Gå til innhold

Barn med i bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Et spørsmål til dere som mottar en innbydelse i bryllup, der det står bare de voksnes navn, er det en selvfølge at dere kan ta med barna?

I min familie så er barna invitert med foreldre når det gjelder tante/onkel barn. Ingen søskenbarn under 18 år, og venners barn er aldri regnet med i bryllup.

Kunne ikke falt meg inn å ta det som en selvfølge at barna var invitert hvis vi fikk bryllups innbydelse fra et vennepar.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet
Et spørsmål til dere som mottar en innbydelse i bryllup, der det står bare de voksnes navn, er det en selvfølge at dere kan ta med barna?  

Dersom ikkje barnas navn står på invitasjonen er dei vel ikkje invitert?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Står ikke barnas navn i invitasjonen, så er ikke de invitert. Det er i alle fall slik det fungerer hos oss. :wink:

Skrevet

Dersom ikkje barnas navn står på invitasjonen er dei vel ikkje invitert?

:Nikke:

Gjest Pjusk
Skrevet
Et spørsmål til dere som mottar en innbydelse i bryllup' date=' der det står bare de voksnes navn, er det en selvfølge at dere kan ta med barna? [/quote']

Nei, på ingen måte!

Vil kun tatt med barn i bryllup hvis det var et spesielt ønske fra brudeparets side.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ser at det ikke er bare meg som er i tvil... Har tre søskenbarn som jeg har hatt ganske god kontakt med. De er mellom 9 og 16 når bryllupet skal stå. I utgangspunktet ønsker vi et bryllup uten barn. Er ikke helt komfortabel med alkoholservering i kombinasjon med barn. Jeg vet jo at alle foreldre har ansvar for sine barn, men likevel... Men så er den den samvittigheten da. Vet at de ville blitt kjempeglade for å bli bedt, og mest sannsynlig tror jeg de blir skuffet dersom de ikke blir bedt. :roll:

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi satte grensen ved slektskap og ikke ved alder. Vi inviterte alle søskenbarn uansett hvor gamle de var, men vi inviterte ikke søskenbarns barn, uansett hvor gamle de var.

Videre inviterte vi min søsters barn, men ingen av våre venners barn.

En av mine beste venninder klarte faktisk å komme, og å være der lenge, selvom hun var blitt mor til en tolv uker for tidlig født baby bare drøye to mnd tidligere, så alt går hvis man vil............

Forøvrig ble min forlovers datter spesielt invitert, fordi vi har et veldig nært og spesielt forhold til henne :wink:

Skrevet

Vi har som mange andre her inne valgt en bryllupsfest uten barn. Vi har selv en sønn på 4 år, men under mottagelse/middag har vi en barnepike til han som kan ta han med seg hjem når han blir trøtt/lei.

Vi har valgt å gjøre det slik fordi vi er en stor familie med mange små barn i vår nærmeste familie (12 stykker under 7 år). I festlokalet er det ikke noe eget rom disse kunne vært på, og helt ærlig så tror vi at en flere timers middag ville blitt veldig kjedelig for dem selv om de har hverandre rundt bordene.

Vi ser for oss at dem som tar barna med seg hit pga ikke barnevakt etc, ordner vi barnevakt til her hjemme oss hos. Noen blir å sove her eller i campingvogn utenfor huset vårt. Foreldrene til disse synes det er helt greit og faktisk litt deilig å kunne "slappe av".

I kirken skal hvem som vil få være med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...