AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Hei! Skal i forbindelse med bacheloroppgaven reise til Sverige. For å spare ganske mye penger vurderer jeg hostell, men så har jeg en greie med låser, og tanken om å sove på et rom med 4-6 andre fremmede folk, uten eget bad og uten mulighet for å låse meg inn alene skremmer meg. Det er ingen resepsjon heller, så skulle det skje noe, så kan vi neppe få noe hjelp. Sparer ca. 1400 kr da (nesten halvparten av månedslønna mi), og kanskje det ikke går så galt. Er redd for å bli angrepet, voldtatt eller ranet. Liker heller ikke at folk roper og synger når jeg skal sove, men det er vel kanskje ikke så mye drikking på vanlige hverdager? Ser også for meg at folk kan finne på å tisse på de som sover, eller generelt bare rett på gulvet.. og lignende. Men samtidig så tenker jeg at ingen hadde dratt på hostell om det var slik, men så igjen så kan man nesten tro at det er mange som godtar slike forhold, spesielt i rusmiljø... Overtenker som bare faen her. Derfor lurer jeg på; Hvordan har dere opplevd hostell? Hva er det verste dere har opplevd der? Anonymkode: 68f71...088
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Situasjonene du skisserer opp her er jo fullstendig satt på spissen. Jada, det KAN skje, men det er defintivt ikke normen. Jeg synes du skal prøve det og du vil se at det er langt kjedeligere og normalt. Vil tro det mest utfordrende vil være om noen snorker, men ta med deg ørepropper (Selv bor jeg på hostell hver gang jeg reiser og har til nå bodd på 49 forskjellige rundt om i verden) Anonymkode: cf474...038 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 Booket en seng på hostellet, så da er det bare å krysse fingrene. Fikk Mail om at jeg får koden til ytterdøra og koden til rommet 2 dager før første dag, så jeg ble litt letta over det. Det er i alle fall en form for lås Anonymkode: 68f71...088
Gjest Linaria Skrevet 9. juni 2018 #4 Skrevet 9. juni 2018 Altså, jeg har bodd masse på vandrerhjem (hostel) og det er ikke noe problem. Det er ingen som tisser på hverandre. Det bor vanlige folk der som deg, som vil spare på overnatting. De fleste er unge, noen liker å feste og veldig sjelden kan man havne på et rom der folk bråker litt på kvelden. De største problemene er folk som står opp megatidlig for å reise videre og lager lyd og skrur på lys, så da med deg sovemaske og øreplugger. Og alle rom og dører har lås. Det er som å dele et hotellrom med en del andre mennesker. Jeg har hørt veldig få negative historier og har aldri opplevd noe i nærheten av ubehagelig selv, og jeg har bodd på vandrerhjem i mye "skumlere" steder enn Sverige.
Gjest Linaria Skrevet 9. juni 2018 #5 Skrevet 9. juni 2018 Forresten, det verste jeg har opplevd var at jeg kom tilbake til rommet veldig sent og det lå ei jente og sov i senga mi fordi hun hadde tatt feil. Jeg sa fra i resepsjonen og fikk ny seng.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #6 Skrevet 17. juni 2018 På 9. juni 2018 den 2.12, Linaria skrev: Altså, jeg har bodd masse på vandrerhjem (hostel) og det er ikke noe problem. Det er ingen som tisser på hverandre. Det bor vanlige folk der som deg, som vil spare på overnatting. De fleste er unge, noen liker å feste og veldig sjelden kan man havne på et rom der folk bråker litt på kvelden. De største problemene er folk som står opp megatidlig for å reise videre og lager lyd og skrur på lys, så da med deg sovemaske og øreplugger. Og alle rom og dører har lås. Det er som å dele et hotellrom med en del andre mennesker. Jeg har hørt veldig få negative historier og har aldri opplevd noe i nærheten av ubehagelig selv, og jeg har bodd på vandrerhjem i mye "skumlere" steder enn Sverige. Oj, så ikke at det kom flere svar. Nå skal jeg være den som står opp tidlig da, da jeg skal være på laboratoriet kl 9 første dagen og ta toget kl 7 den andre dagen. Da står jeg opp i 5-6 tiden for å dusje (på et bad vi fire deler forøvrig) og så går jeg ut for å spise frokost. Legger meg i 10-11 tiden, så tror nok ørepropper blir en god ide. Kommer til å bruke fitbiten som vekkeklokke. Den er "stille" og durer bare på armen min, så den bør ikke vekke så mange. Bør jeg avtale med de andre at jeg trenger dusjen såpass tidlig? Folk tisset på hverandre på ungdomsskolen, så det er nok litt der jeg har akkurat det fra. Dette skjedde på 3 av 3 overnattingsturer. Hærlig. Nå vet jeg at folk blir voksne, men skal jammen si at mange 19 åringer enda oppfører seg som 13 åringer.. Anonymkode: 68f71...088
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå