok i mye, mye større grad "tatt hva som helst ja". Men skal på intervju nå på mandag så får en se hvordan det vil gå. Det er en jobb via vikarbyrå, og bedriften ønsker en person som kan være der en stund. Men "en stund" er jo relativt. Ikke lett...jeg vet, sier jeg at jeg er gravid så vil jeg IKKE få jobben, vertfall mye mindre sjanse for å få den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå