AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Jeg jobber som sykepleier. Men jeg ønsker å gjøre noe annet enn å jobbe på typiske arbeidsplasser for sykepleiere, som f.eks sykehus, hjemmesykepleie og sykehus. Lurer derfor på om jeg skal ta noen kortere kurs/utdanninger som likevel kan bygge litt videre på yrket mitt som sykepleier og hvor jeg kan få brukt kunnskapene mine litt. Er det noen her som har tenkt/gjort noe lignende og kan fortelle litt? Har tenkt på at det er mulig å f.eks ta utdanning som fotterapeut, muskelterapi (eller lignende), massasje, div. hudepleiekurs (ønsker ikke å sette restylane og slike ting), ta kortere videreutdanning i f.eks diabetes ol. og f.eks jobbe på butikk som selger helseartikler (bandasjist, butikker som selger produkter beregnet for personer som trenger hjelpemidler/tilpasning av sko osv. Anonymkode: eca4d...c84
Serafin Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som sykepleier. Men jeg ønsker å gjøre noe annet enn å jobbe på typiske arbeidsplasser for sykepleiere, som f.eks sykehus, hjemmesykepleie og sykehus. Lurer derfor på om jeg skal ta noen kortere kurs/utdanninger som likevel kan bygge litt videre på yrket mitt som sykepleier og hvor jeg kan få brukt kunnskapene mine litt. Er det noen her som har tenkt/gjort noe lignende og kan fortelle litt? Har tenkt på at det er mulig å f.eks ta utdanning som fotterapeut, muskelterapi (eller lignende), massasje, div. hudepleiekurs (ønsker ikke å sette restylane og slike ting), ta kortere videreutdanning i f.eks diabetes ol. og f.eks jobbe på butikk som selger helseartikler (bandasjist, butikker som selger produkter beregnet for personer som trenger hjelpemidler/tilpasning av sko osv. Anonymkode: eca4d...c84 Forsikringsrådgiver. Da blir det del av et tverrfaglig team som utfører Vurderinger av forsikringer relatert til helse.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 5 timer siden, Serafin skrev: Forsikringsrådgiver. Da blir det del av et tverrfaglig team som utfører Vurderinger av forsikringer relatert til helse. Er det lett å få jobb som dette etter å ha jobber noen år som sykepleier? Kreves det noen kompetanse i tillegg? Hilsen en annen sykepleier i samme situasjon som TS. Anonymkode: 67f82...f55
Serafin Skrevet 8. juni 2018 #4 Skrevet 8. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det lett å få jobb som dette etter å ha jobber noen år som sykepleier? Kreves det noen kompetanse i tillegg? Hilsen en annen sykepleier i samme situasjon som TS. Anonymkode: 67f82...f55 Du bør følge med på finn.no. se etter ledige sykepleierstillinger. Det dukker med jevne mellomrom ledige stillinger som legemiddelrådgiver eller saksbehandler innen helseforsikringer. Kvslfikasjoner og ønskete egenskaper for å få jobben husker jeg ikke i farta mens jeg skriver akkurat nå. 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 8. juni 2018 #5 Skrevet 8. juni 2018 Vernepleier, ellers kan du ta videreutdanning og bli f.eks jordmor, psykiatrisk sykepleier, anestesi, akutt, helsesøster etc
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #6 Skrevet 9. juni 2018 11 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Vernepleier, ellers kan du ta videreutdanning og bli f.eks jordmor, psykiatrisk sykepleier, anestesi, akutt, helsesøster etc Vernepleier må du tre år på høgskole for å bli. Anonymkode: fc489...8f0 3
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 9. juni 2018 #7 Skrevet 9. juni 2018 (endret) På 9.6.2018 den 12.40, AnonymBruker skrev: Vernepleier må du tre år på høgskole for å bli. Anonymkode: fc489...8f0 Ja, eller universitet. eg vet ikke hvordan det funker om en person ønsker å gå fra sykepleier til vernepleier, men kanskje er det en kortere utdannelse? Vernepleier jobber mindre medisinsk, og mer med livsmestring og psykiatri. De kan jobbe f.eks i kommunen med mennesker med psykiske utfordringer Endret 1. desember 2018 av Jegskulleønskeat
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #8 Skrevet 9. juni 2018 6 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Ja, eller universitet. De har det hvertfall på UiA (Grimstad og Kristiansand). Jeg vet ikke hvordan det funker om en person ønsker å gå fra sykepleier til vernepleier, men kanskje er det en kortere utdannelse? Vernepleier jobber mindre medisinsk, og mer med livsmestring og psykiatri. De kan jobbe f.eks i kommunen med mennesker med psykiske utfordringer Det kan jo sykepleiere også. Jeg synes det er rart om TS vil bruke 3 år på å utdanne seg til å bli vernepleier når hun allerede er sykepleier. Anonymkode: 11ed5...525 3
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 9. juni 2018 #9 Skrevet 9. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo sykepleiere også. Jeg synes det er rart om TS vil bruke 3 år på å utdanne seg til å bli vernepleier når hun allerede er sykepleier. Anonymkode: 11ed5...525 Det er jeg enig i, men er du sikker på at hun må gå alle 3 årene om igjen?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #10 Skrevet 9. juni 2018 Noe administrasjon/kontor, slik at du kan jobbe i kommunen eller administrasjonen på et sykehus? Anonymkode: 96219...951 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #11 Skrevet 9. juni 2018 På 8.6.2018 den 16.20, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som sykepleier. Men jeg ønsker å gjøre noe annet enn å jobbe på typiske arbeidsplasser for sykepleiere, som f.eks sykehus, hjemmesykepleie og sykehus. Lurer derfor på om jeg skal ta noen kortere kurs/utdanninger som likevel kan bygge litt videre på yrket mitt som sykepleier og hvor jeg kan få brukt kunnskapene mine litt. Er det noen her som har tenkt/gjort noe lignende og kan fortelle litt? Har tenkt på at det er mulig å f.eks ta utdanning som fotterapeut, muskelterapi (eller lignende), massasje, div. hudepleiekurs (ønsker ikke å sette restylane og slike ting), ta kortere videreutdanning i f.eks diabetes ol. og f.eks jobbe på butikk som selger helseartikler (bandasjist, butikker som selger produkter beregnet for personer som trenger hjelpemidler/tilpasning av sko osv. Anonymkode: eca4d...c84 Det høres faktisk ganske skummelt ut for mange av kundene å tro man kan gi kvalifiserte anbefalinger etter å ha tatt et kort kurs. Til sammenlikning er diabetessykepleiere utdannet som master i klinisk sykepleie. Det blir man ikke ved å ta et kort kurs eller to. Anonymkode: 3bc98...91e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #12 Skrevet 9. juni 2018 Ta videreutdanning i stomisykepleie! Da kan du jobbe i bandagistfirmaer og heller dra ut til folk og gi råd til institusjoner Anonymkode: 4bdc7...a96
Shinee Skrevet 9. juni 2018 #13 Skrevet 9. juni 2018 Hva med noe innen for psykisk utviklingshemmede? finnes flere fagskoler rundt om. Det er en spennende bruker gruppe og jobbe med
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #14 Skrevet 9. juni 2018 Er det akuttmedisin, pleie, omsorg eller andre ting du liker best med å være sykepleier ? Anonymkode: fef2c...59c
Roseh Skrevet 9. juni 2018 #15 Skrevet 9. juni 2018 Spørs om du fortsatt vil ha samme lønn som sykepleier? Regner med du ikke vil gå ned i lønn. Man får vel ikke samme lønn om man jobber i butikk som selger helsekost. Er det stell du ikke ''vil'' jobbe med? Eller stresset og det store ansvaret?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #16 Skrevet 10. juni 2018 21 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Ja, eller universitet. De har det hvertfall på UiA (Grimstad og Kristiansand). Jeg vet ikke hvordan det funker om en person ønsker å gå fra sykepleier til vernepleier, men kanskje er det en kortere utdannelse? Vernepleier jobber mindre medisinsk, og mer med livsmestring og psykiatri. De kan jobbe f.eks i kommunen med mennesker med psykiske utfordringer En sykepleier kan stort set jobbe alle steder en vernepleier kan jobbe, så det er totalt bortkastet for ts å ta vernepleien i tillegg. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres faktisk ganske skummelt ut for mange av kundene å tro man kan gi kvalifiserte anbefalinger etter å ha tatt et kort kurs. Til sammenlikning er diabetessykepleiere utdannet som master i klinisk sykepleie. Det blir man ikke ved å ta et kort kurs eller to. Anonymkode: 3bc98...91e Det er der en sannhet med modifikasjoner. Diabetessykepleie er 60 studiepoeng (master 120), men på flere høyskoler kan du bygge på til master i klinisk sykepleie hvis du har lyst. Har du ikke lyst å skrive oppgave er du likevel fullt kvalifisert diabetessykepleier etter ett år. Anonymkode: 85fdd...329 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå