AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Jeg jobber som ekstrahjelp i kommunen. Jeg har fast hver tredje helg, resten er ekstravakter. Jeg så på lønnsslippen som kom nå at jeg har blitt trukket 5310 kr, for "ferietrekk totalt fastlønn juni" som det står. Men jeg skal bare ha to uker ferie, og det er de ukene og helgene som jeg uansett har fri(dvs ikke min fasthelg". Hvorfor blir jeg trukket når jeg jobber mine fasthelger som vanlig, og ikke skal ha ferie? Trekker de meg og jeg jobber som vanlig så jobber jeg jo gratis. Anonymkode: 843be...3f0
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Snakk med lønningsansvarlig. Anonymkode: 21cbb...dfc 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 Kan det være at etter ferieloven må både arb giver og arb taker påse at en får 3 uker sammenhengende ferie og lønningskontoret automatisk trukket deg for en helgene du har fast? Anonymkode: c9093...a5a
Alvario Skrevet 8. juni 2018 #4 Skrevet 8. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som ekstrahjelp i kommunen. Jeg har fast hver tredje helg, resten er ekstravakter. Jeg så på lønnsslippen som kom nå at jeg har blitt trukket 5310 kr, for "ferietrekk totalt fastlønn juni" som det står. Men jeg skal bare ha to uker ferie, og det er de ukene og helgene som jeg uansett har fri(dvs ikke min fasthelg". Hvorfor blir jeg trukket når jeg jobber mine fasthelger som vanlig, og ikke skal ha ferie? Trekker de meg og jeg jobber som vanlig så jobber jeg jo gratis. Anonymkode: 843be...3f0 Du blir trukket for 5 uker ferie om du ikke har søkt om mindre ferie. Disse fridagene må du ta i løpet av året. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #5 Skrevet 8. juni 2018 Man må alltid si i fra u mai om man skal ta ut ferie. Er du satt opp på ferie i din friperiode, så har du jo ferie. Men du vil da ha flere dager igjen når sommeren er over. Er nok for sent å si i fra nå. Dette får vi beskjed om i mai at vi må melde leder om hvor mange uker de skal trekke. Anonymkode: 80899...78b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #6 Skrevet 8. juni 2018 Jeg har samme problemet - har fått veldig lav lønn utbetalt idag (er i ny jobb og har ikke tjent opp feriepenger) og jeg mistenker at jeg er trukket for mer ferie enn jeg skal ha... Har dere ferielister der dere har satt opp ferie? Jeg ville snakket med lønningsansvarlig. Anonymkode: 67a23...56f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå