Gå til innhold

Blitt trukket for ferie selv om jeg ikke skal ha ferie.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som ekstrahjelp i kommunen. Jeg har fast hver tredje helg, resten er ekstravakter. Jeg så på lønnsslippen som kom nå at jeg har blitt trukket 5310 kr, for "ferietrekk totalt fastlønn juni" som det står. Men jeg skal bare ha to uker ferie, og det er de ukene og helgene som jeg uansett har fri(dvs ikke min fasthelg". Hvorfor blir jeg trukket når jeg jobber mine fasthelger som vanlig, og ikke skal ha ferie? Trekker de meg og jeg jobber som vanlig så jobber jeg jo gratis.

Anonymkode: 843be...3f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med lønningsansvarlig. 

Anonymkode: 21cbb...dfc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at etter ferieloven må både arb giver og arb taker påse at en får 3 uker sammenhengende ferie og lønningskontoret automatisk trukket deg for en helgene du har fast?

Anonymkode: c9093...a5a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som ekstrahjelp i kommunen. Jeg har fast hver tredje helg, resten er ekstravakter. Jeg så på lønnsslippen som kom nå at jeg har blitt trukket 5310 kr, for "ferietrekk totalt fastlønn juni" som det står. Men jeg skal bare ha to uker ferie, og det er de ukene og helgene som jeg uansett har fri(dvs ikke min fasthelg". Hvorfor blir jeg trukket når jeg jobber mine fasthelger som vanlig, og ikke skal ha ferie? Trekker de meg og jeg jobber som vanlig så jobber jeg jo gratis.

Anonymkode: 843be...3f0

Du blir trukket for 5 uker ferie om du ikke har søkt om mindre ferie. Disse fridagene må du ta i løpet av året.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må alltid si i fra u mai om man skal ta ut ferie. Er du satt opp på ferie i din friperiode, så har du jo ferie. Men du vil da ha flere dager igjen når sommeren er over. Er nok for sent å si i fra nå. Dette får vi beskjed om i mai at vi må melde leder om hvor mange uker de skal trekke.

Anonymkode: 80899...78b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problemet - har fått veldig lav lønn utbetalt idag (er i ny jobb og har ikke tjent opp feriepenger) og jeg mistenker at jeg er trukket for mer ferie enn jeg skal ha...

Har dere ferielister der dere har satt opp ferie? Jeg ville snakket med lønningsansvarlig.

Anonymkode: 67a23...56f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...