Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en nyutdannet kollega, hun har litt arbeidserfaring og oppfører seg gjerne noe manipulerende. Hun baksnakker men smiler og smisker til den hun har foran seg.

Hun har spurt om mer utfordringer og jeg har gitt henne noen oppgaver hun sier virker morsomt og spennende, dette vil hun gjerne. Etter at hun har vært i det møtet, eller utført den oppgaven, klager hun til sjefen: «huff, visste ikke hva jeg skulle gjøre», «har ikke nok erfaring». Dette har skjedd flere ganger. 

Sjefen er ny og kan ikke bransjen/fagoppgavene. Han er usikker og må skaffe seg kontroll. Han er byråkratisk og pedantisk. 

Hva gjør man - finner seg raskt en ny jobb? 

Anonymkode: 15968...d07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns du klager mer egentlig. 

Anonymkode: 6c63d...97a

Skrevet

Jeg hadde ikke funnet meg en ny jobb for dette. Gi dem en sjanse, husk at de er helt nye og det kunne ha vært deg 😃

AnonymBruker
Skrevet

Du slutter å gi henne oppgaver hun ikke kan selv om hun vil. Om hun insisterer så si at dere bør avklare med ledelsen først eller at hun heller får være assistent til hun har opparbeidet seg erfaringen hun trenger. 

Anonymkode: 413c6...cd4

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville satt meg ned med henne.

"Jeg hørte fra sjefen at du ikke var fornøyd med oppgaven du fikk forrige uke. Det var dumt. Jeg ga deg oppgaven fordi jeg har tro på at du kan klare det, men hvis du føler oppgaven blir for vanskelig eller du har spørsmål knyttet til arbeidet setter jeg pris på at du kommer til meg først. Jeg kan da være behjelpelig slik at oppgaven føles lettere å håndtere"

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Enig med melly666

Anonymkode: 4a875...84b

AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2018 den 11.42, melly666 skrev:

Jeg ville satt meg ned med henne.

"Jeg hørte fra sjefen at du ikke var fornøyd med oppgaven du fikk forrige uke. Det var dumt. Jeg ga deg oppgaven fordi jeg har tro på at du kan klare det, men hvis du føler oppgaven blir for vanskelig eller du har spørsmål knyttet til arbeidet setter jeg pris på at du kommer til meg først. Jeg kan da være behjelpelig slik at oppgaven føles lettere å håndtere"

Sa dette til henne, ordentlig i et møte kun med hun og jeg.

Hun fortsetter altså med samme atferd...

AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2018 den 11.40, AnonymBruker skrev:

Du slutter å gi henne oppgaver hun ikke kan selv om hun vil. Om hun insisterer så si at dere bør avklare med ledelsen først eller at hun heller får være assistent til hun har opparbeidet seg erfaringen hun trenger. 

Anonymkode: 413c6...cd4

Ja, enig.

Sjefen er jo også «ny»...han har ikke jobbet med dette feltet før. Han er nokså usikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...