Gå til innhold

Maur i 4. etasje i en blokk!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp flyttet inn i en blokk (av mur) i 4. etasje!

Og har funnet ut at jeg har maur på balkongen! Hva i huleste?! Hvor kommer de fra? Kan ikke ha balkongdøren åpen uten at de kommer inn også!

Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 49dde...44f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finn ut hvilken maur det er, ta ett bilde og sjekk på nett. Kan de ha kommet hjem med en blomterpotte? I så fall kast den, hvis ikke får du sjekke litt og høre om naboene også har maur. Det er kommet et par fremmede maurarter til Norge som trengs skadedyrutrydder for å bli kvitt. 

Anonymkode: 2fef3...274

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn ut hvilken maur det er, ta ett bilde og sjekk på nett. Kan de ha kommet hjem med en blomterpotte? I så fall kast den, hvis ikke får du sjekke litt og høre om naboene også har maur. Det er kommet et par fremmede maurarter til Norge som trengs skadedyrutrydder for å bli kvitt. 

Anonymkode: 2fef3...274

Ok, det skal jeg gjøre. Takk for svar. :-)

TS

Anonymkode: 49dde...44f

AnonymBruker
Skrevet

Ta bilder der problemet kommer tydelig frem.

Varsle styret skriftlig umiddelbart. Varsle megler skriftlig umiddelbart.  Dokumentasjon er viktig.

Deretter tar du turen til en fargehandel der de selger midler mot den typen problem du har, vis frem bilder og be om råd. Få kvittering og gå hjem og bruk middelet du har fått anbefalt.

Anonymkode: ef4bf...886

• Liker 5
Skrevet

Kjøp noe maurmiddel med langtidsvirkning, slik som tar knekken på hele kolonien. 

I tillegg ta deg litt tid til å prøve å følge maurene så du finner ut hvor de kommer fra. Det kan fortelle deg om det er et lite eller stort maurproblem.

Maur kan jo fly, så 4.etasje er ikke noe problem. Riktignok er det bare de nye dronningene og dronene som flyr og i en kort periode, men det er mer enn nok.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...