AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 For noen uker siden fikk jeg en blandingskatt, som jeg ikke reagerer på. Han har kort pels. Så fikk jeg en langhåret katt forrige uke og han reagerer jeg skikkelig på! Får knapt puste, og må ta astma-medisin konstant. Dette er veldig slitsomt. Mener jeg har lest et sted at mange kan reagere på pelsen til kattunger i begynnelsen, stemmer dette? Han er halvt maine coon og halvt perser, om det har noe å si. Har bare lånt den ene kattungen for å se om jeg tåler den, men er jo kjedelig å levere han tilbake allerede.. Jeg har ikke kattene på soverommet, men jeg sliter jo med pustevansker likevel da jeg får kattehår på klærne og sånn. Lufter mye og er nøye med å vaske her. Jeg går på Aerius allergitabletter i tillegg. Nå er det vel mye pollen ute også, som forsterker allergien litt. Men tenkte bare høre om noen her på KG har peiling. Anonymkode: 6f324...9b3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Jeg reagerer sterkere på enkelte katter enn på andre. Variasjonen er så stor at enkelte katter kan jeg holde inntil ansiktet og knapt få en reaksjon (bare litt kløende øyne), mens andre katter gir en kløende kontaktreaksjon om de stryker seg inntil meg, og jeg blir tett i pusten i løpet av kort tid om jeg klapper dem litt. Anonymkode: dcfdd...c77
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 Det er forskjeller på katter. Tenkte jeg kunne inkludere denne: https://m.petmd.com/cat/wellness/evr_ct_hypoallergenic_cat_breeds Det mange reagerer på hos katter er ikke selve håret de misten, men spyttet som kattene har i håret etter å ha vasket seg, eller et protein som finnes i spyttet. Noen reagerer også på flass. Noen katter produserer mer og andre mindre, og det er de som produserer mindre som ofte er klassifisert som allergivennlige. Og lengde på hår trenger ikke å ha noe å si. Main Coon står ikke på lista der... 🤔 merkelig da jeg også har hørt flere steder at den er allergivennlig... 🤔🤔 Har ei venninne som reagerer veldig på mine to (eller en av den ihvertfall, ikke greit å si akkurat hvem av dem det gjelder), men ikke like sterkt på andre katter. Anonymkode: 4ef89...7cd
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #4 Skrevet 8. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjeller på katter. Tenkte jeg kunne inkludere denne: https://m.petmd.com/cat/wellness/evr_ct_hypoallergenic_cat_breeds Det mange reagerer på hos katter er ikke selve håret de misten, men spyttet som kattene har i håret etter å ha vasket seg, eller et protein som finnes i spyttet. Noen reagerer også på flass. Noen katter produserer mer og andre mindre, og det er de som produserer mindre som ofte er klassifisert som allergivennlige. Og lengde på hår trenger ikke å ha noe å si. Main Coon står ikke på lista der... 🤔 merkelig da jeg også har hørt flere steder at den er allergivennlig... 🤔🤔 Har ei venninne som reagerer veldig på mine to (eller en av den ihvertfall, ikke greit å si akkurat hvem av dem det gjelder), men ikke like sterkt på andre katter. Anonymkode: 4ef89...7cd Jeg ser sibirkatt står på lista, det har jeg hatt før og reagerte ikke på henne. Men husker at i begynnelsen så reagerte jeg faktisk en del, men det gikk over etter et par mnd. Jeg kan bytte ut den ene jeg har nå med en sibir egentlig.. men han er så utrolig koselig den lille tassen jeg låner så vet ikke om jeg skal gi det tid. Har 4 uker på meg til å bestemme meg, kan hende det endrer seg til da Anonymkode: 6f324...9b3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #5 Skrevet 8. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser sibirkatt står på lista, det har jeg hatt før og reagerte ikke på henne. Men husker at i begynnelsen så reagerte jeg faktisk en del, men det gikk over etter et par mnd. Jeg kan bytte ut den ene jeg har nå med en sibir egentlig.. men han er så utrolig koselig den lille tassen jeg låner så vet ikke om jeg skal gi det tid. Har 4 uker på meg til å bestemme meg, kan hende det endrer seg til da Anonymkode: 6f324...9b3 Valget blir jo til slutt ditt, er du som må leve med å ikke puste 😬 Kan godt skjønne at du ikke har noe lyst til å gi fra deg den flotte tassen. Hadde nok gitt det alle 4 ukene selv, bare for å være helt sikker hvem trenger vel å puste når man har en flott kattunge på fanget Anonymkode: 4ef89...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #6 Skrevet 8. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Valget blir jo til slutt ditt, er du som må leve med å ikke puste 😬 Kan godt skjønne at du ikke har noe lyst til å gi fra deg den flotte tassen. Hadde nok gitt det alle 4 ukene selv, bare for å være helt sikker hvem trenger vel å puste når man har en flott kattunge på fanget Anonymkode: 4ef89...7cd Haha sant det! Tenkte gi det 4 uker ja, så får jeg se om jeg venner meg til han lille tassen. Viktig å puste, uansett hvor søtt det er med kattunger 🐈Har jo uansett han andre, som er like god og kosete ❤️ Anonymkode: 6f324...9b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå