AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Hei! Ferien vår ble plutselig veldig annerledes enn vi hadde tenkt, da vi i går kveld fikk beskjed om at hytten var blitt kuppet av min samboers søster, selv om det var vårt år til å velge ferieuke først. Jaja... Vel, uansett, vi vil på ferie, og vurderte å kaste oss med på restplasser på en all inclusive-tur. Vi fant en vanvittig billig pakke til Sharm El Sheikh, men er litt i tvil, da ingen av oss kjenner noe særlig til destinasjonen, og vi vegrer oss med tanke på terrorangrepet for noen år siden. Vi er heller ikke de typiske all inclusive-turistene, så vil gjerne høre om dette blir for kjedelig for to som er vant til et tettpakket program på sine «ferier»(er som oftest utslitt av all gåingen og sightseeingen, hehe). Er det noen som har erfaring med ferie i Sharm El Sheikh? Er det noen som har vært der etter angrepet? Hva er den egentlige standarden på det de kaller et femstjerners hotell? Har standarden blitt lavere etter turismen forsvant? Er det andre all inclusive-plasser som er bedre å reise til. Vil gjerne høre hva folk mener! Anonymkode: 6d25c...7e0
Zzyzx Skrevet 9. juni 2018 #2 Skrevet 9. juni 2018 Jeg ville ikke reist dit nå. Mye av det som er interessant med området er ikke tilgjengelig. Vi hadde base i Dahab og var på flere turer rundt på Sinai i 2010, men nå er det mye mindre av det. https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_egypt/id2415880/ 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #3 Skrevet 9. juni 2018 Ville sjekket reiseforsikringen. Vurderte å reise for et par år siden men ingen reiseforsikring gjaldt dit pga terrorfaren. Anonymkode: 8fc62...4ba 3
reiseglad Skrevet 10. juni 2018 #4 Skrevet 10. juni 2018 Reiseforsikringen gjelder for reiser til Sharm. Mange år siden jeg var der nå, men hotellstandarden der er ikke så verst, så er det femstjerners, vil dere nok bli fornøyd. Vær oppmerksom på at standarden på spiseplasser utenfor hotellområdene kan være så som så, så akkurat i Sharm ville jeg gjerne hatt all inclusive. Hvis du vil ha bading, soling, snorkling og mat uten de store uuummm-opplevelsene, så kan sikkert dette være et godt alternativ. Ville ikke dratt på organiserte turer rundt om, da trafikken der er galskap! 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #5 Skrevet 11. juni 2018 Jeg hadde en veldig fin ferie der for 12-13 år siden. Vi var stort sett på hotellet og stranden på dagtid, da det var for varmt til å være langt unna vann/basseng. Tok en tur i småbåt (turistbåt) hvor vi snorklet og så korallrev med spennende fisker. Kjempefascinerende. På kveldstid dro vi inn til det vi kalte gamlebyen, vet ikke om den er der nå... Det er nok der de som jobber på hotellene går, litt shabby område sammenlignet med de polerte hotellstrøkene. Der var det spennende restauranter og mye liv og røre. Vi leide en taxi for en dag (veldig billig), den kjørte oss ned til Dahab, hvor vi tok inn på et lite hotell et par netter. Noen i reisefølget bestilte kameltur med overnatting i telt blant "nomader". Vet ikke hvordan det er der i dag, men det var min erfaring:) Anonymkode: 5bf8e...f0c
tirben Skrevet 12. juni 2018 #6 Skrevet 12. juni 2018 (endret) Ville nesten valgt hva som helst annet enn ferie i Egypt. Ikke noe hyggelig land å være turist. Endret 18. juni 2018 av tirben 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå