AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Sitat Hei! Jeg har vært sammen med min mann i 5 år nå. Vi har ett barn på 3 år. Min mann er min beste venn, han er morsom, kreativ, kjekk, snill, en fantastisk pappa og en fantastisk samboer. Det er noen små problemer selvfølgelig, også ett stort. Vi har fantastisk sex, og vi har det mellom 2-5 ganger i uken, avhengig av krangling, reise, jobb.. Jeg synes det er bra, han synes det er lite. I denne varmen er han veldig yr og ett tema har lenge vært initiativ fra min side. Jeg er litt som 2 personer når det gjelder sex. Jeg må skru om bryteren og aktivt få meg selv til å tenke på sex og jeg går nok ikke rundt og ser på rompa hans og tenner av den, selvom det er en fantastisk rumpe! Han gjør det med meg, og nå sier han at han har faktisk sluttet med det for han blir bare frustrert. Før pleide jeg å kle meg sexy og ha litt show for han, og nå føler jeg ett press om å være mere sånn igjen. Men jeg føler meg så rar på det punket der om dagen. Jeg er komfortabel med kroppen min og har fått den tilbake etter jeg fødte barn, så det handler ikke om usikkerhet. Men jeg føler meg ikke bare ikke sexy. Jeg trener, spiser sunt og tar vitaminer og er under 30. Så det føles SÅ unormalt! Jeg føler så på presset for å ønske å ha sex, for å ta initiativ og jeg føler aldri det blir nok. Vi hadde sex på tidlig kveld i går, etter ungen sov, før vi skulle legge oss. Når vi da skal legge oss har ikke jeg lyst på sex, men jeg kjenner på at han virker som han ligger og venter på at jeg skal ta initiativ og jeg vil ikke gjøre det fordi jeg føler meg presset til det, det vet jeg jo ikke er sunt. Men da ligger jeg og tenker på det og får dårlig selvfølelse av å kjenne på hvor lite seksuell jeg er. Føler meg så lite kvinne! Jeg har gått på mediwave og fått testosteron krem, som gjorde meg megakåt når vi først var i gang, men merket ingen forskjell på å være mere spontan i sexlivet. Jeg går aldri rundt og ser på andre og tenker på sex, det handler lite om utseende for meg men hvordan mannen får meg til å føle meg. Tror jeg. Jeg er bare så jævlig frustrert over å være så like seksuell og føler meg så lite interessant og spennende når det aldri virker som om det blir nok for han. Jeg føler aldri jeg får slappe av og la det komme av seg selv og jeg blir så trist av det. Hver gang vi har en koselig kveld med vin og barnepass så føler jeg på presset om å få den seksuelle meg frem, jeg vet hun er der og jeg vet hva hun føler inni seg og det er så godt når hun kommer frem, men nå føler jeg hun har gjemt seg langt nede i mørket. Jeg blir så frustrert. Er det så ille å bare ha vanlig sex? Hvorfor må jeg ta på sexy undertøy og bruke pisk og alt det der for at det skal være ett godt sexliv? Han klager over at vi er så unge men utforsker så lite. Jeg har endel livmorssmerter og han er ganske stor, så det hender jo at jeg har litt vondt etter sex, men også når vi ikke har hatt sex, så jeg kan ikke skylde på han føler jeg. Han vet om det og prøver å ikke støte helt inn, men når han blir ivrig så klarer han ikke styre seg. Jeg ble voldtatt når jeg var 18 år og det har nok gjort noe med meg og seksualiteten min. Bør jeg få hjelp eller er det greit å akseptere at lysten min er på ett så lavt nivå. Er det egentlig så lavt? Jeg liker at han tar initiativ, fordi da kommer jeg fortere i rette stemningen enn om jeg skal tvinge meg selv til å komme dit. Er det så ille? Jeg skjønner jo at jeg får han til å føle seg lite mann, men jeg blir bare så sliten av dette presset og føler ikke lenger jeg helt vet hva jeg vil og hva jeg vil gjøre for han fordi jeg elsker han. Ikke misforstå, når vi først er i gang blir jeg kåt og vi har fantastisk sex, men jeg er veldig lite opptatt av sex, noe det virker som alle andre er...? Føler meg så unormal..! Anonymkode: cc113...df8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Kan du ikke bare slappe av, slutte å tenke så jævlig mye? Det funker ikke. Slapp av, vær deg selv. Anonymkode: d5975...bdd 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare slappe av, slutte å tenke så jævlig mye? Det funker ikke. Slapp av, vær deg selv. Anonymkode: d5975...bdd Ja, ikke sant. Dette er ett komplekst problem som sikkert løses av å tenke mindre. Hadde jeg vært flink på å ikke tenke så mye hadde sikkert ikke dette problemet oppstått engang..! Lettere sagt enn gjort.. Anonymkode: cc113...df8 3
solmåneogstjerner Skrevet 8. juni 2018 #4 Skrevet 8. juni 2018 Skjønner ikke vitsen med å kommentere på slike poster hvis man ikke har noe konstruktivt og/eller hyggelig å komme med? Til ts: det er absolutt helt normalt å ikke gå rundt og være kåt hele tiden. Jeg synes det høres ut som dere har sex forholdsvis ofte, spesielt mtp at dere har vært sammen en stund og har et lite barn. Du er overhodet ikke unormal. Du burde si til mannen at du blir stresset av det og at du ikke vil ha så mye press. At det er greit at han sier ifra når han vil, men at du kan si nei, og at du ikke vil ha mas/press om at du skal ta så mye initiativ. Ikke at du ikke burde ta initiativ av og til, men det er så mye større sjanse for at du gjør det hvis du slipper å kjenne på presset, og heller lar det komme naturlig. Si at du liker at han tar initiativ og at du vanligvis kommer i stemning av det. Når det gjelder voldtekten, så bør du få jobbet gjennom det hvis du føler at det fortsatt plager deg. Men det høres egentlig ikke nødvendigvis ut som om det plager deg så mye nå lenger? Hvis det er slik at problemet ditt 'bare' er at du ikke er kåt hele tiden?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #5 Skrevet 8. juni 2018 8 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Skjønner ikke vitsen med å kommentere på slike poster hvis man ikke har noe konstruktivt og/eller hyggelig å komme med? Til ts: det er absolutt helt normalt å ikke gå rundt og være kåt hele tiden. Jeg synes det høres ut som dere har sex forholdsvis ofte, spesielt mtp at dere har vært sammen en stund og har et lite barn. Du er overhodet ikke unormal. Du burde si til mannen at du blir stresset av det og at du ikke vil ha så mye press. At det er greit at han sier ifra når han vil, men at du kan si nei, og at du ikke vil ha mas/press om at du skal ta så mye initiativ. Ikke at du ikke burde ta initiativ av og til, men det er så mye større sjanse for at du gjør det hvis du slipper å kjenne på presset, og heller lar det komme naturlig. Si at du liker at han tar initiativ og at du vanligvis kommer i stemning av det. Når det gjelder voldtekten, så bør du få jobbet gjennom det hvis du føler at det fortsatt plager deg. Men det høres egentlig ikke nødvendigvis ut som om det plager deg så mye nå lenger? Hvis det er slik at problemet ditt 'bare' er at du ikke er kåt hele tiden? Ja, helt enig, skjønner ikke hvorfor folk skal legge igjen sånne kommentarer.. Takk! Jeg føler egentlig at sexlivet er bra også blir jeg tatt på senga (😅) når han plutselig spør om jeg ikke tenner han lenger... problemet mitt er rett og slett at jeg er lite opptatt av sex. Jeg tenker ikke på det i hverdagen og jeg er ikke så opptatt av å teste ut ytterpunktene, ihvertfall ikke enda. Føler det er sånnt som kan komme etterhvert i livet. At han spør og tar initiativ synes jeg er bare bra, men jeg gjør ikke sånt av meg selv, kjøper leketøy etc. Det virker som at sex er en ting som tar utrolig mye plass i andres liv, men jeg tenker lite på det. De gangene han har sluttet å ta initiativ så gjør jo jeg det til slutt, for jeg blir jo kåt etter 3 dager uten sex, men ikke etter 3 timer som han gjør om dagen.. Mye av nærkontakten han gir er også av seksuell karakter og det plager meg, for jeg blir stresset og redd for at han tror jeg kkke tenner han om jeg ikke responderer med det samme. Jeg vet jo at løsningen her er å prate med han og vi prater masse vi, det er bare godt å prate med noen andre og innimellom for jeg blir så usikker på meg selv. Føler meg ikke akkurat som en dame å trakte etter når jeg ikke får møtt hans behov uten å tråkke over egne grenser... Og alt i samfunnet er så vanvittig seksuellt, jeg blir så deppa av hver gang jeg ser en supersensuell dame og savner virkelig den tiden jeg var det selv...! Jeg vil ha henne tilbake! Hvordan i helvete skal jeg få henne tilbake, det lurer jeg på...! Jeg var tidligere veldig flørtete av natur, men måtte tone det ned fordi han kan bli ganske sjalu. Kanskje jeg har tonet det ned så mye at det har blitt borte når jeg bare er med han også. Eller kanskje skjedde det noe når jeg ble mamma. Jeg aner ikke lenger.. Anonymkode: cc113...df8
solmåneogstjerner Skrevet 8. juni 2018 #6 Skrevet 8. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, helt enig, skjønner ikke hvorfor folk skal legge igjen sånne kommentarer.. Takk! Jeg føler egentlig at sexlivet er bra også blir jeg tatt på senga (😅) når han plutselig spør om jeg ikke tenner han lenger... problemet mitt er rett og slett at jeg er lite opptatt av sex. Jeg tenker ikke på det i hverdagen og jeg er ikke så opptatt av å teste ut ytterpunktene, ihvertfall ikke enda. Føler det er sånnt som kan komme etterhvert i livet. At han spør og tar initiativ synes jeg er bare bra, men jeg gjør ikke sånt av meg selv, kjøper leketøy etc. Det virker som at sex er en ting som tar utrolig mye plass i andres liv, men jeg tenker lite på det. De gangene han har sluttet å ta initiativ så gjør jo jeg det til slutt, for jeg blir jo kåt etter 3 dager uten sex, men ikke etter 3 timer som han gjør om dagen.. Mye av nærkontakten han gir er også av seksuell karakter og det plager meg, for jeg blir stresset og redd for at han tror jeg kkke tenner han om jeg ikke responderer med det samme. Jeg vet jo at løsningen her er å prate med han og vi prater masse vi, det er bare godt å prate med noen andre og innimellom for jeg blir så usikker på meg selv. Føler meg ikke akkurat som en dame å trakte etter når jeg ikke får møtt hans behov uten å tråkke over egne grenser... Og alt i samfunnet er så vanvittig seksuellt, jeg blir så deppa av hver gang jeg ser en supersensuell dame og savner virkelig den tiden jeg var det selv...! Jeg vil ha henne tilbake! Hvordan i helvete skal jeg få henne tilbake, det lurer jeg på...! Jeg var tidligere veldig flørtete av natur, men måtte tone det ned fordi han kan bli ganske sjalu. Kanskje jeg har tonet det ned så mye at det har blitt borte når jeg bare er med han også. Eller kanskje skjedde det noe når jeg ble mamma. Jeg aner ikke lenger.. Anonymkode: cc113...df8 Du er virkelig fullstendig normal! Ikke stress så mye med dette. Du tror at alle andre småbarnsmødre går rundt og er kåte og tenker på spennende nye sexvarianter hele tiden? Da er du altfor påvirket av media, bloggere osv.... for slik er det ikke. Sikkert for noen ja, men de fleste i gjennomsnittlige forhold har 'vanlig' sex et par ganger i uka og er noenlunde fornøyde med det. Jeg synes det høres ut som dere egentlig har et veldig godt seksuelt forhold ihvertfall i forhold til mange andre. Ikke at man ikke skal jobbe med det likevel altså, men ikke stress. Jeg tror mange (både kvinner og menn) ville misunt dere frekvensen ihvertfall... 😉
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #7 Skrevet 8. juni 2018 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Du er virkelig fullstendig normal! Ikke stress så mye med dette. Du tror at alle andre småbarnsmødre går rundt og er kåte og tenker på spennende nye sexvarianter hele tiden? Da er du altfor påvirket av media, bloggere osv.... for slik er det ikke. Sikkert for noen ja, men de fleste i gjennomsnittlige forhold har 'vanlig' sex et par ganger i uka og er noenlunde fornøyde med det. Jeg synes det høres ut som dere egentlig har et veldig godt seksuelt forhold ihvertfall i forhold til mange andre. Ikke at man ikke skal jobbe med det likevel altså, men ikke stress. Jeg tror mange (både kvinner og menn) ville misunt dere frekvensen ihvertfall... 😉 😅nei jeg tenker absolutt ikke det, tenker at vi har oftere sex enn de fleste andre med små barn. Men hvorfor blir hm ikke fornøyd da.. det plager meg..! Han sier at jeg ikke burde se på alle «gode» grunner for at man har mindre/lite sex når man har født barn og er i småbarnsfasen for da tenker man liksom at det er helt greit, trenger ikke gjøre en innsats.. Men det gjør meg heller avslappet å vite at det er faktisk sånn dere er for de fleste. Anonymkode: cc113...df8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #8 Skrevet 8. juni 2018 34 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Skjønner ikke vitsen med å kommentere på slike poster hvis man ikke har noe konstruktivt og/eller hyggelig å komme med? Til ts: det er absolutt helt normalt å ikke gå rundt og være kåt hele tiden. Jeg synes det høres ut som dere har sex forholdsvis ofte, spesielt mtp at dere har vært sammen en stund og har et lite barn. Du er overhodet ikke unormal. Du burde si til mannen at du blir stresset av det og at du ikke vil ha så mye press. At det er greit at han sier ifra når han vil, men at du kan si nei, og at du ikke vil ha mas/press om at du skal ta så mye initiativ. Ikke at du ikke burde ta initiativ av og til, men det er så mye større sjanse for at du gjør det hvis du slipper å kjenne på presset, og heller lar det komme naturlig. Si at du liker at han tar initiativ og at du vanligvis kommer i stemning av det. Når det gjelder voldtekten, så bør du få jobbet gjennom det hvis du føler at det fortsatt plager deg. Men det høres egentlig ikke nødvendigvis ut som om det plager deg så mye nå lenger? Hvis det er slik at problemet ditt 'bare' er at du ikke er kåt hele tiden? Foresten, voldtekten er jeg helt ferdig snakket om og bearbeidet, men at den har gjort meg mindre opptatt og ærlig talt glad i sex, det tror jeg nok dessverre.. Anonymkode: cc113...df8
solmåneogstjerner Skrevet 8. juni 2018 #9 Skrevet 8. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😅nei jeg tenker absolutt ikke det, tenker at vi har oftere sex enn de fleste andre med små barn. Men hvorfor blir hm ikke fornøyd da.. det plager meg..! Han sier at jeg ikke burde se på alle «gode» grunner for at man har mindre/lite sex når man har født barn og er i småbarnsfasen for da tenker man liksom at det er helt greit, trenger ikke gjøre en innsats.. Men det gjør meg heller avslappet å vite at det er faktisk sånn dere er for de fleste. Anonymkode: cc113...df8 En innsats bør man gjøre uansett. Men synes du faktisk kan si til ham at han er heldig med dama og forholdet han har. At han må slutte å mase om at du skal ta initiativ, fordi det hjelper ikke.
solmåneogstjerner Skrevet 8. juni 2018 #10 Skrevet 8. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foresten, voldtekten er jeg helt ferdig snakket om og bearbeidet, men at den har gjort meg mindre opptatt og ærlig talt glad i sex, det tror jeg nok dessverre.. Anonymkode: cc113...df8 Men det høres ut som du er ganske opptatt av sex og glad i det også? Dette skjedde når du var 18, sa du. Mesteparten av sexlivet ditt har du vel hatt etter denne episoden. Sier ikke at dette ikke har ødelagt noe for deg altså, men slik du forklarer det så høres det faktisk ikke ut som det er problemet. Du virker helt normal, bortsett fra at du tenker litt for mye og tror det er noe galt med deg (haha, det er vel også ganske vanlig...) Problemet ditt er at du har en altfor kravstor mann!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #11 Skrevet 8. juni 2018 4 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Men det høres ut som du er ganske opptatt av sex og glad i det også? Dette skjedde når du var 18, sa du. Mesteparten av sexlivet ditt har du vel hatt etter denne episoden. Sier ikke at dette ikke har ødelagt noe for deg altså, men slik du forklarer det så høres det faktisk ikke ut som det er problemet. Du virker helt normal, bortsett fra at du tenker litt for mye og tror det er noe galt med deg (haha, det er vel også ganske vanlig...) Problemet ditt er at du har en altfor kravstor mann! Ja, jeg er jo glad i sex, så synd at jeg har fokusert på feil ting..! Ja, han er nok en kravstor mann ja, ikke så lett alltid! Anonymkode: cc113...df8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #12 Skrevet 8. juni 2018 Går du på prevensjon? I såfall, hvilke? Jeg går på p-piller(Zoely) som har reddet hverdagen min fra smerter og plager (grusom PMS og menssmerter) men dessverre blir sexlyst og tenning minimal, har testet dette ved å gå uten i en periode og det gikk bare én uke før lysten kom veldig(!) tilbake 😅😏😏 når jeg begynte på igjen så forsvant den lysten 🤔 vurderer bytte merke eller type... Anonymkode: 64695...bc6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #13 Skrevet 9. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Går du på prevensjon? I såfall, hvilke? Jeg går på p-piller(Zoely) som har reddet hverdagen min fra smerter og plager (grusom PMS og menssmerter) men dessverre blir sexlyst og tenning minimal, har testet dette ved å gå uten i en periode og det gikk bare én uke før lysten kom veldig(!) tilbake 😅😏😏 når jeg begynte på igjen så forsvant den lysten 🤔 vurderer bytte merke eller type... Anonymkode: 64695...bc6 Jeg bruker Mirena spiral. Vurderer å ta den ut og gå over til kobberspiral. Husker at jeg hadde det så mye bedre med lyst og smerter uten noe form for prevansjon. Men jeg er ikke klar for barn nr. 2 enda heller..! Om smertene og nedsatt lyst skyldes at jeg fikk barn eller spiralen det finner jeg jo dessverre ikke ut før jeg tar den ut...🤔🙄 Skulle ønske menn kunne få testet ut hvordan det føles når prevansjon ofte gir mindre lyst. Tror det hadde vært helt krise for mange menn å få mindre sexlyst. De burde fått prøvd det ut så de kunne forstå og ikke legge det på vår personlighet. Anonymkode: cc113...df8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #14 Skrevet 9. juni 2018 De har jo ofte sex,mannen burde holde kjeft og slutte å mase,mange har mindre sex enn han får.. Anonymkode: 40aeb...e19 1
oeas Skrevet 9. juni 2018 #15 Skrevet 9. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har jo ofte sex,mannen burde holde kjeft og slutte å mase,mange har mindre sex enn han får.. Anonymkode: 40aeb...e19 Hva *andre* får spiller ingen rolle.
Kragebein Skrevet 9. juni 2018 #16 Skrevet 9. juni 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Kragebein, mod
Isambard Skrevet 9. juni 2018 #17 Skrevet 9. juni 2018 Jeg synes han bør justere forventningene sine. Han er heldig som har deg, TS. Det virker som du er en fantastisk kjæreste, men alle kan bli demotivert av for mye krav. Jeg synes det virker normalt at du ikke blir kåt bare av å se ham når du egentlig er godt forsynt med sex. Jeg mener dere burde hatt mye mindre sex en liten periode, så du kunne hente deg inn og kjenne på lysten til å ta initiativ. Man må rekke å bli litt "sulten" noen ganger.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #18 Skrevet 9. juni 2018 Isambard og anonym, det er godt å høre at jeg ikke er så ille som jeg innbilder meg og at det heller er han som har litt høye krav, det gjør meg litt mere trygg på meg selv og avslappet på at det er greit å ikke ha lyst hele tiden..! Tusen takk for svar! Isambard; jeg tar det til etterretning, det hadde vært godt å få være den som kjenner på lyst og tar initiativ! Mye mulig at jeg da også tenker mere på sex i uvante situasjoner også..! Anonymkode: cc113...df8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå