AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Har man lov til å parkere på kommunale parkeringsplasser i boligområder? Parkeringsplassen (8-10 plasser) jeg tenker på er i enden av en blindvei, den er kommunal (ikke privateid), det står absolutt ingen skilting på parkeringsplassen, kun oppmerket parkeringsplasser. Det jeg mener med skilting er feks "parkering kun for gjester i x vei", "parkering kun for tilhørende boliger i x vei" etc. Den ene naboen hevder at boligområdet "eier" parkeringsplassen og at den er kun for gjester og kun for de som bor i veien etc.. Vi har sagt at boligområdet eventuelt må ta kontakt med kommunen og eventuelt sette opp forbudsskilt mot parkering eller noe annet som viser at det ikke er lov til å parkere der, siden det er kommunen som eier veien. Jeg har samtidig sagt til naboen at så lenge det ikke står noe form for skilting så er det fritt frem for hvem som helst å parkere der og at det da ikke er ulovlig. Naboen, i regi av boligområdet, har nok tatt kontakt med kommunen og ingenting har skjedd (snakk om et par år siden de begynte å klage på oss), så jeg regner med at kommunen ikke er enig i at dette "boligområdet" har retten på sin side. Naboen bare fortsetter å true, skrive lapper etc... Jeg kan forresten legge til at vi bor i tilstøtende blindvei, uten ekstra parkering. Vi parkerer da på den overnevnte parkeringsplassen når det ikke er plass hos oss. Parkeringsplassen er ALDRI full, maks to-tre biler som står der av gangen. Noen som feks kan finne noen lovnader på at vi parkerer ulovlig? Anonymkode: 549f5...6d0
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Når blindveien er kommunal og det ikke står noe skilt som sier annet, så er det fritt frem for alle å parkere der. Du har helt rett! Jeg skjønner det er irriterende å ha en Narvestad som skriver lapper og kjefter, men han har ikke noe grunnlag for å gjøre det. Kan du ikke skrive lapp tilbake? Noe om at du forholder deg til skilting, og du har rett til å parkere der. Og hvis det ikke blir slutt på lapper og trusler, så anmelder du han for trakassering. Anonymkode: 29635...8ad 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå