AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Har hørt at katter flest ikke er så begeistret for å få kos på magen, så hva betyr det når de endelig godtar det? Betyr det at de da stoler på en? Anonymkode: 2e9bd...cbd
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Du er familie da. Anonymkode: 66a5b...7b2 2
Hadley Skrevet 8. juni 2018 #4 Skrevet 8. juni 2018 Noen katter liker kos på magen, andre ikke. Men de som liker det stoler på deg. De viser at de er helt avslappet og liker å få kos fra deg. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #5 Skrevet 8. juni 2018 Det er tillit en katt snur seg ikke på ryggen å lar noen ta den på magen hvis den ikke stoler på folk. Anonymkode: 844f8...c57 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #6 Skrevet 8. juni 2018 For mange katter blottlegger de bare magen for å vise tillit, men de vil ikke nødvendigvis bli tatt på. Den katten jeg har nå elsker magekløing. Anonymkode: 5ecf9...a97 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. juni 2018 #7 Skrevet 8. juni 2018 Det handler om tillit, mine katter har alltid elsket å bli klødd på magen.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #8 Skrevet 8. juni 2018 Da jeg var tenåring tok jeg med meg en katt fra et sted jeg plukket jordbær. Dette er lenge siden (80-tallet) og kattene formerte seg vilt på gården og fikk så dårlig mat at alle kattungene til slutt kom til å dø av kattepest sa de. Jeg tok en med for å redde den, den var sikkert for liten for å bli tatt fra moren, og allerede mishandlet av barna der (slengte kattungene rundt etter halen). Henne gikk det aldri an å klø på magen, hun angrep og hun bet hardt. Venninnene mine var litt redd henne husker jeg. Jeg kalte henne Lucifer (Lussi), hun var svart og veldig pen. Trist når vi til slutt måtte avlive henne, men hun levde et godt liv hos oss. De kattene jeg har nå kan man klø på magen alle sammen, og ingen biter eller klorer særlig hardt selv om de kan ta tak i hånda om de er i rette humøret. Lussi tok så hardt i at det var nesten umulig å komme løs, og jeg hadde stadig kloremerker etter henne. Basert på denne erfaringen og også hva jeg har hørt fra andre som har katter tenker jeg at kattunger som er tatt for tidlig fra moren og/eller traumatisert får ikke så lett den tilliten som må til for å la seg klø på magen, heller ikke som voksne katter. Anonymkode: 0c08e...23f 2
MissPierce Skrevet 8. juni 2018 #9 Skrevet 8. juni 2018 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var tenåring tok jeg med meg en katt fra et sted jeg plukket jordbær. Dette er lenge siden (80-tallet) og kattene formerte seg vilt på gården og fikk så dårlig mat at alle kattungene til slutt kom til å dø av kattepest sa de. Jeg tok en med for å redde den, den var sikkert for liten for å bli tatt fra moren, og allerede mishandlet av barna der (slengte kattungene rundt etter halen). Henne gikk det aldri an å klø på magen, hun angrep og hun bet hardt. Venninnene mine var litt redd henne husker jeg. Jeg kalte henne Lucifer (Lussi), hun var svart og veldig pen. Trist når vi til slutt måtte avlive henne, men hun levde et godt liv hos oss. De kattene jeg har nå kan man klø på magen alle sammen, og ingen biter eller klorer særlig hardt selv om de kan ta tak i hånda om de er i rette humøret. Lussi tok så hardt i at det var nesten umulig å komme løs, og jeg hadde stadig kloremerker etter henne. Basert på denne erfaringen og også hva jeg har hørt fra andre som har katter tenker jeg at kattunger som er tatt for tidlig fra moren og/eller traumatisert får ikke så lett den tilliten som må til for å la seg klø på magen, heller ikke som voksne katter. Anonymkode: 0c08e...23f Om de er traumatisert så er det veldig vanlig. Når det kommer til å bli tatt for tidlig fra moren er det veldig to delt. Noen blir særinger, og aldri normale katter. Mens andre blir ekstremt menneske glade og utrolig tillitsfulle. Jeg hadde selv tre kattunger som var rundt 5-6 uker da de ble funnet dumpet. Å aldri vært borti så ekstremt kosete og trygge katter. De ble nesten litt mye til tider. Han jeg selv beholdt, har sjelden tid til å kose. Han er ekstremt aktiv, og har lopper i blodet. Men når han først har tid, så elsker han at jeg koser han på magen, og om han ikke legger seg på ryggen. Så står han over hånden min, og vil at jeg klør han på magen 😂 Endret 8. juni 2018 av MissPierce 1
Perelandra Skrevet 8. juni 2018 #10 Skrevet 8. juni 2018 Jepp, det er en tillitsærklæring. Jeg tar det som en ære når jeg får lov til å klø pus på magen. 2
Gjest PaN Skrevet 8. juni 2018 #11 Skrevet 8. juni 2018 Da har vel jeg tillitt ++ siden katten strekker alle labbene og legger seg på rygg, jeg får til og med hente børsten for å børste mellom låret og under armhulene til katten
_popcorn_ Skrevet 8. juni 2018 #12 Skrevet 8. juni 2018 Har hatt 4 egne katter, og 5 fosterkatter, alle elsker/elsket magekos, og snur seg rundt på rygg med en gang for å få kos på magen! Min første katt ble adoptert som toåring, og han kastet seg ned på rygg foran beina mine om jeg hentet børsten hans. Favorittkosen til eldste jeg har nå er å ligge på ryggen oppå magen min, med hodet gjemt i halsgropen min, mens jeg stryker og klør magen og innsiden av lårene, sånn kan vi sitte i en time! De aller fleste katter jeg har møtt har enten elsket magekos eller syntes det har vært greit nok, kan ikke huske sist jeg møtte en katt som ikke tolererte det 😮 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå