Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tante til en gutt som blir 1 år snart. Skal kjøpe gave til han, men aner ikke hva jeg skal kjøpe da jeg kan lite om barn. Er student og har derfor ganske lite penger. Trenger derfor tips til gave som ikke er så dyrt, men som likevel passer å gi fra tante til nevø? 

Tenkte litt på å kjøpe en fin matboks eller noe, da han skal begynne i barnehagen i august. Men vet ikke om det er vanlig at så små barn bruker matboks i barnehagen? 

Anonymkode: d9f0b...c2c

Skrevet

Det klassike ville ha vært å kjøpe en bamse eller en slags leke som er trygg for 1 åring. Hvis du går igjennom lekebutikkene så er det ofte et stort utvalg der og de i kassen vil gjerne hjelpe deg tipper jeg. Hvis ikke så kan du jo kjøpe noe babyklær eller noe. HM har alltid noe salg som gjør at det ikke blir så dyrt.

Barnehagebarn pleier å ha matboks/drikkeflaske så det hadde vært en fin gave. Er litt usikker på om 1 åringer bruker det, men det hadde vært en fin gave til når den dagen kommer. De pleier jo ofte å  gå på turer og sånt og da tar de jo med mat i sine egne matbokser.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, anita160 skrev:

Det klassike ville ha vært å kjøpe en bamse eller en slags leke som er trygg for 1 åring. Hvis du går igjennom lekebutikkene så er det ofte et stort utvalg der og de i kassen vil gjerne hjelpe deg tipper jeg. Hvis ikke så kan du jo kjøpe noe babyklær eller noe. HM har alltid noe salg som gjør at det ikke blir så dyrt.

Barnehagebarn pleier å ha matboks/drikkeflaske så det hadde vært en fin gave. Er litt usikker på om 1 åringer bruker det, men det hadde vært en fin gave til når den dagen kommer. De pleier jo ofte å  gå på turer og sånt og da tar de jo med mat i sine egne matbokser.

Ja, jeg vet barnehagebarn bruker å ha med matboks og drikkeflaske, men ble usikker på så små barn. Vil helst kjøpe noe han kan bruke om ikke så lenge. Ellers er jo klær alltid greit å kjøpe :) Men det frister å kjøpe noe annet enn det siden jeg alltid kjøper klær til han :P

Anonymkode: d9f0b...c2c

AnonymBruker
Skrevet

De bruker matboks som 1 åringer i barnehagen, i hvertfall så lenge de har med egen mat. Men matboks og drikkeflaske er knall uansett :) kjekt å ha når man skal på turer selv med familien.

Her er litt forslag som vi fikk når min ble 1 år og er veldig fornøyd med.

Skinntøfler som kan brukes i barnehagen. Ulltøy til vinteren i barnehagen.                      Matboks og drikkeflaske.                                Spisesett i bambus eller plast.                         Tøy.                                                                 Lammeskinn med hull - til vogn og bilstol.      

Jeg syns praktiske gaver er best, da de gjerne har så mye leker og bamser fra før, og vanligvis ikke trenger mer. 

Anonymkode: 81a0a...bd7

Skrevet

Matboks ser ikke jeg som en gave, det kan være en kjedelig ting å få. Om du har muligheten gi han en kattunge da hadde han sikkert blitt super glad om han liker dem. Kattunger kan du få gratis, og noen er til slags på 50 kr, dette kan du finne på Finn.no eller Facebook. Hvis det ikke går så kan du kjøpe en leke bil, du får billig hos Biltema.  Siden han fortsatt er veldig liten hadde kan vært fornøyd med en slik gave vil jeg tok tippe. Når jeg tenker meg om er en kattunge ikke noe 1 åring kunne passet godt osv, så dropp den. 

AnonymBruker
Skrevet

Matboks er en superfin gave! Mine to har alltid vært glad når de har fått matboks med bilde av noe de liker. Uansett om man ikke bruker den i bhg, er det jo kjekt med en matboks når man skal på tur! 

Anonymkode: e4f3e...9c6

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp noe ungen får glede av. I lekebutikken er ofte produktene merket med aldersgruppen de passer for. En liten lekebil, "mobiltelefon" eller fjernkontroll slår som regel an.

Anonymkode: 1bd41...25a

• Liker 1
Skrevet

Matboks er toppers! Elles er også peikebøker, putteboks, bilar (ikkje med små delar) og ball veldig kjekt i den alderen 😊

Skrevet

Noe barnet kan lage og grise med er alltid moro! I tillegg til at de lærer mye av det.

Vet at både lekebutikker og bokhandler har hobbysett for ett-åringer. Bare sørg for at det faktisk er for barn i den alderen, sånn at det ikke er noe som er giftig å få i munnen eller noe man kan kveles på. Eller noe som er så avansert at det blir kjedelig :P

AnonymBruker
Skrevet

Har tilsaman 8 tantebarn og mitt tips er å kjøpe bøker. Det er ofte tilbud på bøker og barn har nok leker fra før. 

Anonymkode: 695e2...489

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bøker, duplo, biler beregnet på hans alder, stable klosser, puttekasse, plast dyr, tre leker  osv :) dette er ting mine små har likt og få hvertfall 

Anonymkode: ea69d...915

• Liker 1
Skrevet

Kjøp gjerne brukt! Mange av lekene og utstyret til småbarn brukes lite, og ser nesten nytt ut. Se f.eks. etter bord og stoler, xylophon, bok med musikk, gyngehest eller hoppedyr (disse tingene selges for 50-100kr på finn eller facebooksider)

Skal du kjøpe nytt er matboks veldig nyttig! Barn på den alderen liker også baller i alle varianter, bamser og ting som lager lyd (marakas, tamburin, tromme, shaker).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...