Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg studerer jus, og da jeg ikke fikk skaffet meg sommerjobb i år har jeg lyst til å bruke ferien på noe nyttig. Slik jeg ser det er tileigning av kunnskap den beste investeringen man kan gjøre i seg selv, og derfor vil jeg gjerne sette meg inn i noe nytt. Slik jeg forstår det blir det bare viktigere og viktigere å kunne navigere i den digitale hverdagen.

Hva vil du anbefale at jeg lærer mer om i sommer? Helst noe som ikke koster penger. 

Hva kan man ha bruk for i arbeidslivet ti år fra nå? Hva ville du lært mer om, dersom du hadde tid?

Anonymkode: 7a861...ef0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan du skal sette deg inn i det, men omstillingsevne er det du bør innstille deg på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det du på 21 som aldri har hatt en jobb?

Anonymkode: b1292...557

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke meg på 21, nei😂

Omstilling virker essensielt, ja. Jeg tror at evnen til å lære nye ting og å være åpen for forandring kan være nyttig. Ellers må jeg få anbefale coursera.org. Det kan man ta nettbaserte kurs innen det meste. Kanskje jeg finner noe der. Teknologien bak blockchain kan jo være verdt å ta en titt på. 

Anonymkode: 7a861...ef0

Skrevet

Hvis du i det hele tatt er interessert i det så er GDPR den varmeste poteten akkurat nå. Digitalisering og personvern vil være superaktuelt framover, og for jurister som vil komme i kontakt med GDPR vil jeg tro at det er en fordel å kunne noe om teknologien som skal støtte opp under jussen. 

https://en.wikipedia.org/wiki/General_Data_Protection_Regulation

• Liker 1
Skrevet

Blokkjedeteknologi, personvern, informasjonssikkerhet og kryptering, Internet of Things (IoT), maskinlæring, kunstig intelligens, "big data".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...