Gå til innhold

Hvorfor er så mange som sauer på sosiale medier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det en til som skal ha tatt selvmord, en godt voksen mann over 60 år og jeg kjenner ikke hele sykdomshistorien hans men det slår meg at når han er over 60 så har han jobbet med seg selv store deler av livet sitt før han nå valgte å ta livet sitt.

Nen det som skjer på sosiale medier nå er at istedenfor å respektere mannens valg kaster alle seg på opplysningsposter og reposter og retweeter dette med budskap til alle som sliter at de MÅ oppsøke hjelp.

Det er en slik sauementalitet at det er til å bli kvalm av. Hvorfor kan ikke folk respektere at noen faktisk velger å gjøre ende på livet uten å pålegge press på alle andre om hvor mye de må tenke på familiene sine osv? 

Sauer! Jeg kjenner jeg mister mer og mer respekt for slike mennesker! Argh! Hvor blir det av fri vilje og respekt? 

Anonymkode: 8ac4c...2ad

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Respekt og fri vilje er en ting, men likevel er det mange som er suicidale som egentlig vil ha hjelp og ikke dø. Jeg tenker at man må strekke ut hånda- fortelle dem at det finnes et håp, istedenfor å la de dø. Om det blir mer åpenhet om selvmord og dets konsekvenser, er det mulig at vi får hjulpet de som vil ha hjelp og som trenger det. 

Hilsen en person som faktisk har vært suicidal og prøvd å ta selvmord- som nå som oftest ser at livet er verdt å leve. Det er mulig å komme ut av det- og det er det som må formidles. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...