Gå til innhold

Føler meg sosialt tilbakeståeende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gruer meg til skoleavslutning ,hente levere i bursdager.Har ikke blitt kjent med noen foreldre ,(Har ikke prøvd heller) men hvordan få bort angsten å usikkerheten.?

Anonymkode: d9c38...cca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På skoleavslutningen sørger du for å ikke være sjåfør, og så tar du en drink eller to. Da slapper man av.:tommelopp:

Litt vanskelig å gjøre det hvis man skal skysse unger i bursdag, men det har kanskje noen andre her råd om :)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke helt det du lurte på, men kan jeg foreslå en jobb som kanskje løser problemet? 

Jeg følte meg også som skikkelig sosialt tilbakestående. Så begynte jeg helt tilfeldig å jobbe med demente brukere i hjemmesykepleien. Det var ekstremt mye som var feil med den jobben, men det skal sies at jeg vokste virkelig sosialt i den jobben og jeg er svært takknemlig for at jeg har fått den erfaringen. 

Jeg gikk fra å være en som følte jeg slet med sosiale koder i så stor grad at jeg kviet meg for å innlede nye relasjoner, til å bli en som føler at jeg mestrer det sosiale godt. Evner til å manipulere, få mennesker til å like meg og oppnå det jeg vil er nå noe jeg fikser noenlunde greit. Og husk at alt dette kan gjøres med et positivt fortegn og med de beste intensjoner. 

Det er relevant at brukerne hadde en demenssykdom fordi det ofte medfører en mer ufiltrert tilbakemelding som man bare ser hos barn og fulle folk, om enn ikke i like stor grad. Dessuten er det ofte vanskelig å få lov til å hjelpe denne brukergruppen på grunn av manglende selvinnsikt i eget sykdomsbilde med mer. Å få komme til for å få lov til å hjelpe krever høy sosial kompetanse og det er her den sosiale treningen ligger. Og det beste av alt er at når man dummer seg ut, så er det garantert glemt neste gang, de har jo tross alt en sykdom som gjør at de sliter med hukommelsen :P

men det må sies at en slik jobb krever at du ikke tar avslag av typen jeg vil ikke ha hjelp til det du forsøker å hjelpe meg med, personlig. Om du derimot lar det går sport i å manipulere  (igjen med positivt fortegn og med de beste intensjoner), så passer du godt til den jobben. Du må også være ekstremt tålmodig og ha en evne til å sette deg inn i andres virkelighetsbilde.  

Anonymkode: 9c488...5be

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Gent82 skrev:

På skoleavslutningen sørger du for å ikke være sjåfør, og så tar du en drink eller to. Da slapper man av.:tommelopp:

Litt vanskelig å gjøre det hvis man skal skysse unger i bursdag, men det har kanskje noen andre her råd om :)

Herregud😂😂😂😂

Anonymkode: 16da9...36e

AnonymBruker
Skrevet

Bare gå og gi blanke i om du ikke kjenner noen. Du kjenner jo barnet ditt, og det er jo for han/hun du er der. Jeg er sikkert sosialt tilbakestående jeg også,men jeg bare klarer ikke det tomme overfladiske fjaset det er i sånne settinger. Alle jabber i vei om driiit kjedelige ting, og ler høyt og inderlig av alt og ingenting. Hente og levere i bursdager er ikke så ille. De som holder selskapet har mer enn nok med å holde hodet over vannet😂 

Anonymkode: 16da9...36e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...